Trustoo logode beste Notarissen voor jou
Kies uit +625 top NotarissenKies uit +625 Notarissen in Nederland
COVID-19: het contact met bedrijven en de prijsopgave via Trustoo kan online plaatsvinden, Lees meer

Notarissen in Nijmegen

Resultaat 1-10 van 16 notarissen in Nijmegen. Het meest complete overzicht. Leg het goed vast met de beste notarissen in uw regio.

De notarissen kunnen u helpen met het opstellen van verschillende documenten (notariële aktes), zoals:

• Testament: vastleggen wat er moet gebeuren na uw overlijden.
• Levenstestament: vastleggen wat er moet gebeuren wanneer u zelf geen beslissingen meer kunt nemen.
• Leverings- en hypotheekakte: verplichte aktes voor de levering van uw woning en het afsluiten van een hypotheek.
• Koopcontract: vastleggen van de gemaakte afspraken tussen koper en verkoper.
• Samenlevingscontract: vastleggen van afspraken met de persoon waarmee u een huishouden vormt.
• Verklaring van erfrecht: een document waarin staat wie de erfgenamen zijn van de overleden persoon.

Ook kunt u in Nijmegen bij een notariskantoor terecht voor zaken rondom uw onderneming, zoals het vastleggen van de rechtsvorm, een statutenwijziging of de oprichting van uw bedrijf.

In Nijmegen hebben wij 16 goede notarissen gevonden. De notariskantoren in Nijmegen hebben een gemiddelde Trustoo-score van een 8.6. Welke notaris u ook kiest, via Trustoo maakt u een goede keuze voor een notaris. We kunnen u ook helpen door direct prijsopgaven aan te vragen bij verschillende notarissen. Zo kunt u eenvoudig de notarissen vergelijken en de notaris kiezen die bij u past.
4. Maatschap de Mul Zegger Notarissen
7,7
place
Johannes Vijghstraat 2, Nijmegen

Advocaten en notarissen met heel uiteenlopende specialisaties, werkend vanuit vier vestigingen, ondersteund door enthousiaste medewerkers. De Mul Zegger is een kantoor met een grote diversiteit zowel in mensen als in specialisaties. We zijn groot genoeg om elk juridisch vraagstuk te kunnen oppakken, klein genoeg om nog één geheel te zijn. Onze cliënten voelen zich thuis in de verscheidenheid in deskundigheid en persoonlijkheid die wij hen bieden en ze leggen vol vertrouwen hun zaak of zaken in onze handen. Sommigen al generaties lang.

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, werken wij, waar nodig, als een team, in samenspraak met onze collega’s, maar vooral ook in samenspraak met u. Want alleen u kunt ons een volledig beeld geven van de situatie waarin u zich bevindt. Wij, op onze beurt, vertalen dit beeld naar een plan van aanpak waarin we u duidelijk informeren over welke stappen er ondernomen dienen te worden en wat daarvan de consequenties zijn. Open, transparant en met oog voor de best mogelijke (lange termijn) oplossing. Maar ook scherp, analytisch en daadkrachtig.

Onze advocaten en notarissen stoppen veel tijd in het up to date houden van hun vakkennis, kennis die zij voor de volle 100% inzetten om u verder te kunnen helpen. Zij hebben de tijd om zich op deze wijze voor u in te zetten dankzij de inzet en kundigheid van het ondersteunend personeel. Zonder hen zouden de dagelijkse werkzaamheden een stuk minder soepel verlopen.

placeJohannes Vijghstraat 2, 6524 BR, Nijmegen
grade103 beoordelingen
timelapse13 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
5. Bruggink & Van Beek Notarissen
8,9
place
Werkgebied Nijmegen

Welkom bij Bruggink & van Beek notarissen. Dé Netwerknotaris in Wijchen.

Onze notarissen en kandidaat-notarissen staan altijd voor je klaar om de belangrijkste momenten van je leven goed te regelen.

We staan je graag bij met gedegen advies en we wijzen je graag op juridische valkuilen die je zelf nooit had ontdekt.
We kunnen je onder andere helpen als je een huis wilt kopen, bij de oprichting van je eigen bedrijf of om de huwelijkse voorwaarden goed te regelen.

Maar ook op minder vrolijke momenten zijn we je steun en toeverlaat. Zoals bij het maken van een testament of het regelen van een scheiding. Maar we kunnen je bijvoorbeeld ook adviseren of het slim is om een erfenis te accepteren, die minder lucratief is dan het lijkt.

Bij Bruggink & van Beek notarissen werken uitsluitend Netwerknotarissen. En dat zijn niet zomaar notarissen en kandidaat-notarissen. Netwerknotarissen houden elkaar scherp en helder, we delen kennis en adviseren elkaar, zodat we samen jou beter kunnen helpen. Ook hier in Wijchen.

Wij spreken gewone mensentaal en weten precies wat er speelt in de wereld. De echte én de virtuele. Zo kun je bij ons terecht voor een social media testament. Kom daar maar eens om bij een traditionele notaris. Vandaar dat wij van Bruggink & van Beek notarissen durven te zeggen dat we net iets meer notaris zijn.

place
Werkgebied Nijmegen
grade39 beoordelingen
timelapse17 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
8. Prick & Van Houtum notarissen
8,6
place
Werkgebied Nijmegen

Wij vinden het belangrijk dat jouw wettelijke zaken goed geregeld zijn. Als je bijvoorbeeld een eigen bedrijf start, een nieuwe woning koopt, of een testament laat opstellen, is het belangrijk dat je daar later geen problemen mee krijgt. Je wilt weten wat er wettelijk kan en mag en dat is zelf lastig in te schatten.

Onafhankelijk juridisch advies
Wij weten wat de mogelijkheden zijn binnen de wet en zetten onze specialistische kennis graag voor je in om een plan te maken, zodat jouw belangen veiliggesteld zijn. Tijdens een gratis en vrijblijvend eerste gesprek geven we onafhankelijk juridisch advies. Om er zeker van te zijn dat je precies weet waar je aan toe bent, vertalen we dat naar begrijpelijke taal. Blijkt tijdens dat zorgvuldige gesprek dat alle zaken voor jou nog goed geregeld zijn? Dan zeggen we dat ook.

Wij blijven je begeleiden
Door je aan te melden voor Notaris Plus staan we, ook nadat alle zaken geregeld zijn, voor je klaar. Als veranderingen in regel- en wetgeving gevolgen kunnen hebben, brengen we je via een persoonlijk bericht op de hoogte. En iedere vijf jaar nodigen we je uit voor een check waarin we alle zaken nog eens onder de loep nemen.

Ons team bestaat uit specialisten op ieder notarieel gebied:

Huis (onroerend goed)
Gezin (personen- en familierecht)
Bedrijf (ondernemingsrecht)
Wat er ook speelt in jouw leven, wij kennen de juridische aspecten.

place
Werkgebied Nijmegen
grade115 beoordelingen
timelapse7 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
miniwizard.svgWaarom via logo_small.svg
  • De beste bedrijven
  • Bespaar tot 30%
  • Gratis en vrijblijvend
  • Rechtstreeks contact

Wat kost een notaris?

Een notaris kost gemiddeld tussen de 450,- en € 1100,- Een notaris mag zelf de tarieven bepalen, vraag daarom vooraf een offerte aan. Wat een notaris kost heeft ook te maken met wat uw specifieke wensen zijn.

450
600
800
1100

Veelgestelde vragen

Wat doet een notaris?

Er vindt een gebeurtenis plaats in uw leven en u heeft een notaris nodig. Maar wat doet een notaris precies? Deze vraag wordt vaak gesteld en dat is niet zo verwonderlijk. De notaris is bevoegd om authentieke documenten op te maken die nodig zijn om tot bindende en rechtsgeldige afspraken te komen. Zo maakt de notaris zogeheten notariële akten op, zoals een testament en een levenstestament maar ook samenlevingscontracten, hypotheekaktes en transportaktes. Daarnaast heeft u ook voor veel zaken rondom uw onderneming een notaris nodig.

DESKUNDIG, ONAFHANKELIJK EN ONPARTIJDIG
Notarissen worden door de koning benoemd en leggen een officiële eed af. Ze zijn te allen tijde deskundig, onafhankelijk en onpartijdig. Notarissen geven juridisch advies waarbij de belangen van alle betrokkenen in ogenschouw worden genomen. De hieruit voortkomende afspraken worden door de notaris vastgelegd in een notariële akte. Hiermee wordt aan alle betrokken partijen duidelijkheid verschaft. Mocht er op enig moment ergens twijfel over ontstaan, dan biedt deze notariële akte helderheid.

HET WERKGEBIED
Soms is het wettelijk verplicht om naar een notaris te gaan en soms is dit verstandig om te doen. Het werkgebied van de notaris bestaat uit het opstellen van aktes voor uw persoonlijke situatie zoals testamenten, levenstestamenten, schenkingsovereenkomsten, huwelijkse voorwaarden en samenlevingscontracten. Ook bij het kopen en verkopen van vastgoed heeft u een notaris nodig. Onder andere voor het opstellen van de hypotheekakte. Ten slotte gaat u ook naar de notaris voor zaken rond uw onderneming. Denkt u dan aan het vastleggen van rechtsvormen, wijzigingen in de statuten, eigendomswijzigingen en aandelenwijzigingen.

Op zoek naar een goede notaris? We hebben de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een notaris?

Veel mensen doen op een of meerdere momenten in hun leven een beroep op de notaris. Maar wat kost een notaris eigenlijk? Dit is sterk afhankelijk van waarvoor u naar de notaris toegaat. Kortom, het is afhankelijk van uw vraag en uw situatie. Daarnaast speelt ook de Notariswet van 1999 een rol. Hierin is opgenomen dat notarissen zelf hun tarieven mogen bepalen, zij het binnen een bepaalde bandbreedte. Het is daarom altijd raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen als u een notaris nodig heeft.

OFFERTEOPBOUW VAN EEN NOTARIS
In een offerte van de notaris vindt u doorgaans een vast bedrag voor zijn of haar werkzaamheden. Dit is vaak een uurtarief. In de offerte is het belangrijk dat het u duidelijk wordt gemaakt welke werkzaamheden gebruikelijk zijn en welke werkzaamheden als ‘extra’ worden bestempeld. Het honorarium van de notaris valt onder de gebruikelijke kosten en datzelfde geldt voor zijn of haar inschatting van de benodigde uren. Daarnaast is het gebruikelijk dat er een bedrag in rekening wordt gebracht voor elke akte in verband met het kwaliteitsfonds notariaat.

UW VRAAG EN SITUATIE
De hoogte van de notariskosten wordt verder bepaald door uw vraag en situatie. Zo kost een hypotheekakte of een transportakte/overdrachtsakte ongeveer 3,5% van uw hypotheekhoogte. Dan moet u denken aan € 700,- bij een bedrag van € 200.000,-. Stel, u wilt een BV oprichten, dan zijn de kosten gemiddeld € 800,- en voor een samenlevingscontract betaalt u gemiddeld ongeveer € 350,-. De kosten zijn dus volledig afhankelijk van uw wensen en het type akte dat u wilt. Doordat de kosten per notaris kunnen verschillen is het dus belangrijk dat u ze goed met elkaar vergelijkt.

Daarom hebben we de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een testament?

Het kan voor nabestaanden zeer waardevol zijn als u vastlegt wat er met uw nalatenschap moet gebeuren. Maar wat kost een testament eigenlijk? Op deze vraag kan niet een enkel antwoord worden gegeven. Een testament kan namelijk tussen de € 267,- en € 824,- kosten. Dit komt door een aantal zaken.

MAATWERK
Een testament op laten maken is maatwerk. Zo wordt de hoogte van de kosten onder meer bepaald door uw specifieke wensen. Bedenk daarom vooraf wat u precies in uw testament wilt vastleggen. Wilt u bijvoorbeeld iemand uitsluiten of wilt u geld schenken aan goede doelen? Naast financiële zaken, kunt u ook andere zaken in uw testament laten vastleggen. Denkt u dan aan de voogdij over uw kind(eren), het toewijzen van speciale bezittingen, het opnemen van legaten of het regelen van de bedrijfsopvolging. Al uw specifieke wensen worden vervolgens door de notaris in uw testament vastgelegd.

DE NOTARIS
U kunt uw testament alleen door een notaris laten opmaken. Dit kan alleen als u 16 jaar of ouder bent en in Nederland woont. Zodra u een testament heeft laten opmaken, blijft deze altijd geldig. Daarnaast zal de notaris uw testament aanmelden bij het Centraal Testamentenregister. Sinds 1999 mag de notaris zelf bepalen wat de kosten zijn voor het opmaken van een testament. Dit is mede de reden waarom er niet een enkel antwoord is op de vraag wat een testament precies kost. Daarom is het verstandig om 3 tot 4 offertes van de beste notarissen in uw regio op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een samenlevingscontract?

Als u samen met iemand een gemeenschappelijke huishouding voert, kan het verstandig zijn uw vermogensrechtelijke verhoudingen vast te leggen. Dit doet u in een samenlevingscontract. Maar wat kost een samenlevingscontract eigenlijk? De kosten schommelen tussen de € 200,- en € 599,-. Het verschil in kosten wordt veroorzaakt door meerdere factoren zoals de hoeveelheid afspraken die u op wilt laten nemen. Daarnaast zijn notarissen vrij in het bepalen van hun tarieven.

AFSPRAKEN TIJDENS EN NA HET SAMENWONEN
U kunt een samenlevingscontract opstellen als u met iemand gaat samenwonen of al met iemand samenwoont. Dit kan uw partner zijn, maar ook een familielid of vriend waarmee u een gemeenschappelijk huishouden voert. In een samenlevingscontract worden afspraken tijdens en na het samenwonen vastgelegd. Denkt u dan aan de verdeling van de kosten voor de boodschappen bijvoorbeeld, maar ook van wie het meubilair is en de auto. Afspraken die na het samenwonen gemaakt kunnen worden zijn zaken als de inboedelverdeling na een scheiding. Maar ook: wie mag er in de woning blijven wonen?

NOTARIEEL SAMENLEVINGSCONTRACT
U kunt zelf een samenlevingscontract opstellen, maar het is verstandiger om dit door een notaris te laten doen. Sommige banken verstrekken bijvoorbeeld alleen een hypotheek als u een notarieel samenlevingscontract heeft en datzelfde geldt voor sommige pensioenfondsen. Omdat notarissen sinds 1999 zelf hun tarieven mogen bepalen, is dit mede de oorzaak van de verschillende kosten die u voor een samenlevingscontract betaalt. Daarom is het raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen alvorens een notaris te kiezen die uw samenlevingscontract opstelt.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een hypotheekakte?

U heeft uw droomhuis gekocht en een hypotheek afgesloten. Daarna vraagt uw hypotheekadviseur u welke notaris u heeft gekozen. Alleen de notaris is namelijk beëdigd om rechtsgeldige eigendomsaktes op te maken en aktes voor het afsluiten van een hypotheek. Hier zijn uiteraard kosten aan verbonden, maar wat kost een hypotheekakte eigenlijk? En zijn er meer notariskosten waar u rekening mee moet houden?

GEMIDDELDE KOSTEN HYPOTHEEKAKTE
Sinds 1999 is de Notariswet van kracht. Hierin staat dat notarissen binnen een bepaalde bandbreedte zelf hun tarieven mogen vaststellen. Met andere woorden, er gelden minimum- en maximumtarieven. Daardoor kunnen de notariskosten voor onder meer het opstellen van een hypotheekakte van elkaar verschillen. Gemiddeld kost het opstellen van een hypotheekakte ongeveer € 500,-. Datzelfde geldt voor de kosten voor het opmaken van een leveringsakte als u een bestaande woning koopt. Bij elkaar opgeteld komt u dan al gauw op € 1000,-.

BIJKOMENDE NOTARISKOSTEN
Bent u er dan al? Nee, want er zijn ook gebruikelijke bijkomende notariskosten. Bij de hypotheekakte zijn dit bijvoorbeeld de kosten voor het inschrijven in het kadaster. Deze kosten zijn € 120,- (excl. BTW). Ook zijn er bij een hypotheekakte de kosten voor de inschrijving kadaster royementsakte. Deze kosten zijn € 37,50 (excl. BTW). Verder zijn er nog de recherchekosten en deze kunnen variëren. De kosten hiervoor liggen rond de € 50,- (excl. 19% BTW). Omdat u ten slotte fiscaal voordeel kunt genieten bij het opstellen van een hypotheekakte door de notaris is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat is een levenstestament?

In een testament wordt vastgelegd wat er moet gebeuren als u er niet meer bent, maar wat is een levenstestament precies? Mensen worden gemiddeld steeds ouder en kunnen in de laatste fase van hun leven lichamelijk of geestelijk achteruitgaan. Het is dan verstandig om er goed over na te denken wie uw belangen behartigt als u dit zelf niet meer kunt. Door een levenstestament op te stellen houdt u zelf de regie in handen en worden belangrijke zaken volgens uw wensen geregeld.

TWEE VOLMACHTEN EN EEN VERTROUWENSPERSOON
Doorgaans bestaat een levenstestament uit twee volmachten: een volmacht voor uw medische en persoonlijke belangen en een volmacht voor uw financiële belangen. Alle belangen die u geregeld wilt hebben, worden in één akte vastgelegd. Vooraf wijst u een vertrouwenspersoon aan die namens u mag handelen en u geeft hem of haar instructies in uw levenstestament. Dit kunnen globale kaders zijn, maar ook gedetailleerde aanwijzingen. U kunt ook zelf een levenstestament opstellen. Aan een zogeheten onderhandse akte kleven echter wel risico’s. Zo loopt u het risico dat uw bank deze onderhandse akte niet zal erkennen.

ROL VAN DE NOTARIS
Daarom stelt u uw levensdocument het beste bij een notaris op. De notaris zal eerst controleren of u wilsbekwaam bent tijdens het vastleggen en het ondertekenen van uw levenstestament. De notaris bewaart vervolgens de akte en geeft u een of meerdere afschriften. U bepaalt wie een afschrift ontvangt. Vaak zijn dit uw vertrouwenspersoon, uw bank (voor uw financiële belangen) en uw huisarts (voor uw medische belangen).

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

De beste notaris?

Wij hebben alle informatie die te vinden is over notarissen voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste notariskantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland zo’n 1.000 notariskantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is, spelen verschillende factoren een rol:

- Welke specialisatie; Testamenten? Onroerend goed? Bedrijven?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze geregistreerd notaris?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle notarissen in Nederland. Dit is een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE NOTARISSEN IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste notarissen per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de notarissen selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u de notaris gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 of 4 notarissen te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze voor uw notaris kunt maken.

Hoe verloopt het contact met de notaris ivm COVID-19/Corona?

Gezien de huidige omstandigheden bieden we je graag de mogelijkheid om de prijsopgave en het contact met de notarissen geheel online plaats te laten vinden. De gezondheid van een ieder die van onze service gebruikt maakt en de notarissen die bij ons zijn aangesloten staat centraal.

We bieden meerdere mogelijkheden aan om met notarissen in contact te komen. Zo kun je eenvoudig en snel je prijsopgave ontvangen én deze online met de notaris bespreken. Ook kun je eenvoudig een terugbelverzoek doen met het bedrijf naar keuze als je het liever telefonisch afhandelt. In deze tijd zijn de meeste bedrijven telefonisch juist erg goed bereikbaar.

De bespreking van de notariële werkzaamheden kan in de meeste gevallen online en/of telefonisch. Zo ook de voorbereiding en het opstellen van aktes. Voor het passeren van aktes is er vaak wel een afspraak nodig - daarbij worden uiteraard de voorschriften voor het houden van voldoende afstand in acht genomen.

Toch liever de afspraak later inplannen? En niet te veel vertraging oplopen? Bekijk dan samen met de notaris wat de mogelijkheden zijn om alvast een afspraak voor een andere datum te maken en de voorbereiding nu al te doen.
Keurmerken
 Vereniging van Mediators in het Notariaat

De VMN is een notariële specialistenvereniging op het gebied van mediation en scheidingsbemiddeling. De leden zijn allen als notaris of kandidaat-notaris werkzaam in de notariële praktijk en zijn speciaal opgeleid om op een onpartijdige manier te bemiddelen in allerlei conflicten.

Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

De KNB is een publiekrechtelijke beroepsorganisatie met een breed takenpakket. Alle (kandidaat-)notarissen zijn verplicht lid van de KNB.

Netwerk Notarissen

Netwerk Notarissen vormt een organisatie van ruim 150 Nederlandse notariskantoren. Zij werken nauw samen en kunnen zo mensen beter van dienst zijn op de kruispunten van hun leven.

Vereniging voor Agrarisch Specialisten in het Notariaat

De VASN is de specialistenvereniging van agri-notarissen. Zij zijn ambassadeur en adviseur met passie voor de sector. De VASN faciliteert de agri-notarissen bij het uitoefenen van hun vak, gericht op het creëren van een florerende agrarische sector.

.
Waarom Trustoo?
compare.svg
De beste bedrijven voor jou

We hebben alles voor je op een rijtje gezet

compare.svg
Vergelijk en bespaar

Vergelijk prijsopgaven en bespaar tot 30%

compare.svg
Direct contact

In één minuut direct contact, zonder tussenpersoon