pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Oostvoorne en omgeving

Ik zoek een boekhouder voor redo
1 - 10 van 17 resultaten
Vaak gekozen
Van Marion Finance
7,7
0 beoordelingen
info
Van Marion Finance verzorgt de gehele boekhouding, inclusief aangifte BTW en eventueel ICP voor eenmanszaken, ZZP-ers en VOF's. Daarnaast kan ook de aangifte inkomstenbelasting gedaan worden. Het is ook mogelijk dat Van Marion Finance alleen uw boekhouding verzorg bij u op kantoor in een aantal vooraf afgesproken uren per week of maand. Mijn naam is Hilbert van Marion en mijn achtergrond ligt in het bankwezen (zakelijke kredietverlening en factoring). Vanuit mijn werk bij de bank kwam ik vaak de behoefte tegen van een boekhouder voor enkele uren in de week. De ondernemer weet dan dat de boekhouding steeds up-to-date is, iets waarvoor hijzelf vaak te weinig tijd heeft. Per 1 januari 2019 is het aanbod van Van Marion Finance verbreed. Wij treden nu ook op als Winstadviseur voor ZZP-ers en kleine ondernemers. Een uniek concept gebaseerd op “Profit First”. Met dit concept krijg je echt grip op je winst en je verdiende geld! Hiermee zet je je winst apart en zorg je dat je altijd jezelf, de fiscus, je personeel en je leveranciers kunt betalen.
place
Wega 4 Oostvoorne
7,7
timelapse
5 jaar in bedrijf
Van Marion Finance verzorgt de gehele boekhouding, inclusief aangifte BTW en eventueel ICP voor eenmanszaken, ZZP-ers en VOF's. Daarnaast kan ook de aangifte inkomstenbelasting gedaan worden. Het is ook mogelijk dat Van Marion Finance alleen uw boekhouding verzorg bij u op kantoor in een aantal vooraf afgesproken uren per week of maand. Mijn naam is Hilbert van Marion en mijn achtergrond ligt in het bankwezen (zakelijke kredietverlening en factoring). Vanuit mijn werk bij de bank kwam ik vaak de behoefte tegen van een boekhouder voor enkele uren in de week. De ondernemer weet dan dat de boekhouding steeds up-to-date is, iets waarvoor hijzelf vaak te weinig tijd heeft. Per 1 januari 2019 is het aanbod van Van Marion Finance verbreed. Wij treden nu ook op als Winstadviseur voor ZZP-ers en kleine ondernemers. Een uniek concept gebaseerd op “Profit First”. Met dit concept krijg je echt grip op je winst en je verdiende geld! Hiermee zet je je winst apart en zorg je dat je altijd jezelf, de fiscus, je personeel en je leveranciers kunt betalen.
Administratiekantoor Meric
8,9
60 beoordelingen
info
Ik heb ruim 25 jaar ervaring als boekhouder/administrateur. De eerste paar jaar heb ik me bij diverse bedrijven laten inhuren op detacheerbasis. Dit was leerzaam, maar mijn ambitie was toch om een eigen administratiekantoor te starten waarbij persoonlijk contact met de klanten kon plaats vinden en waar ik zelf de regie in handen had. Ik heb na de lagere school de HAVO afgerond en de MEAO, daarna en ik gaan werken en heb ik in de avonduren het praktijkdiploma boekhouden en moderne bedrijfsadministratie afgerond. Door allerlei cursussen probeer ik nu bij te blijven. Recentelijk heb ik de opleiding fiscaliteiten voor gevorderden bij de NOAB afgerond. Mijn vader, Eric den Buurman, is lange tijd administrateur geweest bij het GEB, later Eneco. Nadat hij met de VUT ging is hij in zijn vrije tijd de boekhouding van een aantal ondernemers gaan verzorgen. Helaas is hij vroegtijdig overleden. Zijn naam is wel in zijn eer behouden. Menno en Eric werden samen Meric. Mijn moeder helpt in de piekperiodes en blijft mijn beste sparringpartner. Vandaag de dag heeft Meric een uitgebreide klantenportefeuille uit diverse branches. Ik ben natuurlijk erg trots op wat er tot nu toe is bereikt. Maar belangrijker nog, ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken. De interesse voor het boekhoudvak heb ik overgenomen van mijn vader. Het leukste vind ik het om het maximale uit de cijfers te halen en te profiteren van de aftrekposten. Ware puzzels die ik graag oplos in dienst van ondernemers en particulieren. Ik wil ervoor zorgen dat de klant zoveel mogelijk geld terugkrijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Meric is een kantoor waar je persoonlijk contact en advies mag verwachten. Het doel en de missie is om ondernemers te ontzorgen zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen! Ervoor zorgen dat klanten zich vrij kunnen bezighouden met hun doelen en dromen. Als we allemaal ons hart volgen, komen hieruit de beste resultaten uit voort, voor iedereen.
place
Werkgebied Oostvoorne
8,9
star
60 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Ik heb ruim 25 jaar ervaring als boekhouder/administrateur. De eerste paar jaar heb ik me bij diverse bedrijven laten inhuren op detacheerbasis. Dit was leerzaam, maar mijn ambitie was toch om een eigen administratiekantoor te starten waarbij persoonlijk contact met de klanten kon plaats vinden en waar ik zelf de regie in handen had. Ik heb na de lagere school de HAVO afgerond en de MEAO, daarna en ik gaan werken en heb ik in de avonduren het praktijkdiploma boekhouden en moderne bedrijfsadministratie afgerond. Door allerlei cursussen probeer ik nu bij te blijven. Recentelijk heb ik de opleiding fiscaliteiten voor gevorderden bij de NOAB afgerond. Mijn vader, Eric den Buurman, is lange tijd administrateur geweest bij het GEB, later Eneco. Nadat hij met de VUT ging is hij in zijn vrije tijd de boekhouding van een aantal ondernemers gaan verzorgen. Helaas is hij vroegtijdig overleden. Zijn naam is wel in zijn eer behouden. Menno en Eric werden samen Meric. Mijn moeder helpt in de piekperiodes en blijft mijn beste sparringpartner. Vandaag de dag heeft Meric een uitgebreide klantenportefeuille uit diverse branches. Ik ben natuurlijk erg trots op wat er tot nu toe is bereikt. Maar belangrijker nog, ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken. De interesse voor het boekhoudvak heb ik overgenomen van mijn vader. Het leukste vind ik het om het maximale uit de cijfers te halen en te profiteren van de aftrekposten. Ware puzzels die ik graag oplos in dienst van ondernemers en particulieren. Ik wil ervoor zorgen dat de klant zoveel mogelijk geld terugkrijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen. Meric is een kantoor waar je persoonlijk contact en advies mag verwachten. Het doel en de missie is om ondernemers te ontzorgen zodat ze zich kunnen richten op waar ze goed in zijn: ondernemen! Ervoor zorgen dat klanten zich vrij kunnen bezighouden met hun doelen en dromen. Als we allemaal ons hart volgen, komen hieruit de beste resultaten uit voort, voor iedereen.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

De Vos Financiële Diensten
8,9
12 beoordelingen
info
Over ons Alles onder een dak De Vos financiële diensten is sinds 1970 werkzaam in de financiële dienstverlening. Met een jong en enthousiast team van specialisten streven wij ernaar onze relaties financieel te kunnen ontzorgen. U kunt op ons kantoor aan de Prins Bernhardstraat 4 in Ooltgensplaat terecht voor al uw financiële vragen op het gebied van verzekeringen, hypotheken, (salaris)administratie, jaarrekeningen en aangiften. Ook zijn wij zelfstandig adviseur van RegioBank waardoor u ook met al uw bankzaken bij ons terecht kunt. Persoonlijk contact Bij De Vos financiële diensten hechten we – ondanks het digitale tijdperk – veel waarde aan persoonlijk contact. Zo staat de deur van ons kantoor altijd voor u open wanneer u een vraag heeft of gewoon even wilt langskomen. Is een bezoek brengen lastig voor u? Dan komen we graag bij u langs.
place
Werkgebied Oostvoorne
8,9
star
12 beoordelingen
timelapse
20 jaar in bedrijf
Over ons Alles onder een dak De Vos financiële diensten is sinds 1970 werkzaam in de financiële dienstverlening. Met een jong en enthousiast team van specialisten streven wij ernaar onze relaties financieel te kunnen ontzorgen. U kunt op ons kantoor aan de Prins Bernhardstraat 4 in Ooltgensplaat terecht voor al uw financiële vragen op het gebied van verzekeringen, hypotheken, (salaris)administratie, jaarrekeningen en aangiften. Ook zijn wij zelfstandig adviseur van RegioBank waardoor u ook met al uw bankzaken bij ons terecht kunt. Persoonlijk contact Bij De Vos financiële diensten hechten we – ondanks het digitale tijdperk – veel waarde aan persoonlijk contact. Zo staat de deur van ons kantoor altijd voor u open wanneer u een vraag heeft of gewoon even wilt langskomen. Is een bezoek brengen lastig voor u? Dan komen we graag bij u langs.
Dolk Finance
8,8
13 beoordelingen
info
Wij zijn een jong en dynamisch administratiekantoor en richten ons voornamelijk op het midden- en kleinbedrijf. Van game ontwikkelaar tot schildersbedrijf en van schoonheidssalon tot internetbedrijf, elke ondernemer kan met zijn gehele administratie bij ons terecht. Onze persoonlijke omgang met klanten is erg succesvol gebleken en staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Bovendien hebben wij geen negen-tot-vijfmentaliteit, waardoor we erg flexibel zijn. Bent u die ondernemer die vindt dat hij teveel tijd (en zorgen) kwijt is aan zijn administratie en die zich meer en ongestoord met het ondernemen zelf zou willen bezighouden? Vraagt u zich wel eens af of het bijhouden van uw administratie niet veel gemakkelijker kan en kunt u advies van specialisten goed gebruiken? Aarzelt u dan niet en neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismakingsafspraak. Dolk Finance… Gewoon makkelijk.
place
Werkgebied Oostvoorne
8,8
star
13 beoordelingen
timelapse
15 jaar in bedrijf
Wij zijn een jong en dynamisch administratiekantoor en richten ons voornamelijk op het midden- en kleinbedrijf. Van game ontwikkelaar tot schildersbedrijf en van schoonheidssalon tot internetbedrijf, elke ondernemer kan met zijn gehele administratie bij ons terecht. Onze persoonlijke omgang met klanten is erg succesvol gebleken en staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. Bovendien hebben wij geen negen-tot-vijfmentaliteit, waardoor we erg flexibel zijn. Bent u die ondernemer die vindt dat hij teveel tijd (en zorgen) kwijt is aan zijn administratie en die zich meer en ongestoord met het ondernemen zelf zou willen bezighouden? Vraagt u zich wel eens af of het bijhouden van uw administratie niet veel gemakkelijker kan en kunt u advies van specialisten goed gebruiken? Aarzelt u dan niet en neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismakingsafspraak. Dolk Finance… Gewoon makkelijk.
Bookd
8,8
78 beoordelingen
info
𝐃𝐚𝐠 𝐨𝐮𝐝𝐞, 𝐝𝐮𝐫𝐞 & 𝐭𝐫𝐚𝐠𝐞 𝐛𝐨𝐞𝐤𝐡𝐨𝐮𝐝𝐞𝐫👋🏼 Hoeveel tijd ben jij maandelijks kwijt aan jouw boekhouding? Waarom zou je jouw kostbare tijd verspillen met te dure, trage en ouderwetse manier van boekhouden? Voor een vast bedrag, vanaf €99,00 per maand, is jouw administratie op orde en heb jij online inzicht in de resultaten van jouw bedrijf. Het enige wat jij hiervoor hoeft te doen is het aanleveren van jouw bonnen en facturen. Dus zeg maar dag tegen je oude, trage en dure manier van boekhouden. Dan houd jij tijd over voor ondernemen en leuke dingen. Klinkt goed, hè? Bookd is een jong en modern boekhouding en administratiekantoor. Transparant, actief, snel, betaalbaar. Boekhouders 2.0!
place
Werkgebied Oostvoorne
8,8
star
78 beoordelingen
timelapse
3 jaar in bedrijf
𝐃𝐚𝐠 𝐨𝐮𝐝𝐞, 𝐝𝐮𝐫𝐞 & 𝐭𝐫𝐚𝐠𝐞 𝐛𝐨𝐞𝐤𝐡𝐨𝐮𝐝𝐞𝐫👋🏼 Hoeveel tijd ben jij maandelijks kwijt aan jouw boekhouding? Waarom zou je jouw kostbare tijd verspillen met te dure, trage en ouderwetse manier van boekhouden? Voor een vast bedrag, vanaf €99,00 per maand, is jouw administratie op orde en heb jij online inzicht in de resultaten van jouw bedrijf. Het enige wat jij hiervoor hoeft te doen is het aanleveren van jouw bonnen en facturen. Dus zeg maar dag tegen je oude, trage en dure manier van boekhouden. Dan houd jij tijd over voor ondernemen en leuke dingen. Klinkt goed, hè? Bookd is een jong en modern boekhouding en administratiekantoor. Transparant, actief, snel, betaalbaar. Boekhouders 2.0!
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

I.V.V. Instituut voor Vermogensopbouw
8,4
2 beoordelingen
info
Het is onze missie om particulieren en ondernemers te helpen bij het opbouwen, in stand houden en overdragen van vermogen. Vanaf het eerste moment zult u merken dat het bij ons anders is. We nemen de tijd om goed te luisteren naar u en uw gezin, u te leren kennen en te begrijpen. Tijd om te begrijpen wat uw uitdagingen, kansen, doelen en wensen voor de toekomst zijn. We maken geld met geld, zorgen dat u niet teveel belasting over de winst betaalt en dat uw vermogen bij de juiste erfgenamen terecht komt. De gezinnen waar we voor werken gaan serieus om met hun toekomstplannen en vertrouwen op onze beproefde methodes om die te doelen te halen. We werken voor gezinnen die een aantal essentiele taken aan ons uitbesteden. Taken op het gebied van beleggen, lange termijn planning en het fiscaal/juridische vlak. Niet alleen het rendement is belangrijk. Ook het grote plaatje, de juiste weg vinden en volgen zijn essentieel. Wij gebruiken regelmatig de metafoor van de 'Financiële privéchauffeur'©. Terwijl u bezig bent met zaken die u niet kunt uitbesteden, zorgen wij ervoor dat uw vermogen en financiën de juiste weg volgen om tijdig op uw 'financiële afspraken' in uw leven te arriveren. Een goede 'briefing' vooraf en efficiënte communicatie onderweg zorgen voor een succesvolle samenwerking.
place
Werkgebied Oostvoorne
8,4
star
2 beoordelingen
timelapse
41 jaar in bedrijf
Het is onze missie om particulieren en ondernemers te helpen bij het opbouwen, in stand houden en overdragen van vermogen. Vanaf het eerste moment zult u merken dat het bij ons anders is. We nemen de tijd om goed te luisteren naar u en uw gezin, u te leren kennen en te begrijpen. Tijd om te begrijpen wat uw uitdagingen, kansen, doelen en wensen voor de toekomst zijn. We maken geld met geld, zorgen dat u niet teveel belasting over de winst betaalt en dat uw vermogen bij de juiste erfgenamen terecht komt. De gezinnen waar we voor werken gaan serieus om met hun toekomstplannen en vertrouwen op onze beproefde methodes om die te doelen te halen. We werken voor gezinnen die een aantal essentiele taken aan ons uitbesteden. Taken op het gebied van beleggen, lange termijn planning en het fiscaal/juridische vlak. Niet alleen het rendement is belangrijk. Ook het grote plaatje, de juiste weg vinden en volgen zijn essentieel. Wij gebruiken regelmatig de metafoor van de 'Financiële privéchauffeur'©. Terwijl u bezig bent met zaken die u niet kunt uitbesteden, zorgen wij ervoor dat uw vermogen en financiën de juiste weg volgen om tijdig op uw 'financiële afspraken' in uw leven te arriveren. Een goede 'briefing' vooraf en efficiënte communicatie onderweg zorgen voor een succesvolle samenwerking.
Kieviet Administratie & Advies
8,3
2 beoordelingen
info
Kieviet Administratie & Advies is een ambitieus en dynamisch administratiekantoor en wordt geleid door Cor Kieviet. Hij heeft een grote kennis van en jarenlange ervaring op het gebied van financiële boekhouding, loonadministratie en allerhande fiscale aangiften. Met een team van twaalf enthousiaste medewerkers kunnen wij u op diverse gebieden van dienst zijn. Onze specialisaties lopen uiteen van het doen van BTW-aangifte tot bedrijfsadvies en van debiteurenbeheer tot personeelsadvies. Wij hebben daarom altijd een deskundig en passend advies voor zowel startende als gevestigde ondernemers en particulieren! Kieviet Administratie & Advies staat voor duidelijkheid, nakomen van afspraken en een open en eerlijke wijze van samenwerken met een no-nonsense mentaliteit. In deze tijd van digitale (on)mogelijkheden is het gevaar groot om te verzanden in virtueel contact, door middel van e-mail, beeldbellen en allerhande portals. Wij geloven dat persoonlijk contact één van de belangrijkste pijlers is voor een goede relatie. Alleen met beide benen op de grond kunnen wij de schouders eronder zetten.
place
Werkgebied Oostvoorne
8,3
star
2 beoordelingen
timelapse
9 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Kieviet Administratie & Advies is een ambitieus en dynamisch administratiekantoor en wordt geleid door Cor Kieviet. Hij heeft een grote kennis van en jarenlange ervaring op het gebied van financiële boekhouding, loonadministratie en allerhande fiscale aangiften. Met een team van twaalf enthousiaste medewerkers kunnen wij u op diverse gebieden van dienst zijn. Onze specialisaties lopen uiteen van het doen van BTW-aangifte tot bedrijfsadvies en van debiteurenbeheer tot personeelsadvies. Wij hebben daarom altijd een deskundig en passend advies voor zowel startende als gevestigde ondernemers en particulieren! Kieviet Administratie & Advies staat voor duidelijkheid, nakomen van afspraken en een open en eerlijke wijze van samenwerken met een no-nonsense mentaliteit. In deze tijd van digitale (on)mogelijkheden is het gevaar groot om te verzanden in virtueel contact, door middel van e-mail, beeldbellen en allerhande portals. Wij geloven dat persoonlijk contact één van de belangrijkste pijlers is voor een goede relatie. Alleen met beide benen op de grond kunnen wij de schouders eronder zetten.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl