trustoo.nl logo.pngde beste Makelaars voor jou
Kies uit +2600 top MakelaarsKies uit +2600 Makelaars in Nederland
thumb_up_altHet meest complete overzicht
local_offerBespaar tot 40%
verified_userDe beste bedrijven

Makelaars in Almere

Sortering:
Resultaat 1-10 van 71 makelaars in Almere. Het meest complete overzicht. Koop of verkoop voor de scherpste prijs met de beste makelaars in uw regio.

In Almere kunt u een makelaar inschakelen voor het kopen of huren van uw nieuwe huis of bedrijfspand. Makelaars bieden u ondersteuning tijdens het gehele verkoop- of aankoopproces. Een makelaar gaat bijvoorbeeld op zoek naar een geschikte koper of verkoper en geeft adviezen bij de verkoop of aankoop van uw woning in Almere. Een makelaar kan ingezet worden voor verschillende diensten:

• Verkoop: voor ondersteuning bij de verkoop van uw huis in Almere, zoals het bepalen van de vraagprijs en het onderhandelen met de kopers.
• Aankoop: voor hulp bij uw zoektocht naar een nieuwe woning in Almere, de onderhandelingen en de eigendomsoverdracht.
• Huur of verhuur: voor advies en bemiddeling bij de huur of verhuur van een appartement of pand in Almere.
• Taxatie: in een taxatierapport staat de werkelijke waarde van de woning. Het taxatierapport heeft u nodig voor uw hypotheekaanvraag.
• Bedrijfsmakelaar: voor de verkoop, aankoop, verhuur of huur van een kantoor, bedrijfsruimte of een stuk grond in Almere.

In Almere hebben wij 71 goede makelaars gevonden. De makelaars in Almere hebben een gemiddelde Trustoo-score van een 9.0. Welke makelaardij u ook kiest, via Trustoo maakt u een goede keuze voor de koop of verkoop van uw huis. We kunnen u ook helpen door direct prijsopgaven aan te vragen bij verschillende makelaars. Zo kunt u eenvoudig de makelaars vergelijken en de makelaar kiezen die bij u past.
Lees meer...
photo_size_select_actual3
2. Estatum B.V.
Premium partner van trustoo
flash_on reageert snel
9,4
place
Havenzicht 72, Almere

Estatum makelaardij, de makelaar met verstand van zaken en ruimte voor persoonlijk advies

Estatum makelaardij is gevestigd in Almere en is lid van de NVM en NVM Business en is bovendien Certified Expat Broker.

Uw persoonlijke makelaar met vijfentwintig jaar ervaring, altijd gedreven om voor u de beste transactie tot stand te brengen. Een allround makelaar, met specialistische kennis.

Wij zijn jarig en wie jarig is trakteert!

Heeft u verhuisplannen? Nodig ons uit voor een kennismakingsgesprek en een gratis waardebepaling van uw woning en wij zorgen voor de taart!

Verkoopt u uw woning via ons? Dan krijgt u ook nog eens een gratis Matterport 3D presentatie. Een Matterport 3D geeft de kijker de keuze om op drie verschillende manieren een woning te bekijken: als virtual reality tour, 3D-plattegrond en als poppenhuis-model. Dit geeft zoekers op Funda meteen een goede indruk van uw woning.

Dat zijn dus drie cadeautjes! Heeft u ook verhuisplannen? Bel ons dan snel, want deze actie is geldig tot eind juni.
(Alleen geldig voor woningen en appartementen in Almere)

Wij zijn thuis in bedrijfsmatig vastgoed, woningen, taxaties, aan en verkoop en huur.
Wanneer je als bedrijf een eigen filosofie hebt en een unieke kijk hanteert op de branche, doe je het dan niet goed doordat je afwijkt van de massa? Wij denken daar heel anders over en hebben een uitgesproken mening over de rol van bemiddeling bij onroerend goed.

Het contact met onze opdrachtgevers staat centraal, hetgeen ook de hoogste prioriteit geniet. Zij schenken ons het vertrouwen en daar dien je zorgvuldig mee om te gaan. Bovendien zijn wij van mening dat de kwaliteit van het advies, de kennis van de materie en de wijze waarop we zaken tot stand brengen doorslaggevend moeten zijn. En daar zijn wij sterk in. Of u nu een huis zoekt of wilt verkopen, een vrijblijvende waardebepaling wilt of een taxatie nodig heeft. En: of u nu een bedrijfspand zoekt, of een koper of een huurder voor uw bedrijfspand zoekt. Het kan bij ons allemaal, zonder dat u oeverloos van hot naar her hoeft te shoppen. Kortom: Alle specialismen onder één dak.
...

placeHavenzicht 72, 1357 NR, Almere
grade27 beoordelingen
timelapse25 jaar in bedrijf
Gratis waardebepaling met taart! via logo_small.svg
checkGratis en vrijblijvend
6. A Plus Apartments Amsterdam
Premium partner van trustoo
flash_on reageert snel
8,8
place
Werkgebied Almere

A Plus Apartments is de specialist bij uitstek als u op zoek bent naar een all round makelaar met name in Groot Amsterdam en Flevoland.

Samen met ons gedreven team van specialisten zorgen wij voor de perfecte match tussen koper en verkoper of tussen huurder en verhuurder.

De verhuurmakelaars van A Plus Apartments streven altijd naar een langdurige relatie met de eigenaren van de door ons aangeboden huurwoningen. Wij houden altijd rekening met de wensen en uitgangspunten van de woningeigenaar en maken daardoor de juiste match tussen verhuurder en huurder! Verhuurders vinden bij A Plus Apartments een geschikte partner welke op diverse gebieden kan adviseren als het gaat om verhuren van hun woonruimte.

Denk aan: wetgeving, overeenkomsten, prijsstelling, oplevering, marketing, beheer en onderhoud. Wij zorgen dat uw woning goed vindbaar is, en adverteren het aanbod op onze eigen website, op Funda en Pararius en op nog vele andere websites.
Uw woning verkocht tegen de hoogste prijs?

Wij realiseren dat graag voor u.
Verkoop:
Uw woning plaatsen wij in de verkoop en u betaalt alleen als we uw huis verkopen. Ondertussen ontvangt u wel ons volledige dienstenpakket dat bestaat uit onder meer:
• het maken van een professionele fotoreportage
• plaatsing ook op o.a. Funda en Pararius
• full colour brochures
• begeleiden van bezichtigingen
• het realiseren van de meest gunstige verkoopcondities (zoals de opleveringstermijn)
• het opstellen en controleren van de koopakte en overige juridische zaken

Aankoopbegeleiding:

Als aankoopmakelaar behartigen wij uitsluitend de belangen van kopers. Sinds 2006 stellen wij onze kennis en ervaring ter beschikking van iedereen die op zoek is naar een sterke onderhandelaar, een aankoopmakelaar die alle valkuilen en risico’s in het aankoopproces direct herkent. Ons doel is uw belang als aanstaande koper optimaal te behartigen.
Een huis kopen is immers meer dan zoeken, vinden en het eens worden over de koopsom, datum van overdracht etc. Meestal komen er tal van zaken aan het licht waar je als koper nog geen rekening mee had gehouden. Menig autokoper laat zijn auto keuren alvorens tot aanschaf over te gaan. Daarmee verkleint hij de kans tot het minimale dat hij een kat in de zak koopt. Bij het kopen van een huis is dit belang natuurlijk nog veel groter.

Waarom ons kiezen?
. Wij realiseren de laagst mogelijke koopsom
. Bemiddelen op basis van No cure - No pay
. Sterke service tegen een aantrekkelijk tarief
. Afspraken ook in de avonduren en in het weekend
.Flexibele financieringsmogelijkheden

Wij adviseren gedurende het hele traject en nemen u dus al het werk uit handen.
...

place
Werkgebied Almere
grade26 beoordelingen
timelapse8 jaar in bedrijf
Gratis bouwtechnisch rapport bij aankoop via logo_small.svg
checkGratis en vrijblijvend
miniwizard.svgWaarom via logo_small.svg
  • De beste bedrijven
  • Bespaar tot 30%
  • Gratis en vrijblijvend
  • Rechtstreeks contact

Wat kost een makelaar?

Een makelaar kost gemiddeld tussen de 3500,- en € 6500,- Een makelaar mag zelf de tarieven bepalen, vraag daarom vooraf een offerte aan. Wat een makelaar kost heeft ook te maken met wat uw specifieke wensen zijn.

1500
3500
6500
10000

Veelgestelde vragen

Wat doet een makelaar?

Als u besluit om een woning of appartement te verkopen of te kopen, kunt u een makelaar inschakelen. Maar wat doet een makelaar precies? Makelaars bieden u ondersteuning tijdens het gehele verkoop- of aankoopproces. U bepaalt uiteraard zelf welke verkoop- of aankoopmakelaar u kiest. Bent u op zoek naar een makelaar die uw woning of appartement verkoopt en uw nieuwe thuis aankoopt? Dit kan dezelfde makelaar zijn. Houdt u er echter rekening mee dat een makelaar niet zowel de verkoop- als de aankoopmakelaar mag zijn voor dezelfde woning of hetzelfde appartement.

VERKOOPMAKELAAR
Bij het verkopen van uw woning of appartement kan een verkoopmakelaar u van A tot Z begeleiden. Dit kan ook een korter traject zijn als u ervoor kiest om zelf bepaalde zaken op u te nemen. Het werk voor een makelaar begint in de meeste gevallen met een vooronderzoek. Op basis hiervan bepaalt hij of zij de vraagprijs. Daarnaast geeft de makelaar u aan welke regels er van toepassing zijn en onderhandelt hij of zij met geïnteresseerde kopers. Verder stellen makelaars het koopcontract op bij uiteindelijke verkoop. Ook geven zij dan aan hoe en wanneer u uw woning of appartement moet opleveren.

AANKOOPMAKELAAR
Bij het aankopen van een woning of appartement behartigt een aankoopmakelaar uitsluitend uw belangen. Net als bij de verkoopmakelaar kan ook de aankoopmakelaar het hele traject voor u uit handen nemen of een deel hiervan. De meeste aankoopmakelaars controleren echter of de woning of het appartement aan uw wensen voldoet en of u een bouwkundige keuring uit moet laten voeren. Daarnaast informeert een aankoopmakelaar u over het biedingsproces en kan hij of zij voor u onderhandelen.
Lees meer...

Wat kost een makelaar?

Op het moment dat u een woning of appartement wilt verkopen of aankopen kan een makelaar inschakelen van toegevoegde waarde zijn. Hij of zij biedt ondersteuning bij het verkoop- of aankooptraject. Zo gaat een makelaar onder andere op zoek naar een geschikte koper of verkoper en geeft hij of zij adviezen tijdens beide trajecten. Maar wat kost een makelaar? Dit varieert. Makelaars mogen namelijk zelf hun tarieven bepalen. Juist daarom is het verstandig om 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een makelaar kiest.

COURTAGE
De meeste makelaars die u voor verkoop (verkoopmakelaars) inschakelt werken op basis van een zogeheten courtage. Dit is een percentage van de verkoopsom die u uiteindelijk betaalt. Het voordeel hiervan is dat uw makelaarskosten lager zullen zijn op het moment dat uw verkoopprijs tegenvalt. Voor de makelaar geldt dat hij of zij profiteert als hij of zij een zo optimaal mogelijk resultaat behaalt tijdens de onderhandelingen met de koper. Dit is de reden waarom er niet zo snel over makelaarskosten wordt gesproken, maar over het percentage dat makelaars hanteren. Gemiddeld ligt dit percentage rond de 1,4%.

VASTE PRIJSAFSPRAKEN
Bij de aankoop van een woning of appartement zijn de kosten voor een makelaar soortgelijk opgebouwd. Ook uw aankoopmakelaar zal doorgaans de kosten op basis van een courtage hanteren. In sommige gevallen werkt een makelaar echter niet op basis van een courtage, maar op basis van vaste prijsafspraken. In dergelijke gevallen betaalt u een totaalbedrag voor een pakket met diverse diensten. Dan moet u denken aan onderhandeling, maar ook aan promotie. Het voordeel van een vaste prijsafspraak is dat u vooraf altijd weet waar u aan toe bent.
Lees meer...

Wat kost een makelaar bij aankoop?

Besluit u een woning of appartement te kopen dan kunt u hiervoor een aankoopmakelaar inschakelen. Hij of zij kan voor u het hele aankooptraject uit handen nemen of een deel ervan. Maar wat kost een makelaar bij aankoop en wat doet hij of zij hier allemaal voor? Dit ligt er uiteraard aan waarvoor u een aankoopmakelaar wilt inschakelen. Op het moment dat u het hele traject uit handen geeft dan kunt u een makelaar een ‘volledige bemiddelingsopdracht tot aankoop’ geven.

VOLLEDIGE BEMIDDELINGSOPDRACHT
In het geval van een volledige bemiddelingsopdracht begint de makelaar met het zoeken van een woning of appartement en eindigt het traject bij de eigendomsoverdracht. Gedurende de opdracht bepaalt de makelaar de woningwaarde en doet hij of zij onderzoek. Verder onderhandelt de aankoopmakelaar over de prijs en geeft hij of zij u advies over de koopovereenkomst. Als u eenmaal heeft besloten om tot koop over te gaan, zal de makelaar u begeleiden bij de eigendomsoverdracht bij de notaris. Naast een volledige bemiddelingsopdracht kunt u ook kiezen voor een tussenvorm.

COURTAGE OF VASTE PRIJSAFSPRAAK
Ongeacht, of u nu voor een volledige bemiddelingsopdracht kiest of een tussenvorm, vraagt de aankoopmakelaar meestal een courtage. Dit is een vergoeding voor de te verrichten werkzaamheden. In de meeste gevallen is de courtage een percentage van de aankoopprijs. Gemiddeld ligt deze tussen de 1% en 1,8%. Er kan ook voor een vaste prijsafspraak gekozen worden. Het is verstandig om hier in beide gevallen over te onderhandelen. Daarom is het advies om in ieder geval 3 tot 4 offertes op te vragen voordat u uw uiteindelijke aankoopmakelaar kiest.
Lees meer...

Wat kost een makelaar bij verkoop?

Het verkopen van een woning of appartement doet u niet zomaar. Het is een beslissing waarvoor veel geregeld moet worden. Vaak is het verstandig om hiervoor de hulp in te schakelen van een makelaar. Veel mensen vragen zich daarbij af: wat kost een makelaar bij verkoop? Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Waarom? Omdat de makelaar zelf zijn of haar tarieven mag bepalen en omdat de vergoeding meestal een percentage is van de verkoopprijs. Dit wordt ook wel de makelaarscourtage genoemd.

PERCENTAGE VAN DE VERKOOPPRIJS
Makelaarskosten in de vorm van een courtage liggen doorgaans tussen de 1% en 2% van de uiteindelijke verkoopprijs. Gemiddeld ligt dit percentage rond de 1,4%. In de meeste gevallen verdient uw verkoopmakelaar zichzelf (ruimschoots) terug. Naast een percentage van de uiteindelijke verkoopprijs kunt u ook voor een vaste prijsafspraak kiezen. Dan weet u vooraf altijd waar u aan toe bent. Onder deze vaste prijsafspraak vallen dan werkzaamheden zoals de onderhandeling maar ook de promotie van uw woning of appartement.

NIET AFTREKBAAR
Wat uw voorkeur ook heeft: het is altijd verstandig om meerdere offertes bij verschillende verkoopmakelaars op te vragen. Niet in de laatste plaats omdat u de kosten voor een verkoopmakelaar niet kunt aftrekken bij uw belastingaangifte. Daarnaast is het sinds 2018 zo dat u niet meer geld kunt lenen bij uw hypotheekverstrekker dan de waarde van de woning of het appartement. Dit betekent dat u zelf de kosten voor de verkoopmakelaar moet betalen. Ditzelfde geldt overigens voor de taxatiekosten, de notariskosten, het hypotheekadvies en de bankgarantie. Belangrijk dus om een juiste keuze te maken en de kosten van een verkoopmakelaar goed te vergelijken.
Lees meer...

Wat kost een taxatie?

Stel, u heeft besloten een woning of appartement te kopen en u wilt een hypotheek afsluiten. U heeft dan voor uw hypotheekaanvraag een taxatierapport nodig. Een onafhankelijke taxateur bepaalt de werkelijke waarde van de woning of het appartement. Denkt u dan aan de executiewaarde, de WOZ-waarde, de herbouwwaarde en de marktwaarde. De hypotheekverstrekker zal om dit rapport vragen als bewijs van de werkelijke waarde van de woning of het appartement. Hier zijn uiteraard kosten mee gemoeid, maar wat kost een taxatie precies?

VAST TARIEF VOOR TAXATIERAPPORT
Een taxatierapport is nodig om de financiering voor uw hypotheek rond te krijgen. Daarnaast helpt het u de vraagprijs te bepalen op het moment dat u besluit uw woning of appartement te verkopen. Veel makelaars hanteren een vast tarief voor een taxatierapport. De gemiddelde kosten hiervoor liggen ongeveer tussen de € 450,- en € 500,-. Dit bedrag betaalt u altijd, ongeacht de waarde waarop een woning of appartement getaxeerd wordt. Dit zorgt ervoor dat u van tevoren altijd weet waar u aan toe bent.

KOSTEN FISCAAL AFTREKBAAR
De kosten voor een taxatierapport bestaan uit het tarief voor de taxateur, de administratiekosten, de kadastrale kosten en de gemeentelijke kosten. Al deze kosten die gemaakt worden voor het opmaken van een taxatierapport zijn fiscaal aftrekbaar. Net zoals het geval is voor de hypotheekrente. Dit houdt in, dat u ze éénmalig mag aftrekken van uw belastbaar inkomen in box 1. Daardoor betaalt u inkomstenbelasting over een lager bedrag. Uw hypotheekverstrekker kan u hier alles over vertellen.
Lees meer...

De beste makelaar?

Wij hebben alle informatie die te vinden is over makelaars voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste makelaarskantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden makelaarskantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; Aankoop? Verhuur? Bedrijfshuisvesting? Taxatie?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle makelaars in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor iedere makelaar gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE MAKELAARS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste makelaars per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de makelaars selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u de makelaar gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 makelaars die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Lees meer...

Hoe verloopt het contact met de makelaar ivm COVID-19/Corona?

Gezien de huidige omstandigheden bieden we je graag de mogelijkheid om de prijsopgave en het contact met de makelaars geheel online plaats te laten vinden. De gezondheid van een ieder die van onze service gebruikt maakt en de makelaars die bij ons zijn aangesloten staat centraal.

We bieden meerdere mogelijkheden aan om met makelaars in contact te komen. Zo kun je eenvoudig en snel je prijsopgave ontvangen én deze online met de makelaar bespreken. Ook kun je eenvoudig een terugbelverzoek doen met het bedrijf naar keuze als je het liever telefonisch afhandelt. In deze tijd zijn de meeste bedrijven telefonisch juist erg goed bereikbaar.

Ook zijn er veel (voorbereidende) werkzaamheden die nu al plaats kunnen vinden, uiteraard in overleg met de makelaar.

Toch liever de afspraak later inplannen? En niet te veel vertraging oplopen? Bekijk dan samen met de makelaar wat de mogelijkheden zijn om alvast een afspraak voor een andere datum te maken.
Lees meer...
Keurmerken & Lidmaatschappen
NVM

Nederlandse Coöperatieve Vereniging van Makelaars en Taxateurs in onroerende goederen NVM U.A.

De NVM is de grootste Nederlandse vereniging voor makelaars, taxateurs en vastgoeddeskundigen. Ze bestaat sinds 1898 en heeft haar verenigingsbureau in Nieuwegein.

De NVM is actief in alle marktsegmenten en geeft doelgerichte ondersteuning aan de aangesloten leden. Namens de leden zorgt de NVM voor krachtige belangenbehartiging richting overheid en politiek. Bij de NVM zijn ruim 4200 makelaars en taxateurs aangesloten.
Lees meer...

VBO

VBO is een toegankelijke en transparante brancheorganisatie voor ruim 1.100 makelaars, taxateurs en verhuurspecialisten uit geheel Nederland. Met innovatieve en praktische concepten stelt de vereniging VBO haar deskundige leden in staat om vanuit hun eigen kracht een duurzame relatie op te bouwen met tevreden opdrachtgevers. De brancheorganisatie heeft naast een sectie Wonen, ook een aparte sectie Bedrijfsmatig Vastgoed en een sectie Landelijk en Agrarisch Vastgoed.
Lees meer...

Vastgoedcert

De Stichting VastgoedCert is een branchebreed platform dat zorgdraagt voor de certificatie en registratie van makelaars in onroerende zaken op basis van hun vakbekwaamheid.

De Stichting VastgoedCert heeft als doel de kwaliteit en vakbekwaamheid van makelaars o.z. te waarborgen en waar mogelijk te verbeteren. Gecertificeerde makelaars in onroerende zaken worden bij VastgoedCert op basis van hun vakbekwaamheid geregistreerd.

Om sinds het vervallen van de wettelijke beëdigingsplicht, de kwaliteit van makelaars o.z. te kunnen blijven waarborgen, is in 2004 de Stichting VastgoedCert opgericht. Een VastgoedCert-registratie betekent voor een makelaar een belangrijke pré. Het VastgoedCert-keurmerk is voor zijn of haar opdrachtgevers de aanduiding dat ze op deskundigheid en vakbekwaamheid kunnen vertrouwen.
Lees meer...

NWWI

Het NWWI heeft als belangrijk doel het verhogen van de deskundigheid, betrouwbaarheid en transparantie van woningtaxaties. Het biedt betrokkenen inzicht in de totstandkoming van de getaxeerde waarde. Het draagt hierdoor bij aan het voorkomen van taxatiefraude.

Wij zijn een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk en geaccepteerd door het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), uitvoerder van de Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Wij voldoen aan de strenge eisen die het WEW stelt en zijn ISO gecertificeerd. Bij het NWWI worden de rapporten gevalideerd door uitsluitend goed opgeleide en ervaren validatie-medewerkers.

Het NWWI levert een gevalideerd rapport waar geldverstrekker en consument op kunnen bouwen en waarmee taxateurs die staan voor hun vak hun aanzien en imago als professional kunnen verbeteren.
Lees meer...

.
Waarom Trustoo?
compare.svg
Waarom Trustoo?

We hebben alles voor je op een rijtje gezet

compare.svg
Vergelijk en bespaar

Vergelijk prijsopgaven en bespaar tot 30%

compare.svg
Direct contact

In één minuut direct contact, zonder tussenpersoon