pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Vaassen en omgeving

Ik zoek een boekhouder voor redo
1 - 10 van 13 resultaten
Vaak gekozen
Adecon Finance
8,9
49 beoordelingen
info
Adecon Finance is een kleinschalig kantoor gevestigd in Heerde en gespecialiseerd in het verzorgen van de financiële administratie voor zelfstandigen/ zzp'ers en het midden- en kleinbedrijf. Onze dienstverlening bestaat o.a. uit financieel advies, starterbegeleiding, aangifte omzetbelasting, aangifte inkomstenbelasting, aangifte vennootschapsbelasting, opstellen jaarrekening, loonverwerking en financial controlling op interim basis. Wij werken met een vaste (vooraf overeengekomen) prijs op jaarbasis, hierdoor is het duidelijk wat u betaalt voor de werkzaamheden en zijn er geen verrassingen achteraf. Verder zijn wij flexibel in onze dienstverlening (ook buiten kantooruren bereikbaar) en toegankelijk in ons contact met de klant. Wij werken met het boekhoudpakket Exact online, waardoor u altijd inzicht heeft in uw administratie. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Een kennismakingsafspraak is altijd geheel vrijblijvend. Wij zien u graag bij ons of bij u op kantoor!
place
Werkgebied Vaassen
8,9
star
49 beoordelingen
timelapse
10 jaar in bedrijf
Adecon Finance is een kleinschalig kantoor gevestigd in Heerde en gespecialiseerd in het verzorgen van de financiële administratie voor zelfstandigen/ zzp'ers en het midden- en kleinbedrijf. Onze dienstverlening bestaat o.a. uit financieel advies, starterbegeleiding, aangifte omzetbelasting, aangifte inkomstenbelasting, aangifte vennootschapsbelasting, opstellen jaarrekening, loonverwerking en financial controlling op interim basis. Wij werken met een vaste (vooraf overeengekomen) prijs op jaarbasis, hierdoor is het duidelijk wat u betaalt voor de werkzaamheden en zijn er geen verrassingen achteraf. Verder zijn wij flexibel in onze dienstverlening (ook buiten kantooruren bereikbaar) en toegankelijk in ons contact met de klant. Wij werken met het boekhoudpakket Exact online, waardoor u altijd inzicht heeft in uw administratie. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Een kennismakingsafspraak is altijd geheel vrijblijvend. Wij zien u graag bij ons of bij u op kantoor!
Vaak gekozen
Anastasia Financiële Dienstverlening
8,5
2 beoordelingen
info
Anastasia Financiële Dienstverlening ondersteunt ondernemers bij het voeren en inrichten van de administratie. U als ondernemer krijgt betaalbaar advies op maat. Anastasia Financiële Dienstverlening zorgt voor een heldere rapportage en geeft uitleg bij de betekenis van de cijfers voor uw organisatie. Hierdoor begrijpt u als ondernemer deze gegevens en kunt u ze gebruiken bij het besturen van uw onderneming. Tijdige financiële rapportage met uitleg onderbouwt uw ondernemersgevoel en levert tijd- en geldbesparing op. Anastasia Financiële Dienstverlening biedt ook tegen een aantrekkelijk tarief ondersteuning op fiscaal gebied, uiteraard met een zorgvuldige uitleg zodat uw vragen worden beantwoord. Anastasia Financiële Dienstverlening werkt vanuit Zwolle. Heeft u belangstelling? Neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek.
place
Werkgebied Vaassen
8,5
star
2 beoordelingen
timelapse
14 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Anastasia Financiële Dienstverlening ondersteunt ondernemers bij het voeren en inrichten van de administratie. U als ondernemer krijgt betaalbaar advies op maat. Anastasia Financiële Dienstverlening zorgt voor een heldere rapportage en geeft uitleg bij de betekenis van de cijfers voor uw organisatie. Hierdoor begrijpt u als ondernemer deze gegevens en kunt u ze gebruiken bij het besturen van uw onderneming. Tijdige financiële rapportage met uitleg onderbouwt uw ondernemersgevoel en levert tijd- en geldbesparing op. Anastasia Financiële Dienstverlening biedt ook tegen een aantrekkelijk tarief ondersteuning op fiscaal gebied, uiteraard met een zorgvuldige uitleg zodat uw vragen worden beantwoord. Anastasia Financiële Dienstverlening werkt vanuit Zwolle. Heeft u belangstelling? Neem dan contact op voor een vrijblijvend gesprek.
DeWater
8,9
8 beoordelingen
info
Administratiekantoor DeWater is een kleinschalig kantoor in Vaassen. We zijn trots op onze bedrijfscultuur. Gemoedelijkheid en toegankelijkheid staan bij ons centraal. Tot onze klanten behoren voornamelijk ZZP'ers en het MKB in verschillende branches. Contact met ons is altijd prettig en informeel. Wij zijn een toegankelijk bedrijf. Geen 9 tot 5 mentaliteit, zelfs buiten kantooruren zijn wij bereikbaar! We zijn oprecht betrokken bij uw onderneming. We denken graag met u mee. We hebben snel antwoord op uw vragen en geven u graag goed en deskundig advies op financieel gebied of belastingen. Speciaal voor specifieke vragen of problemen heeft administratiekantoor DeWater een groot netwerk van specialisten. Uw vraag wordt ook dan snel beantwoord. Samenwerking met uw huidige boekhouder of accountant is altijd mogelijk. U kunt zelf een pakket met werkzaamheden samenstellen. Wij doen precies datgene wat u graag uit handen wil geven. Door gebruik van het programma Snelstart kunt u zelf uw administratie voeren. Wij bieden dan ondersteuning, controleren en ronden de administratie af. Wij hanteren scherpe tarieven.
place
Marijkeweg 1B Vaassen
8,9
star
8 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
Administratiekantoor DeWater is een kleinschalig kantoor in Vaassen. We zijn trots op onze bedrijfscultuur. Gemoedelijkheid en toegankelijkheid staan bij ons centraal. Tot onze klanten behoren voornamelijk ZZP'ers en het MKB in verschillende branches. Contact met ons is altijd prettig en informeel. Wij zijn een toegankelijk bedrijf. Geen 9 tot 5 mentaliteit, zelfs buiten kantooruren zijn wij bereikbaar! We zijn oprecht betrokken bij uw onderneming. We denken graag met u mee. We hebben snel antwoord op uw vragen en geven u graag goed en deskundig advies op financieel gebied of belastingen. Speciaal voor specifieke vragen of problemen heeft administratiekantoor DeWater een groot netwerk van specialisten. Uw vraag wordt ook dan snel beantwoord. Samenwerking met uw huidige boekhouder of accountant is altijd mogelijk. U kunt zelf een pakket met werkzaamheden samenstellen. Wij doen precies datgene wat u graag uit handen wil geven. Door gebruik van het programma Snelstart kunt u zelf uw administratie voeren. Wij bieden dan ondersteuning, controleren en ronden de administratie af. Wij hanteren scherpe tarieven.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

JOBO Administratieve Diensten
8,8
5 beoordelingen
info
Financiële Administratie Voor veel ondernemers is de dagelijkse administratie een noodzakelijk kwaad. JOBO Administratieve Diensten helpt u graag bij het op orde maken en op orde houden van de administratie. Een logische volgorde van werken en een praktische indeling van verschillende ordners zodat het past bij de situatie bij u op kantoor. Of u nu alles helemaal zelf doet of daar een aantal mensen voor in dienst heeft. Wij helpen graag om te kijken waar voor uw situatie nog verbeteringen mogelijk zijn. Voor de feitelijke verwerking van de facturen, bankafschriften en kasstaten kunnen we ook van dienst zijn. Dit kan bij ons op kantoor uitgevoerd worden, maar uiteraard ook op uw eigen locatie. JOBO Administratieve Diensten is officieel Partner van Snelstart waardoor wij u als ondernemer de juiste ondersteuning en informatie kunnen geven. Hoe groot of klein uw onderneming ook is, u wilt grip houden op uw resultaten. Vanaf het eerste klantcontact tot de laatste factuur en de betaling daarvan. De boekhoudkundige verwerking wilt u zonder dubbele handelingen accuraat en eenvoudig laten verlopen. De administratieve software van SnelStart kan u hierbij perfect van dienst zijn. Kijk op de site van Snelstart (www.snelstart.nl) voor meer informatie of kom bij ons langs om te kijken welke modules het beste bij uw situatie passen. Omzetbelasting Heel veel ondernemers moeten een aangifte omzetbelasting indienen. De periode hiervoor wordt door de belastingdienst opgelegd. Dit kan per maand, per kwartaal of per jaar zijn, maar één ding staat vast : de aangifte en de betaling moeten op tijd binnen zijn! JOBO Administratieve Diensten helpt u graag om op basis van de financiële administratie uw aangifte op te stellen en in te dienen bij de belastingdienst. Salarisadministratie Voor iedere ondernemer die personeel in dienst heeft, blijft de salarisadministratie een lastig punt. Welke rechten en verplichtingen heb ik als werkgever? Wat mag ik eisen van mijn werknemer(s)? JOBO Administratieve Diensten helpt u niet alleen met de berekening van het te betalen netto loon, maar helpt u ook met uw vraagstukken over het werkgeverschap. Wij kunnen ondersteunen bij aanname of ontslag van personeel maar ook bij het opstellen van contracten of een beoordelingstructuur. Belastingaangifte Afhankelijk van de rechtsvorm waarin u uw onderneming voert moet u een belastingaangifte indienen, waarmee u belasting betaald over het resultaat van uw onderneming. Dit kan via de winst-aangifte in de Inkomstenbelasting of door een aangifte Vennootschapsbelasting. In beide belastingwetten zijn diverse regelingen opgenomen waar u mogelijk gebruik van kunt maken en daarmee de belastingdruk kunt verlagen. JOBO Administratieve Diensten zorgt ervoor dat u van die regelingen gebruik maakt die voor uw situatie het meeste voordeel opleveren. Want belasting betalen moet iedereen, maar JOBO zorgt ervoor dat u niet teveel betaald. Kosten dienstverlening De kosten voor onze dienstverlening hangen nauw samen met de situatie van onze cliënten. Vooraf scheppen we zo veel mogelijk duidelijkheid over de te verwachten kosten. Dus geen verrassingen achteraf! Neem vrijblijvend contact op voor een offerte die op maat gemaakt is voor uw situatie. In een persoonlijk gesprek horen we graag wat uw eigen wensen en verwachtingen zijn. Besparen Kosten besparen willen we allemaal. Heeft u daarbij wel eens stil gestaan bij het feit dat een externe boekhouder u geld oplevert in plaats van geld kost? Door te wijzen op bepaalde subsidie- of belastingregelingen kunt u eenvoudig besparen! Daarnaast biedt JOBO Administratieve Diensten haar dienstverlening aan voor een prijs die ten opzichte van andere kantoren zeer gunstig is. Een besparing van 40% tot 50% is daarbij geen uitzondering! Maak vrijblijvend een afspraak en ervaar hoeveel JOBO Administratieve Diensten voor u kan opleveren!
place
Werkgebied Vaassen
8,8
star
5 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
Financiële Administratie Voor veel ondernemers is de dagelijkse administratie een noodzakelijk kwaad. JOBO Administratieve Diensten helpt u graag bij het op orde maken en op orde houden van de administratie. Een logische volgorde van werken en een praktische indeling van verschillende ordners zodat het past bij de situatie bij u op kantoor. Of u nu alles helemaal zelf doet of daar een aantal mensen voor in dienst heeft. Wij helpen graag om te kijken waar voor uw situatie nog verbeteringen mogelijk zijn. Voor de feitelijke verwerking van de facturen, bankafschriften en kasstaten kunnen we ook van dienst zijn. Dit kan bij ons op kantoor uitgevoerd worden, maar uiteraard ook op uw eigen locatie. JOBO Administratieve Diensten is officieel Partner van Snelstart waardoor wij u als ondernemer de juiste ondersteuning en informatie kunnen geven. Hoe groot of klein uw onderneming ook is, u wilt grip houden op uw resultaten. Vanaf het eerste klantcontact tot de laatste factuur en de betaling daarvan. De boekhoudkundige verwerking wilt u zonder dubbele handelingen accuraat en eenvoudig laten verlopen. De administratieve software van SnelStart kan u hierbij perfect van dienst zijn. Kijk op de site van Snelstart (www.snelstart.nl) voor meer informatie of kom bij ons langs om te kijken welke modules het beste bij uw situatie passen. Omzetbelasting Heel veel ondernemers moeten een aangifte omzetbelasting indienen. De periode hiervoor wordt door de belastingdienst opgelegd. Dit kan per maand, per kwartaal of per jaar zijn, maar één ding staat vast : de aangifte en de betaling moeten op tijd binnen zijn! JOBO Administratieve Diensten helpt u graag om op basis van de financiële administratie uw aangifte op te stellen en in te dienen bij de belastingdienst. Salarisadministratie Voor iedere ondernemer die personeel in dienst heeft, blijft de salarisadministratie een lastig punt. Welke rechten en verplichtingen heb ik als werkgever? Wat mag ik eisen van mijn werknemer(s)? JOBO Administratieve Diensten helpt u niet alleen met de berekening van het te betalen netto loon, maar helpt u ook met uw vraagstukken over het werkgeverschap. Wij kunnen ondersteunen bij aanname of ontslag van personeel maar ook bij het opstellen van contracten of een beoordelingstructuur. Belastingaangifte Afhankelijk van de rechtsvorm waarin u uw onderneming voert moet u een belastingaangifte indienen, waarmee u belasting betaald over het resultaat van uw onderneming. Dit kan via de winst-aangifte in de Inkomstenbelasting of door een aangifte Vennootschapsbelasting. In beide belastingwetten zijn diverse regelingen opgenomen waar u mogelijk gebruik van kunt maken en daarmee de belastingdruk kunt verlagen. JOBO Administratieve Diensten zorgt ervoor dat u van die regelingen gebruik maakt die voor uw situatie het meeste voordeel opleveren. Want belasting betalen moet iedereen, maar JOBO zorgt ervoor dat u niet teveel betaald. Kosten dienstverlening De kosten voor onze dienstverlening hangen nauw samen met de situatie van onze cliënten. Vooraf scheppen we zo veel mogelijk duidelijkheid over de te verwachten kosten. Dus geen verrassingen achteraf! Neem vrijblijvend contact op voor een offerte die op maat gemaakt is voor uw situatie. In een persoonlijk gesprek horen we graag wat uw eigen wensen en verwachtingen zijn. Besparen Kosten besparen willen we allemaal. Heeft u daarbij wel eens stil gestaan bij het feit dat een externe boekhouder u geld oplevert in plaats van geld kost? Door te wijzen op bepaalde subsidie- of belastingregelingen kunt u eenvoudig besparen! Daarnaast biedt JOBO Administratieve Diensten haar dienstverlening aan voor een prijs die ten opzichte van andere kantoren zeer gunstig is. Een besparing van 40% tot 50% is daarbij geen uitzondering! Maak vrijblijvend een afspraak en ervaar hoeveel JOBO Administratieve Diensten voor u kan opleveren!
Administratiekantoor Chrispijn
8,8
7 beoordelingen
info
Voor iedere ondernemer is het voeren van een administratie een wettelijke vereiste, echter niet altijd een van de geliefdste bezigheden. Toch is dit een belangrijke activiteit van elke onderneming. Een goed gevoerde administratie staat ten dienste van de onderneming en niet andersom. Als u geld en tijd wilt besparen en zich volledig wilt kunnen richten op de kernactiviteit van uw bedrijf, dat is het ondernemen, dan kunt u uw financiële administratie met een gerust hart aan mij toevertrouwen. Voor veel ondernemers moet de verzorging plaatsvinden op momenten, die bij hen passen. Omdat ik kantoor aan huis heb, kan ik u die flexibiliteit bieden. Ik richt me op cliënten uit het midden- en kleinbedrijf, ongeacht de sector. Mijn kernactiviteiten zijn het verzorgen van belastingaangiften en het samenstellen van jaarrekeningen voor eenmanszaken, vof's en BV's. Zo kan ik bijvoorbeeld periodiek uw administratie verwerken voor de BTW-aangifte. Ook verzorg ik periodieke financiële rapportages en de salarisadministraties voor u of uw personeel. Door mijn samenwerking met fiscalisten en registeraccountants heb ik mijn dienstverlening op dit gebied geoptimaliseerd. Vanzelfsprekend ben ik graag bereid om het vorenstaande met u nog eens door te praten. Ik kan immers op een goede basis duurzaam helpen met de verwerking van uw zakelijke gegevens.
place
Werkgebied Vaassen
8,8
star
7 beoordelingen
timelapse
15 jaar in bedrijf
Voor iedere ondernemer is het voeren van een administratie een wettelijke vereiste, echter niet altijd een van de geliefdste bezigheden. Toch is dit een belangrijke activiteit van elke onderneming. Een goed gevoerde administratie staat ten dienste van de onderneming en niet andersom. Als u geld en tijd wilt besparen en zich volledig wilt kunnen richten op de kernactiviteit van uw bedrijf, dat is het ondernemen, dan kunt u uw financiële administratie met een gerust hart aan mij toevertrouwen. Voor veel ondernemers moet de verzorging plaatsvinden op momenten, die bij hen passen. Omdat ik kantoor aan huis heb, kan ik u die flexibiliteit bieden. Ik richt me op cliënten uit het midden- en kleinbedrijf, ongeacht de sector. Mijn kernactiviteiten zijn het verzorgen van belastingaangiften en het samenstellen van jaarrekeningen voor eenmanszaken, vof's en BV's. Zo kan ik bijvoorbeeld periodiek uw administratie verwerken voor de BTW-aangifte. Ook verzorg ik periodieke financiële rapportages en de salarisadministraties voor u of uw personeel. Door mijn samenwerking met fiscalisten en registeraccountants heb ik mijn dienstverlening op dit gebied geoptimaliseerd. Vanzelfsprekend ben ik graag bereid om het vorenstaande met u nog eens door te praten. Ik kan immers op een goede basis duurzaam helpen met de verwerking van uw zakelijke gegevens.
Willems Administratie en Advies
8,7
8 beoordelingen
info
Home ‘Een persoonlijke aanpak’ en ‘dienstverlening op maat’ zijn de twee belangrijkste peilers van ons administratiekantoor. Zowel particulieren als zelfstandig ondernemers zijn bij Willems Administratie & Advies aan het juiste adres. Wij ondersteunen en adviseren u bij al uw belastingzaken en het voeren van een correcte financiële administratie. U kunt bij ons terecht voor het invullen van de belastingaangifte, maar ook voor het overnemen van uw gehele financiële administratie inclusief alle bijbehorende belastingzaken. Door maatwerk beslist u wat u uit handen wil geven. Daarnaast bieden wij speciaal voor startende ondernemingen de startersbegeleiding. We helpen u graag op weg binnen de financiële wereld. Wij hanteren een klantgerichte werkwijze, u als klant staat centraal. U kunt ons altijd bellen of mailen voor meer vrijblijvende informatie of het maken van een afspraak. We zijn gevestigd naast station Deventer Centraal op loopafstand van het centrum van Deventer.
place
Werkgebied Vaassen
8,7
star
8 beoordelingen
timelapse
12 jaar in bedrijf
Home ‘Een persoonlijke aanpak’ en ‘dienstverlening op maat’ zijn de twee belangrijkste peilers van ons administratiekantoor. Zowel particulieren als zelfstandig ondernemers zijn bij Willems Administratie & Advies aan het juiste adres. Wij ondersteunen en adviseren u bij al uw belastingzaken en het voeren van een correcte financiële administratie. U kunt bij ons terecht voor het invullen van de belastingaangifte, maar ook voor het overnemen van uw gehele financiële administratie inclusief alle bijbehorende belastingzaken. Door maatwerk beslist u wat u uit handen wil geven. Daarnaast bieden wij speciaal voor startende ondernemingen de startersbegeleiding. We helpen u graag op weg binnen de financiële wereld. Wij hanteren een klantgerichte werkwijze, u als klant staat centraal. U kunt ons altijd bellen of mailen voor meer vrijblijvende informatie of het maken van een afspraak. We zijn gevestigd naast station Deventer Centraal op loopafstand van het centrum van Deventer.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Finanz
8,4
2 beoordelingen
info
Finanz is een administratiekantoor in Apeldoorn. Administratiekantoor Finanz heeft haar dienstverlening nadrukkelijk afgestemd op het midden- en kleinbedrijf. Omdat we u als ondernemer in staat willen stellen ook daadwerkelijk te ondernemen. In de geruststellende wetenschap dat uw administratie staat als een huis, uw plannen financieel degelijk onderbouwd zijn, en uw bedrijf optimaal profiteert van alle voorzieningen en kansen die er voor u zijn weggelegd. Of het nu om een gunstiger financieringswijze, om fiscale tegemoetkomingen of om subsidiemogelijkheden gaat. Dat vraagt om een persoonlijke aanpak en op maat gesneden advies. En om uw vertrouwen in de jarenlange expertise die we inmiddels voor tal van beginnende en reeds langer succesvol opererende klanten hebben opgebouwd.
place
Werkgebied Vaassen
8,4
star
2 beoordelingen
timelapse
23 jaar in bedrijf
Finanz is een administratiekantoor in Apeldoorn. Administratiekantoor Finanz heeft haar dienstverlening nadrukkelijk afgestemd op het midden- en kleinbedrijf. Omdat we u als ondernemer in staat willen stellen ook daadwerkelijk te ondernemen. In de geruststellende wetenschap dat uw administratie staat als een huis, uw plannen financieel degelijk onderbouwd zijn, en uw bedrijf optimaal profiteert van alle voorzieningen en kansen die er voor u zijn weggelegd. Of het nu om een gunstiger financieringswijze, om fiscale tegemoetkomingen of om subsidiemogelijkheden gaat. Dat vraagt om een persoonlijke aanpak en op maat gesneden advies. En om uw vertrouwen in de jarenlange expertise die we inmiddels voor tal van beginnende en reeds langer succesvol opererende klanten hebben opgebouwd.
Administratiekantoor Fikse
8,1
2 beoordelingen
info
Administratiekantoor Fikse levert administratieve ondersteuning en advies voor ondernemers klein en groot. Wij nemen u de taken uit handen die u liever uit de weg gaat, zoals fiscale aangiften doen, de jaarrekening opstellen of een financieringsaanvraag verzorgen. Administratiekantoor Fikse is meer dan een periodieke ondersteuning. Wij zijn graag de betrokken adviseur waar u op terug kunt vallen voor een korte vraag of juist voor advies over een grote strategische verandering. Omdat wij continu een vinger aan de administratieve pols houden, heeft u te allen tijde inzicht in uw administratie. Duidelijk en persoonlijk advies, zodat administratie weer een leuk onderdeel van uw onderneming wordt.
place
Werkgebied Vaassen
8,1
star
2 beoordelingen
timelapse
8 jaar in bedrijf
Administratiekantoor Fikse levert administratieve ondersteuning en advies voor ondernemers klein en groot. Wij nemen u de taken uit handen die u liever uit de weg gaat, zoals fiscale aangiften doen, de jaarrekening opstellen of een financieringsaanvraag verzorgen. Administratiekantoor Fikse is meer dan een periodieke ondersteuning. Wij zijn graag de betrokken adviseur waar u op terug kunt vallen voor een korte vraag of juist voor advies over een grote strategische verandering. Omdat wij continu een vinger aan de administratieve pols houden, heeft u te allen tijde inzicht in uw administratie. Duidelijk en persoonlijk advies, zodat administratie weer een leuk onderdeel van uw onderneming wordt.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl