pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Nieuwdorp en omgeving

Selecteer de dienst die u zoekt redo
1 - 10 van 13 resultaten
Administratiekantoor Meric
9,0
48 beoordelingen
info
Ik heb ruim 25 jaar ervaring als boekhouder/administrateur. De eerste paar jaar heb ik me bij diverse bedrijven laten inhuren op detacheerbasis. Dit was leerzaam, maar mijn ambitie was toch om een eigen administratiekantoor te starten waarbij persoonlijk contact met de klanten kon plaats vinden en waar ik zelf de regie in handen had. Ik heb na de lagere school de HAVO afgerond en de MEAO, daarna en ik gaan werken en heb ik in de avonduren het praktijkdiploma boekhouden en moderne bedrijfsadministratie afgerond. Door allerlei cursussen probeer ik nu bij te blijven. Recentelijk heb ik de opleiding fiscaliteiten voor gevorderden bij de NOAB afgerond. Mijn vader, Eric den Buurman, is lange tijd administrateur geweest bij het GEB, later Eneco. Nadat hij met de VUT ging is hij in zijn vrije tijd de boekhouding van een aantal ondernemers gaan verzorgen. Helaas is hij vroegtijdig overleden. Zijn naam is wel in zijn eer behouden. Menno en Eric werden samen Meric. Mijn moeder helpt in de piekperiodes en blijft mijn beste sparringpartner. Vandaag de dag heeft Meric een uitgebreide klantenportefeuille uit diverse branches. Ik ben natuurlijk erg trots op wat er tot nu toe is bereikt. Maar belangrijker nog, ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken. De interesse voor het boekhoudvak heb ik overgenomen van mijn vader. Het leukste vind ik het om het maximale uit de cijfers te halen en te profiteren van de aftrekposten. Ware puzzels die ik graag oplos in dienst van ondernemers en particulieren. Ik wil ervoor zorgen dat de klant zoveel mogelijk geld terugkrijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Meric is een kantoor waar je persoonlijk contact en advies mag verwachten. Het doel en de missie is om ondernemers te ontzorgen zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen! Ervoor zorgen dat klanten zich vrij kunnen bezighouden met hun doelen en dromen. Als we allemaal ons hart volgen, komen hieruit de beste resultaten uit voort, voor iedereen.
place
Werkgebied Nieuwdorp
9,0
star
48 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Ik heb ruim 25 jaar ervaring als boekhouder/administrateur. De eerste paar jaar heb ik me bij diverse bedrijven laten inhuren op detacheerbasis. Dit was leerzaam, maar mijn ambitie was toch om een eigen administratiekantoor te starten waarbij persoonlijk contact met de klanten kon plaats vinden en waar ik zelf de regie in handen had. Ik heb na de lagere school de HAVO afgerond en de MEAO, daarna en ik gaan werken en heb ik in de avonduren het praktijkdiploma boekhouden en moderne bedrijfsadministratie afgerond. Door allerlei cursussen probeer ik nu bij te blijven. Recentelijk heb ik de opleiding fiscaliteiten voor gevorderden bij de NOAB afgerond. Mijn vader, Eric den Buurman, is lange tijd administrateur geweest bij het GEB, later Eneco. Nadat hij met de VUT ging is hij in zijn vrije tijd de boekhouding van een aantal ondernemers gaan verzorgen. Helaas is hij vroegtijdig overleden. Zijn naam is wel in zijn eer behouden. Menno en Eric werden samen Meric. Mijn moeder helpt in de piekperiodes en blijft mijn beste sparringpartner. Vandaag de dag heeft Meric een uitgebreide klantenportefeuille uit diverse branches. Ik ben natuurlijk erg trots op wat er tot nu toe is bereikt. Maar belangrijker nog, ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken. De interesse voor het boekhoudvak heb ik overgenomen van mijn vader. Het leukste vind ik het om het maximale uit de cijfers te halen en te profiteren van de aftrekposten. Ware puzzels die ik graag oplos in dienst van ondernemers en particulieren. Ik wil ervoor zorgen dat de klant zoveel mogelijk geld terugkrijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Meric is een kantoor waar je persoonlijk contact en advies mag verwachten. Het doel en de missie is om ondernemers te ontzorgen zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen! Ervoor zorgen dat klanten zich vrij kunnen bezighouden met hun doelen en dromen. Als we allemaal ons hart volgen, komen hieruit de beste resultaten uit voort, voor iedereen.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Beeke van Belzen B.V.
8,9
11 beoordelingen
info
Uw cijfers actueel met Beeke van Belzen Hoe actueel zijn de cijfers van uw administratie? Grote kans dat u geduld moet uitoefenen tot de volgende aangifte. In een kwartaal kan veel gebeuren, daarom vinden we bij Beeke van Belzen dat uw cijfers up-to-date moeten zijn. Kies daarom Beeke van Belzen als uw betrouwbare partner in financiële zaken. Dan hoeft u niet tot het einde van het kwartaal te wachten om uw cijfers in te zien. Ons administratie- en belastingadvieskantoor staat voor u klaar voor ondersteuning bij de volgende zaken: Financiele administratie Salarisadministratie Fiscale aangiftes Advies Bedrijf starten Zicht op uw financiën Uw administratie wordt op regelmatige basis in de boekhouding verwerkt. Dit kan op verschillende manieren, u kiest zelf wat u het prettigst vindt. Zo kunnen wij uw administratie bij ons op kantoor in Middelburg verwerken, kan uw vaste contactpersoon bij u op locatie langskomen of kunt u er voor kiezen om het zelf via internet te doen. Uw wensen staan bij ons centraal. Na het invoeren worden uw cijfers door Beeke van Belzen gecontroleerd, nemen wij ze met u door en krijgt u van ons aanvullend advies. Zo houdt u zicht op uw cijfers. Advies voor uw financiën Ons kantoor kijkt verder dan cijfers en kiest voor een actieve en persoonlijke benadering. Elke ondernemer heeft zijn beweegredenen en doelstellingen. Beeke van Belzen wilt uw cijfers gebruiken om u hierbij te ondersteunen. Cijfers zijn voor ons niet zomaar behaalde resultaten, maar bieden inzicht, overzicht en kennis waarmee u uw plannen voor de toekomst kan scherpstellen.
place
Werkgebied Nieuwdorp
8,9
star
11 beoordelingen
timelapse
11 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Uw cijfers actueel met Beeke van Belzen Hoe actueel zijn de cijfers van uw administratie? Grote kans dat u geduld moet uitoefenen tot de volgende aangifte. In een kwartaal kan veel gebeuren, daarom vinden we bij Beeke van Belzen dat uw cijfers up-to-date moeten zijn. Kies daarom Beeke van Belzen als uw betrouwbare partner in financiële zaken. Dan hoeft u niet tot het einde van het kwartaal te wachten om uw cijfers in te zien. Ons administratie- en belastingadvieskantoor staat voor u klaar voor ondersteuning bij de volgende zaken: Financiele administratie Salarisadministratie Fiscale aangiftes Advies Bedrijf starten Zicht op uw financiën Uw administratie wordt op regelmatige basis in de boekhouding verwerkt. Dit kan op verschillende manieren, u kiest zelf wat u het prettigst vindt. Zo kunnen wij uw administratie bij ons op kantoor in Middelburg verwerken, kan uw vaste contactpersoon bij u op locatie langskomen of kunt u er voor kiezen om het zelf via internet te doen. Uw wensen staan bij ons centraal. Na het invoeren worden uw cijfers door Beeke van Belzen gecontroleerd, nemen wij ze met u door en krijgt u van ons aanvullend advies. Zo houdt u zicht op uw cijfers. Advies voor uw financiën Ons kantoor kijkt verder dan cijfers en kiest voor een actieve en persoonlijke benadering. Elke ondernemer heeft zijn beweegredenen en doelstellingen. Beeke van Belzen wilt uw cijfers gebruiken om u hierbij te ondersteunen. Cijfers zijn voor ons niet zomaar behaalde resultaten, maar bieden inzicht, overzicht en kennis waarmee u uw plannen voor de toekomst kan scherpstellen.
Administratie-en belastingadviesburo de Groene V.O.F
8,8
16 beoordelingen
info
Sinds 1993 actief voor particulieren en het midden- en kleinbedrijf op het gebied van belastingzaken, administratieve dienstverlening en bedrijfsadvisering. Persoonlijke benadering Ons kantoor kenmerkt zich door een persoonlijke benadering van onze cliënten. Kwaliteit en service aan onze cliënten vinden wij heel belangrijk. Nauwlettend volgen wij de ontwikkeling op het gebied van automatisering om het verrichte werk nog sneller en efficiënter te kunnen verrichten met behoud van kwaliteit. wilfried de groene Online boekhouder Twinfield, Basecone en Nextens Om het werk snel en efficiënt te kunnen verrichten maken wij gebruik van moderne online software van Twinfield, Basecone en Nextens. Anno 1993 Administratie- en belastingadviesburo de Groene V.O.F. is opgericht op 15 oktober 1993 door Wilfried de Groene. Om de stroom van werkzaamheden aan te kunnen is op 31 oktober 1996 het bedrijf omgezet in een vennootschap onder firma. Beide vennoten zijn Wilfried en Yvonne de Groene. Wij zijn u graag van dienst!
place
Werkgebied Nieuwdorp
8,8
star
16 beoordelingen
timelapse
27 jaar in bedrijf
Sinds 1993 actief voor particulieren en het midden- en kleinbedrijf op het gebied van belastingzaken, administratieve dienstverlening en bedrijfsadvisering. Persoonlijke benadering Ons kantoor kenmerkt zich door een persoonlijke benadering van onze cliënten. Kwaliteit en service aan onze cliënten vinden wij heel belangrijk. Nauwlettend volgen wij de ontwikkeling op het gebied van automatisering om het verrichte werk nog sneller en efficiënter te kunnen verrichten met behoud van kwaliteit. wilfried de groene Online boekhouder Twinfield, Basecone en Nextens Om het werk snel en efficiënt te kunnen verrichten maken wij gebruik van moderne online software van Twinfield, Basecone en Nextens. Anno 1993 Administratie- en belastingadviesburo de Groene V.O.F. is opgericht op 15 oktober 1993 door Wilfried de Groene. Om de stroom van werkzaamheden aan te kunnen is op 31 oktober 1996 het bedrijf omgezet in een vennootschap onder firma. Beide vennoten zijn Wilfried en Yvonne de Groene. Wij zijn u graag van dienst!
JWG Administraties
8,4
5 beoordelingen
info
Het verhaal van JWG Administraties begon in 1926. De naam JWG Administraties Goes verwijst namelijk naar de oprichter, Jan Westveer (1926) uit Goes, JWG. Bij de overlevering van het bedrijf naar zijn schoonzoon W. Faasse is deze naam naar volle tevredenheid overgenomen. Per 2018 is J.T. Uitterhoeve ingetreden als vennoot van JWG Administraties. In 2012 verhuisde JWG Administraties binnen Goes naar een nieuwe locatie, van de Frans den Hollanderlaan 16 naar de Albert Joachimikade 3A. Daar waar vroeger tralies dit pand van Goes en Zuid-Beveland scheidden, nam JWG Administraties zijn intrek. JWG Administraties gebruikt de charme van Goes en van het pand, waarbij behalve de tekst op de voorgevel niets u meer doet herinneren aan de tralies van weleer. De nieuwe locatie gaf juist met licht, ruimte en indeling een basis voor duidelijkheid en een open aangename persoonlijke (werk)sfeer. Dat vinden wij belangrijk. Zoekt u ons op achter de grote groene statige deuren van de Strafgevangenis, u vindt JWG Administraties Goes gelijk links na de ingang.
place
Werkgebied Nieuwdorp
8,4
star
5 beoordelingen
timelapse
49 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Het verhaal van JWG Administraties begon in 1926. De naam JWG Administraties Goes verwijst namelijk naar de oprichter, Jan Westveer (1926) uit Goes, JWG. Bij de overlevering van het bedrijf naar zijn schoonzoon W. Faasse is deze naam naar volle tevredenheid overgenomen. Per 2018 is J.T. Uitterhoeve ingetreden als vennoot van JWG Administraties. In 2012 verhuisde JWG Administraties binnen Goes naar een nieuwe locatie, van de Frans den Hollanderlaan 16 naar de Albert Joachimikade 3A. Daar waar vroeger tralies dit pand van Goes en Zuid-Beveland scheidden, nam JWG Administraties zijn intrek. JWG Administraties gebruikt de charme van Goes en van het pand, waarbij behalve de tekst op de voorgevel niets u meer doet herinneren aan de tralies van weleer. De nieuwe locatie gaf juist met licht, ruimte en indeling een basis voor duidelijkheid en een open aangename persoonlijke (werk)sfeer. Dat vinden wij belangrijk. Zoekt u ons op achter de grote groene statige deuren van de Strafgevangenis, u vindt JWG Administraties Goes gelijk links na de ingang.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

KLC Belastingen & Administraties
8,3
2 beoordelingen
info
KLC Belastingen & Administraties is een eenmansbedrijf en is opgericht per 1 januari 2014. Wij zijn gevestigd in Breskens en hebben kantoor aan huis. Wij vinden het belangrijk om onze klanten te ontzorgen en komen dan ook graag bij u thuis of op de zaak langs. Doordat wij geen groot kantoor onderhouden, kunnen wij onze diensten tegen scherpe tarieven aanbieden. KLC Belastingen & Administraties is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Het RB is een actieve en praktijkgerichte beroepsvereniging die de belangen behartigt van circa 700 aangesloten leden. Dit gebeurt onder meer door intensief overleg met het ministerie van Financiën, de Belastingdienst en de andere beroepsorganisaties en door leden informatie en daadwerkelijke hulp bij de praktijkuitoefening te bieden. Adviseurs die lid zijn van het RB beschikken over actuele vakinhoudelijke kennis op het gebied van belastingadvies. Zij houden voortdurend hun kennis op peil door het lezen van vakliteratuur en het volgen van permanente educatie. U bent dus verzekerd van een up-to-date advies. Daarnaast zijn de leden gebonden aan beroepsregels en onderworpen aan tuchtrechtspraak.
place
Werkgebied Nieuwdorp
8,3
star
2 beoordelingen
timelapse
6 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
KLC Belastingen & Administraties is een eenmansbedrijf en is opgericht per 1 januari 2014. Wij zijn gevestigd in Breskens en hebben kantoor aan huis. Wij vinden het belangrijk om onze klanten te ontzorgen en komen dan ook graag bij u thuis of op de zaak langs. Doordat wij geen groot kantoor onderhouden, kunnen wij onze diensten tegen scherpe tarieven aanbieden. KLC Belastingen & Administraties is lid van het Register Belastingadviseurs (RB). Het RB is een actieve en praktijkgerichte beroepsvereniging die de belangen behartigt van circa 700 aangesloten leden. Dit gebeurt onder meer door intensief overleg met het ministerie van Financiën, de Belastingdienst en de andere beroepsorganisaties en door leden informatie en daadwerkelijke hulp bij de praktijkuitoefening te bieden. Adviseurs die lid zijn van het RB beschikken over actuele vakinhoudelijke kennis op het gebied van belastingadvies. Zij houden voortdurend hun kennis op peil door het lezen van vakliteratuur en het volgen van permanente educatie. U bent dus verzekerd van een up-to-date advies. Daarnaast zijn de leden gebonden aan beroepsregels en onderworpen aan tuchtrechtspraak.
Van Hoye Bedrijfsadvies
8,2
8 beoordelingen
info
Van Hoye Bedrijfsadvies heeft jarenlang kennis vergaard uit gespecialiseerde opleidingen, het bedrijfsleven en de financiële dienstverlening en blijft deze kennis uitbreiden door het doen van gerichte opleidingen en cursussen. Iedere onderneming die haar boekhouding, salarisadministratie en/of personeelsmanagement uit wil besteden, kan gebruik maken van onze administratieve expertise. Er wordt dan ook kostenbewust gewerkt, zodat expertise en kwaliteit niet duur hoeven te zijn. Door een interactieve en persoonlijk gerichte werkwijze zijn we meer dan uw boekhouder: een partner die u wijst op obstakels, die met u meedenkt en oplossingen aandraagt. Praktisch zaken doen gecombineerd met respect voor ondernemer, individu en maatschappij.
place
Werkgebied Nieuwdorp
8,2
star
8 beoordelingen
timelapse
6 jaar in bedrijf
Van Hoye Bedrijfsadvies heeft jarenlang kennis vergaard uit gespecialiseerde opleidingen, het bedrijfsleven en de financiële dienstverlening en blijft deze kennis uitbreiden door het doen van gerichte opleidingen en cursussen. Iedere onderneming die haar boekhouding, salarisadministratie en/of personeelsmanagement uit wil besteden, kan gebruik maken van onze administratieve expertise. Er wordt dan ook kostenbewust gewerkt, zodat expertise en kwaliteit niet duur hoeven te zijn. Door een interactieve en persoonlijk gerichte werkwijze zijn we meer dan uw boekhouder: een partner die u wijst op obstakels, die met u meedenkt en oplossingen aandraagt. Praktisch zaken doen gecombineerd met respect voor ondernemer, individu en maatschappij.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
  • "NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet."

  • Het Register Belastingadviseurs (RB) is met ruim 7.000 leden dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om RB te worden en PE-cursussen om hun kwaliteit en kennis op peil te houden. Ondernemers vinden in ‘hun’ RB een integer, pragmatisch adviseur met uitgebreide fiscale kennis en ervaring, en gevoel voor ondernemerschap.

Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl