pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Maren-Kessel en omgeving

Selecteer de dienst die u zoekt redo
1 - 10 van 26 resultaten
Vaak gekozen
OAMKB De Vallei
8,0
4 beoordelingen
info
Mijn naam is Fred Westland van OAMKB De Vallei "Made in Wageningen" ik ben gelukkig getrouwd en trotse vader van 2 prachtige dochters. Wie baalt er ook zo van zijn of haar administratie, de bonnetjes en de overige administratieve rompslomp en rommel? Wil jij ook doen waar je echt goed in bent en waar iets te halen valt? Wil jij weer je hart en passie laten spreken als ondernemer en weer stralen? Wil jij weer de juiste balans vinden tussen zakelijk en Priv?? en meer met je gezin doen, weer een potje golfen, voetballen, tennissen, een boek lezen of lekker wandelen in de natuur? Oplossing: Geef ons uw administratieve rompslomp en wij maken van uw administratie weer een genot: 1. Wij maken jouw administratie Smart en Paperless 2. Dat doen wij voor een vast maandbedrag, geen uurtje factuurtje 3. Wij zijn altijd bij en jij hebt 24/7 inzicht in je cijfers ook op je Smartphone 4. Dit levert u 70% tijdbesparing op Bij het vaste maandbedrag horen ook de jaarstukken, BTW aangifte en vier maal per jaar een pro-actief voortgangsgesprek met OAMKB De Vallei Het OAMKB netwerk heeft alle specialismen in huis, Accountants (RA), fiscalisten, juristen en we faciliteren ook uw Financieringen Mijn sterkste punt is naast u staan om uw samen uw Onderneming en u te laten groeien. Benieuwd hoe we elkaar vooruit kunnen helpen, laten we samen een drankje doen? Fred Westland, OAMBK de Vallei
place
Werkgebied Maren-Kessel
8,0
star
4 beoordelingen
timelapse
0 jaar in bedrijf
Mijn naam is Fred Westland van OAMKB De Vallei "Made in Wageningen" ik ben gelukkig getrouwd en trotse vader van 2 prachtige dochters. Wie baalt er ook zo van zijn of haar administratie, de bonnetjes en de overige administratieve rompslomp en rommel? Wil jij ook doen waar je echt goed in bent en waar iets te halen valt? Wil jij weer je hart en passie laten spreken als ondernemer en weer stralen? Wil jij weer de juiste balans vinden tussen zakelijk en Priv?? en meer met je gezin doen, weer een potje golfen, voetballen, tennissen, een boek lezen of lekker wandelen in de natuur? Oplossing: Geef ons uw administratieve rompslomp en wij maken van uw administratie weer een genot: 1. Wij maken jouw administratie Smart en Paperless 2. Dat doen wij voor een vast maandbedrag, geen uurtje factuurtje 3. Wij zijn altijd bij en jij hebt 24/7 inzicht in je cijfers ook op je Smartphone 4. Dit levert u 70% tijdbesparing op Bij het vaste maandbedrag horen ook de jaarstukken, BTW aangifte en vier maal per jaar een pro-actief voortgangsgesprek met OAMKB De Vallei Het OAMKB netwerk heeft alle specialismen in huis, Accountants (RA), fiscalisten, juristen en we faciliteren ook uw Financieringen Mijn sterkste punt is naast u staan om uw samen uw Onderneming en u te laten groeien. Benieuwd hoe we elkaar vooruit kunnen helpen, laten we samen een drankje doen? Fred Westland, OAMBK de Vallei
Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies
9,1
16 beoordelingen
info
Wat vinden wij belangrijk? Ontzorgen Goed luisteren naar de verwachtingen van de ondernemer. Wat stellen ze op prijs en hoe willen ze jou inzetten als adviseur, hoe zien zij de samenwerking eigenlijk. Hierna is het een kwestie van nakomen van de onderling gemaakte afspraken over de verwachtingen en hoe de ondernemer te ontzorgen. Persoonlijk Al zijn wij een kei met cijfers, onze klanten zijn bij ons geen nummer! Een persoonlijke en prettige samenwerking vinden wij erg belangrijk. Dat betekent dat onze adviseurs dichtbij je staan en wij ons interesseren in je onderneming en je persoonlijke vraagstukken. Bereikbaarheid en een duidelijke communicatie waar je op kunt rekenen. Passie Wij ervaren passie voor ons vak door met elkaar in contact te zijn. Wij zijn intrinsiek gemotiveerd om het beste uit onszelf en anderen te halen. Dat geeft ons de energie en de motivatie om de allerbeste service en topkwaliteit te leveren. Dag in dag uit. Dit bereiken wij door ons zelf te zijn, door te investeren in kennis en kunde maar ook in de relatie en samenwerking. Niet voor niets behoort gastvrij en gelukkig zijn tot een van onze kernwaarden. Transparant Wij gaan voor een heldere en duidelijke dienstverlening. Actuele inzicht bieden in cijfers, duidelijke afspraken en vaste prijzen. Geen verassingen achteraf, maar vooraf duidelijkheid zodat je altijd weet waar je aan toe bent. Innovatief ondernemen Administratie uit een doos is verleden tijd. Middels vergaande automatisering kunnen wij standaardwerkzaamheden vereenvoudigen en versnellen. Hier ervaren onze klanten direct de voordelen van: altijd inzicht in je actuele cijfers, transparantie en een vaste prijs. Wij blijven onze processen door ontwikkelen om het onze klanten steeds makkelijker en aangenamer te maken. Deze ontwikkeling heeft als plezierige bijkomstigheid dat onze adviseurs meer tijd hebben voor de complexere vraagstukken. Vertrouwen Een vaste prijs met hoogwaardige kwaliteit en goede service is mooi, maar uiteindelijk gaat het om wie je tegenover je hebt. Je adviseur, contactpersoon, alles valt en draait om het vertrouwen dat je in elkaar hebt. Nieuwsgierig geworden? Wil je weten wat Sanacount voor jou kan betekenen? We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden. Ook voor administratieve-, fiscale- en bedrijfskundige vragen kun je bij ons terecht. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!
place
Werkgebied Maren-Kessel
9,1
star
16 beoordelingen
timelapse
8 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Wat vinden wij belangrijk? Ontzorgen Goed luisteren naar de verwachtingen van de ondernemer. Wat stellen ze op prijs en hoe willen ze jou inzetten als adviseur, hoe zien zij de samenwerking eigenlijk. Hierna is het een kwestie van nakomen van de onderling gemaakte afspraken over de verwachtingen en hoe de ondernemer te ontzorgen. Persoonlijk Al zijn wij een kei met cijfers, onze klanten zijn bij ons geen nummer! Een persoonlijke en prettige samenwerking vinden wij erg belangrijk. Dat betekent dat onze adviseurs dichtbij je staan en wij ons interesseren in je onderneming en je persoonlijke vraagstukken. Bereikbaarheid en een duidelijke communicatie waar je op kunt rekenen. Passie Wij ervaren passie voor ons vak door met elkaar in contact te zijn. Wij zijn intrinsiek gemotiveerd om het beste uit onszelf en anderen te halen. Dat geeft ons de energie en de motivatie om de allerbeste service en topkwaliteit te leveren. Dag in dag uit. Dit bereiken wij door ons zelf te zijn, door te investeren in kennis en kunde maar ook in de relatie en samenwerking. Niet voor niets behoort gastvrij en gelukkig zijn tot een van onze kernwaarden. Transparant Wij gaan voor een heldere en duidelijke dienstverlening. Actuele inzicht bieden in cijfers, duidelijke afspraken en vaste prijzen. Geen verassingen achteraf, maar vooraf duidelijkheid zodat je altijd weet waar je aan toe bent. Innovatief ondernemen Administratie uit een doos is verleden tijd. Middels vergaande automatisering kunnen wij standaardwerkzaamheden vereenvoudigen en versnellen. Hier ervaren onze klanten direct de voordelen van: altijd inzicht in je actuele cijfers, transparantie en een vaste prijs. Wij blijven onze processen door ontwikkelen om het onze klanten steeds makkelijker en aangenamer te maken. Deze ontwikkeling heeft als plezierige bijkomstigheid dat onze adviseurs meer tijd hebben voor de complexere vraagstukken. Vertrouwen Een vaste prijs met hoogwaardige kwaliteit en goede service is mooi, maar uiteindelijk gaat het om wie je tegenover je hebt. Je adviseur, contactpersoon, alles valt en draait om het vertrouwen dat je in elkaar hebt. Nieuwsgierig geworden? Wil je weten wat Sanacount voor jou kan betekenen? We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden. Ook voor administratieve-, fiscale- en bedrijfskundige vragen kun je bij ons terecht. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op!
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Administratiekantoor Meric
9,0
48 beoordelingen
info
Ik heb ruim 25 jaar ervaring als boekhouder/administrateur. De eerste paar jaar heb ik me bij diverse bedrijven laten inhuren op detacheerbasis. Dit was leerzaam, maar mijn ambitie was toch om een eigen administratiekantoor te starten waarbij persoonlijk contact met de klanten kon plaats vinden en waar ik zelf de regie in handen had. Ik heb na de lagere school de HAVO afgerond en de MEAO, daarna en ik gaan werken en heb ik in de avonduren het praktijkdiploma boekhouden en moderne bedrijfsadministratie afgerond. Door allerlei cursussen probeer ik nu bij te blijven. Recentelijk heb ik de opleiding fiscaliteiten voor gevorderden bij de NOAB afgerond. Mijn vader, Eric den Buurman, is lange tijd administrateur geweest bij het GEB, later Eneco. Nadat hij met de VUT ging is hij in zijn vrije tijd de boekhouding van een aantal ondernemers gaan verzorgen. Helaas is hij vroegtijdig overleden. Zijn naam is wel in zijn eer behouden. Menno en Eric werden samen Meric. Mijn moeder helpt in de piekperiodes en blijft mijn beste sparringpartner. Vandaag de dag heeft Meric een uitgebreide klantenportefeuille uit diverse branches. Ik ben natuurlijk erg trots op wat er tot nu toe is bereikt. Maar belangrijker nog, ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken. De interesse voor het boekhoudvak heb ik overgenomen van mijn vader. Het leukste vind ik het om het maximale uit de cijfers te halen en te profiteren van de aftrekposten. Ware puzzels die ik graag oplos in dienst van ondernemers en particulieren. Ik wil ervoor zorgen dat de klant zoveel mogelijk geld terugkrijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Meric is een kantoor waar je persoonlijk contact en advies mag verwachten. Het doel en de missie is om ondernemers te ontzorgen zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen! Ervoor zorgen dat klanten zich vrij kunnen bezighouden met hun doelen en dromen. Als we allemaal ons hart volgen, komen hieruit de beste resultaten uit voort, voor iedereen.
place
Werkgebied Maren-Kessel
9,0
star
48 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Ik heb ruim 25 jaar ervaring als boekhouder/administrateur. De eerste paar jaar heb ik me bij diverse bedrijven laten inhuren op detacheerbasis. Dit was leerzaam, maar mijn ambitie was toch om een eigen administratiekantoor te starten waarbij persoonlijk contact met de klanten kon plaats vinden en waar ik zelf de regie in handen had. Ik heb na de lagere school de HAVO afgerond en de MEAO, daarna en ik gaan werken en heb ik in de avonduren het praktijkdiploma boekhouden en moderne bedrijfsadministratie afgerond. Door allerlei cursussen probeer ik nu bij te blijven. Recentelijk heb ik de opleiding fiscaliteiten voor gevorderden bij de NOAB afgerond. Mijn vader, Eric den Buurman, is lange tijd administrateur geweest bij het GEB, later Eneco. Nadat hij met de VUT ging is hij in zijn vrije tijd de boekhouding van een aantal ondernemers gaan verzorgen. Helaas is hij vroegtijdig overleden. Zijn naam is wel in zijn eer behouden. Menno en Eric werden samen Meric. Mijn moeder helpt in de piekperiodes en blijft mijn beste sparringpartner. Vandaag de dag heeft Meric een uitgebreide klantenportefeuille uit diverse branches. Ik ben natuurlijk erg trots op wat er tot nu toe is bereikt. Maar belangrijker nog, ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken. De interesse voor het boekhoudvak heb ik overgenomen van mijn vader. Het leukste vind ik het om het maximale uit de cijfers te halen en te profiteren van de aftrekposten. Ware puzzels die ik graag oplos in dienst van ondernemers en particulieren. Ik wil ervoor zorgen dat de klant zoveel mogelijk geld terugkrijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Meric is een kantoor waar je persoonlijk contact en advies mag verwachten. Het doel en de missie is om ondernemers te ontzorgen zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen! Ervoor zorgen dat klanten zich vrij kunnen bezighouden met hun doelen en dromen. Als we allemaal ons hart volgen, komen hieruit de beste resultaten uit voort, voor iedereen.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Administratiekantoor van der Meijden
8,7
21 beoordelingen
info
ent u op zoek naar een betrouwbaar en servicegericht administratiekantoor? Dan bent u bij Administratiekantoor Van der Meijden aan het juiste adres! Administratiekantoor Van der Meijden helpt ondernemers in het MKB beter presteren. U krijgt bij ons een boekhouder, persoonlijk adviseur én sparringpartner ineen. We geven inzicht en ondersteuning op financieel en fiscaal gebied. Wij zijn bij uw bedrijf en activiteiten betrokken en wij denken altijd met u mee. U kunt rekenen op gevraagd en ongevraagd advies. Administratiekantoor Van der Meijden is reeds meer dan 25 jaar een zelfstandig kantoor, gevestigd in Kerkdriel, tussen Zaltbommel en 's-Hertogenbosch (Den Bosch) in de gemeente Maasdriel (Maasdriel bestaat uit de kernen Kerkdriel, Velddriel, Hoenzadriel, Alem, Rossum, Hurwenen, Heerewaarden, Hedel, Ammerzoden, Well en Wellseind) direct aan de A2 tussen Zaltbommel en 's-Hertogenbosch. Dus heel makkelijk te bereiken.
place
Werkgebied Maren-Kessel
8,7
star
21 beoordelingen
timelapse
28 jaar in bedrijf
ent u op zoek naar een betrouwbaar en servicegericht administratiekantoor? Dan bent u bij Administratiekantoor Van der Meijden aan het juiste adres! Administratiekantoor Van der Meijden helpt ondernemers in het MKB beter presteren. U krijgt bij ons een boekhouder, persoonlijk adviseur én sparringpartner ineen. We geven inzicht en ondersteuning op financieel en fiscaal gebied. Wij zijn bij uw bedrijf en activiteiten betrokken en wij denken altijd met u mee. U kunt rekenen op gevraagd en ongevraagd advies. Administratiekantoor Van der Meijden is reeds meer dan 25 jaar een zelfstandig kantoor, gevestigd in Kerkdriel, tussen Zaltbommel en 's-Hertogenbosch (Den Bosch) in de gemeente Maasdriel (Maasdriel bestaat uit de kernen Kerkdriel, Velddriel, Hoenzadriel, Alem, Rossum, Hurwenen, Heerewaarden, Hedel, Ammerzoden, Well en Wellseind) direct aan de A2 tussen Zaltbommel en 's-Hertogenbosch. Dus heel makkelijk te bereiken.
Van Herwijnen Kreston
8,7
2 beoordelingen
info
Van Herwijnen Kreston: Knowing You Van Herwijnen Kreston, gevestigd in de Betuwe, is al 35 jaar een vertrouwenspartner voor haar klanten. Uniek aan onze dienstverlening is ons diverse aanbod aan specialisaties; van accountancy en strategisch bedrijfsadvies, fiscaal advies, administratieve dienstverlening tot overnames en waarderingen. Met al deze specialisaties onder één dak bieden wij onze klanten een totaalpakket. Door dagelijks persoonlijk contact met onze klant weten wij wat er bij hem speelt, op zakelijk gebied maar vaak ook privé. Hierdoor kunnen wij altijd snel inspelen op kansen en ontwikkelingen en de klant zoveel mogelijk ontzorgen. Onze klanten zijn ondernemers van een eenmanszaak en regionaal MKB tot grote (inter)nationale spelers. Door de verschillende specialisaties is onze klant altijd direct verbonden aan de brede kennis van onze vakspecialisten. Door het persoonlijke contact en de kennis die wij in huis hebben, kennen wij onze klant door en door. Onze slogan is daarom ook niet voor niets: Knowing You.
place
Werkgebied Maren-Kessel
8,7
star
2 beoordelingen
timelapse
31 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Van Herwijnen Kreston: Knowing You Van Herwijnen Kreston, gevestigd in de Betuwe, is al 35 jaar een vertrouwenspartner voor haar klanten. Uniek aan onze dienstverlening is ons diverse aanbod aan specialisaties; van accountancy en strategisch bedrijfsadvies, fiscaal advies, administratieve dienstverlening tot overnames en waarderingen. Met al deze specialisaties onder één dak bieden wij onze klanten een totaalpakket. Door dagelijks persoonlijk contact met onze klant weten wij wat er bij hem speelt, op zakelijk gebied maar vaak ook privé. Hierdoor kunnen wij altijd snel inspelen op kansen en ontwikkelingen en de klant zoveel mogelijk ontzorgen. Onze klanten zijn ondernemers van een eenmanszaak en regionaal MKB tot grote (inter)nationale spelers. Door de verschillende specialisaties is onze klant altijd direct verbonden aan de brede kennis van onze vakspecialisten. Door het persoonlijke contact en de kennis die wij in huis hebben, kennen wij onze klant door en door. Onze slogan is daarom ook niet voor niets: Knowing You.
Administratiekantoor Boelhouwer
8,6
8 beoordelingen
info
Financieringen / hypotheken. Wij adviseren je graag! Wij hebben korte lijnen opgebouwd met banken en andere financiële instellingen. Het voordeel is dat we dus snel kunnen schakelen. En echt onafhankelijk! Want, is die ene onafhankelijke tussenpersoon wel zo onafhankelijk? Bij ons, gegarandeerd wel! Waarom? Omdat de tussenpersoon op dat ene moment zijn dienst verleent en de kans best aanwezig is dat je deze daarna niet meer ziet/spreekt. Wij gaan voor een doorlopende langdurige relatie: wij zien/spreken elkaar nog regelmatig en kunnen elkaar dus in de ogen blijven kijken. Een aantal voorbeelden (die we reeds hebben afgerond): Volledige hypotheekaanvraag voor de aanschaf van een zakelijk bouwperceel voor een te bouwen loods. Volledige hypotheekaanvraag voor de aanschaf van een eigen woning. Het oversluiten van een bestaande privé hypotheek. Bemiddeling voor een algehele herfinanciering van een volledige onderneming. Zakelijke financiering voor de aanschaf van een bedrijfspand.
place
Werkgebied Maren-Kessel
8,6
star
8 beoordelingen
timelapse
50 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Financieringen / hypotheken. Wij adviseren je graag! Wij hebben korte lijnen opgebouwd met banken en andere financiële instellingen. Het voordeel is dat we dus snel kunnen schakelen. En echt onafhankelijk! Want, is die ene onafhankelijke tussenpersoon wel zo onafhankelijk? Bij ons, gegarandeerd wel! Waarom? Omdat de tussenpersoon op dat ene moment zijn dienst verleent en de kans best aanwezig is dat je deze daarna niet meer ziet/spreekt. Wij gaan voor een doorlopende langdurige relatie: wij zien/spreken elkaar nog regelmatig en kunnen elkaar dus in de ogen blijven kijken. Een aantal voorbeelden (die we reeds hebben afgerond): Volledige hypotheekaanvraag voor de aanschaf van een zakelijk bouwperceel voor een te bouwen loods. Volledige hypotheekaanvraag voor de aanschaf van een eigen woning. Het oversluiten van een bestaande privé hypotheek. Bemiddeling voor een algehele herfinanciering van een volledige onderneming. Zakelijke financiering voor de aanschaf van een bedrijfspand.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
arrow_forward_ios
Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl