Trustoo logode beste Boekhouders voor jou
Kies uit +800 top BoekhoudersKies uit +800 Boekhouders in Nederland
COVID-19: het contact met bedrijven en de prijsopgave via Trustoo kan online plaatsvinden, Lees meer

Boekhouders in Leende

Resultaat 1-10 van 31 boekhouders in Leende. Het meest complete overzicht. De administratie helemaal op orde met de beste boekhouders in uw regio.

In Leende kunt u een boekhouder vinden voor de boekhouding van bedrijven, ZZP-ers of particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Het doel van een boekhouder is om overzicht te krijgen en te houden in uw financiële administratie. De kosten van een boekhouder zijn afhankelijk van wat u wilt laten doen. Voorbeelden van de werkzaamheden zijn:

• Volledige boekhouding: het doen van uw financiële administratie, zoals het maken en verwerken van facturen en het regelen van de belastingaangiftes.
• Aangifte inkomstenbelasting: belastingaangifte over inkomsten uit werk en woning of indien u winst maakt in uw onderneming.
• Aangifte omzetbelasting of btw: aangifte van de btw die u hebt berekend en de btw die u kunt aftrekken.
• Opstellen jaarrekening: jaarlijks overzicht van de financiële situatie van een bedrijf, ook wel financieel jaarverslag genoemd.

In Leende hebben wij 31 goede boekhouders gevonden. De boekhouders of administratiekantoren in Leende hebben een gemiddelde Trustoo-score van een 8.5. Welke boekhouder u ook kiest, via Trustoo maakt u een goede keuze voor een boekhouder. We kunnen u ook helpen door direct prijsopgaven aan te vragen bij verschillende boekhouders. Zo kunt u eenvoudig de boekhouders vergelijken en de boekhouder kiezen die bij u past.
1. De Administratie Valkenswaard B.V. / Adminno
Premium partner van Trustoo
flash_on reageert snel
8,9
place
Werkgebied Leende


Historie van De Administratie

Na jarenlang is loondienst te zijn geweest bij onder meer BDO en Deloitte, startte Jack in 2002 samen met twee compagnons met De Administratie. Onder andere met vestigingen in Vianen en Amsterdam. Vanwege het uit elkaar groeien van de bedrijfsmatige visie begon hij in 2010 De Administratie Valkenswaard, destijds met twee personeelsleden in een klein pand aan de Peperstraat. Inmiddels is het kantoor uitgegroeid tot een begrip in Valkenswaard betreffende financiële dienstverlening, sinds 2014 vanuit een karakteristiek onderkomen aan de Leenderweg. Mede dankzij de overname van Belastingkantoor Tilleman in hetzelfde jaar, heeft de Administratie Valkenswaard een grote klantenkring opgebouwd. Jack is lid van verschillende businessclubs en daarnaast maatschappelijk betrokken bij diverse verenigingen en stichtingen in Valkenswaard.
De administratie 2.0

Markten veranderen continu. Ook die van ons. Waar voorheen veel tijd ging zitten in het verwerken van bonnen en facturen, zijn die processen tegenwoordig vrijwel geheel geautomatiseerd. Scannen, mailen en klaar ben je. Zo simpel kan het gaan. Met 24/7 inzicht in je actuele cijfers. Zo houd je als kapitein het roer stevig in handen. Met ons als betrouwbare navigator. IJsbergen op het traject of een betere route naar succes? Wij signaleren het en loodsen je met helder advies volle kracht vooruit.
Persoonlijke aandacht en advisering
Automatisering staat bij ons al vanaf dag één hoog in het vaandel. Terwijl een ander kantoor het wellicht zou inzetten om met minder mensen hetzelfde werk te kunnen doen, gebruiken wij het juist om ruimte te creëren voor nog meer persoonlijke aandacht en advisering. Je kent ons nog niet? Dan stellen wij ons team graag nader aan je voor!

Meer tijd voor persoonlijke aandacht

"Automatisering is in deze maatschappij niet meer weg te denken. Steeds verder en sneller willen we. In veel processen is de mens zelfs al de vertragende factor. Simpelweg omdat we niet meer tegen automatisering op kunnen werken. En waarom zouden we ook? We hebben het niet voor niets in het leven geroepen. Gebruik het, bouw het uit. Maak er tijd mee vrij om datgene te kunnen geven waar een vertrouwelijke, zakelijke relatie altijd om zal blijven draaien: persoonlijke aandacht. Van mens tot mens!"

Jack van Ansem

place
Werkgebied Leende
grade22 beoordelingen
timelapse11 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
5. SBA Administratie & Accountancy
Premium partner van Trustoo
flash_on reageert snel
8,3
place
Werkgebied Leende

Administratie & Accountancy voor het midden- en kleinbedrijf
SBA is een Administratie & Accountancy kantoor dat het midden- en kleinbedrijf ontzorgt bij het verwerken van de financiële bedrijfsadministratie. Met een team van vijf medewerkers verzorgen we alle voorkomende belastingaangiften, salarisadministraties, accountancy werkzaamheden en daarnaast begeleiden we starters bij het opzetten van hun onderneming. Ook bedrijfseconomische- en fiscale vraagstukken kunt u aan ons toevertrouwen.

Laagdrempelig accountancy kantoor met registeraccountant
Wij zijn een laagdrempelig en no nonsense ‘thuiskantoor’ met hoogwaardige capaciteiten. Zo beschikken we over een registeraccountant en kunnen we u met behulp van ons moderne systeem online inzicht bieden in uw boekhouding. We staan bekend om onze persoonlijke en informele benadering. We zijn oprecht betrokken bij hun onderneming.

Eén aanspreekpunt voor uw administratie en accountancy
SBA biedt u één aanspreekpunt dat op de hoogte is van uw financiële situatie. Op deze manier kunnen we u snel te woord staan en blijven de lijnen kort. Naar gelang uw wens bezoeken wij u bij u thuis of we ontmoeten elkaar op ons kantoor in Helmond. Als het om kosten gaat, bieden we u vooraf graag een duidelijke offerte, zodat u nooit voor verrassingen komt te staan. Loop gerust eens binnen voor een vrijblijvende kennismaking.

place
Werkgebied Leende
grade22 beoordelingen
timelapse10 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
10. OAMKB Helmond - Asten
8,5
place
Werkgebied Leende

Ivon Geurts van Kessel is de eigenaresse van accountantskantoor OAMKB Helmond - Asten. Als accountant-administratieconsulent wil Ivon jou helpen om de doelen te realiseren van jouw bedrijf, maar ook van jou privé. Ivon denkt strategisch mee, gericht op de continuïteit en de winstgevendheid van jouw bedrijf in de toekomst en houdt dit op financieel en fiscaal gebied nauwlettend in de gaten. Kortom: Ivon staat écht naast jou en je bedrijf. Wil je er direct achter komen wat Ivon voor je kan betekenen? Neem dan vandaag nog contact met mij op!

Kennis van de ondernemer maakt het leuk en geeft rust
Bij veel ondernemers leven bezwaren als het gaat om accountants: weinig inlevingsvermogen richting de ondernemer, ‘uurtje factuurtje’ en matige bereikbaarheid.

Bij OAMKB Helmond - Asten is dit juist niet het geval. Door intensief contact samen over jouw bedrijfsplannen en 24/7 inzicht in de administratie kan Ivon juist direct overal op inspelen en worden je financiën een stuk leuker. Tevens brengt Ivon rust doordat alles is bijgewerkt en ze vooruit denkt op het gebied van de te betalen belastingen. Dat alles voor een vaste, afgesproken prijs per maand.

Luisterend oor
Met behulp van haar empathisch vermogen, oprechte interesse en een luisterend oor kan Ivon veel voor jou als ondernemer realiseren. Door jou, je onderneming en je privé situatie goed te leren kennen kan Ivon zorgen voor passende adviezen. Ivon zal de mogelijkheden gestructureerd duidelijk maken voor je, maar laat de beslissing om een advies al dan niet uit te voeren in eerste instantie bij jou zelf.

place
Werkgebied Leende
grade9 beoordelingen
timelapse4 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
miniwizard.svgWaarom via logo_small.svg
  • De beste bedrijven
  • Bespaar tot 30%
  • Gratis en vrijblijvend
  • Rechtstreeks contact

Wat kost een boekhouder?

Een boekhouder kost per uur tussen de 40,- en € 120,- Een boekhouder mag zelf de tarieven bepalen, vraag daarom vooraf een offerte aan. Wat een boekhouder kost heeft ook te maken met wat uw specifieke wensen zijn.

40
45
75
120

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.

Hoe verloopt het contact met de boekhouder ivm COVID-19/Corona?

Gezien de huidige omstandigheden bieden we je graag de mogelijkheid om de prijsopgave en het contact met de boekhouders geheel online plaats te laten vinden. De gezondheid van eenieder die van onze service gebruikt maakt en de boekhouders die bij ons zijn aangesloten staat centraal.

We bieden meerdere mogelijkheden aan om met boekhouders in contact te komen. Zo kun je eenvoudig en snel je prijsopgave ontvangen én deze online met de boekhouder bespreken. Ook kun je eenvoudig een terugbelverzoek doen met het bedrijf naar keuze als je het liever telefonisch afhandelt. In deze tijd zijn de meeste bedrijven telefonisch juist erg goed bereikbaar.

De communicatie en het aanleveren van rekeningen en stukken aan de boekhouder kan in de meeste gevallen volledig digitaal/online. En adviezen en afstemming kunnen telefonisch.

Toch liever de afspraak later inplannen? En niet te veel vertraging oplopen? Bekijk dan samen met de boekhouder wat de mogelijkheden zijn om alvast een afspraak voor een andere datum te maken en de voorbereiding nu al te doen.
Keurmerken
Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen

"NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of
belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van
eisen voldoet."

Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants

De Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) is de bij wet ingestelde organisatie die onder andere belast is met het bevorderen van de goede beroepsuitoefening van haar leden (registeraccountants en Accountants-Administratieconsulenten).

Register Belastingadviseurs

Het Register Belastingadviseurs (RB) is met ruim 7.000 leden dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om RB te worden en PE-cursussen om hun kwaliteit en kennis op peil te houden. Ondernemers vinden in ‘hun’ RB een integer, pragmatisch adviseur met uitgebreide fiscale kennis en ervaring, en gevoel voor ondernemerschap.

.
Waarom Trustoo?
compare.svg
De beste bedrijven voor jou

We hebben alles voor je op een rijtje gezet

compare.svg
Vergelijk en bespaar

Vergelijk prijsopgaven en bespaar tot 30%

compare.svg
Direct contact

In één minuut direct contact, zonder tussenpersoon