pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Kolham en omgeving

Selecteer de dienst die u zoekt redo
1 - 10 van 14 resultaten
Administratiekantoor Miedema
8,5
15 beoordelingen
info
Administratiekantoor Miedema is sinds 1 april 1997 gevestigd te Appingedam en is inmiddels gegroeid tot 3 medewerkers. Gezien de grootte van het kantoor, is er sprake van een persoonlijke dienstverlening op hoog niveau. U kunt bij Administratiekantoor Miedema terecht voor alle administratieve en fiscale zaken redelijke tarieven. Administratiekantoor Miedema is aangesloten bij NOAB (Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen), hetgeen een waarborg betekent voor de kwaliteit van de dienstverlening. Het kantoor is goed geautomatiseerd en fiscaal en administratie up to date. Voor de financiële administratie wordt gebruik gemaakt van Snelstart. De fiscale software wordt geleverd door Elsevier. Administratiekantoor Miedema kan gebruik maken van diverse specialisten op het gebied van belasting- en arbeidsrecht. Alle leveringen en diensten gebeuren onder de algemene leverings- en belastingsvoorwaarden van NOAB.
place
Werkgebied Kolham
8,5
star
15 beoordelingen
timelapse
23 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Administratiekantoor Miedema is sinds 1 april 1997 gevestigd te Appingedam en is inmiddels gegroeid tot 3 medewerkers. Gezien de grootte van het kantoor, is er sprake van een persoonlijke dienstverlening op hoog niveau. U kunt bij Administratiekantoor Miedema terecht voor alle administratieve en fiscale zaken redelijke tarieven. Administratiekantoor Miedema is aangesloten bij NOAB (Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen), hetgeen een waarborg betekent voor de kwaliteit van de dienstverlening. Het kantoor is goed geautomatiseerd en fiscaal en administratie up to date. Voor de financiële administratie wordt gebruik gemaakt van Snelstart. De fiscale software wordt geleverd door Elsevier. Administratiekantoor Miedema kan gebruik maken van diverse specialisten op het gebied van belasting- en arbeidsrecht. Alle leveringen en diensten gebeuren onder de algemene leverings- en belastingsvoorwaarden van NOAB.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Administratiekantoor Oost Winschoten
8,4
4 beoordelingen
info
Administratiekantoor Oost is een jong en dynamisch kantoor dat gespecialiseerd is in het voeren van administraties voor MKB, (startende) ondernemers en particulieren. Voor de meeste bedrijven en particulieren zijn de financiële administratie, de salarisadministratie of fiscale aangelegen-heden geen dagelijkse kost. Het uitbesteden van (een deel van) uw administratie is daarbij een zaak van vertrouwen. Inmiddels is een solide klantenportefeuille opgebouwd, die zeer te spreken is over accuratesse, expertise, discretie, informatieverstrekking, als ook klantvriendelijkheid. Administratiekantoor Oost richt zich voor het bedrijfsleven op het verwerken van de gehele administratie, tot en met het samenstellen van de jaarrapportage. Wij verzorgen daarnaast desgewenst al uw belastingaangiften. Tevens verzorgt Administratiekantoor Oost belastingaangiften voor particulieren. Bij Administratiekantoor Oost zijn uw gegevens in vertrouwde handen, waarbij wij werken volgens het motto
place
Werkgebied Kolham
8,4
star
4 beoordelingen
timelapse
10 jaar in bedrijf
Administratiekantoor Oost is een jong en dynamisch kantoor dat gespecialiseerd is in het voeren van administraties voor MKB, (startende) ondernemers en particulieren. Voor de meeste bedrijven en particulieren zijn de financiële administratie, de salarisadministratie of fiscale aangelegen-heden geen dagelijkse kost. Het uitbesteden van (een deel van) uw administratie is daarbij een zaak van vertrouwen. Inmiddels is een solide klantenportefeuille opgebouwd, die zeer te spreken is over accuratesse, expertise, discretie, informatieverstrekking, als ook klantvriendelijkheid. Administratiekantoor Oost richt zich voor het bedrijfsleven op het verwerken van de gehele administratie, tot en met het samenstellen van de jaarrapportage. Wij verzorgen daarnaast desgewenst al uw belastingaangiften. Tevens verzorgt Administratiekantoor Oost belastingaangiften voor particulieren. Bij Administratiekantoor Oost zijn uw gegevens in vertrouwde handen, waarbij wij werken volgens het motto
Kantoor Vreugdenhil
8,3
2 beoordelingen
info
Kantoor Vreugdenhil is in 2003 opgericht door Yvonne de Vries-Vreugdenhil, een vakvrouw met ruime ervaring in de administratieve en secretariële dienstverlening. Ze koos bewust voor een combinatie van administratieve diensten en ondersteunende werkzaamheden. Voor zowel particuliere als zakelijke klanten, overheden, verenigingen en stichtingen. Dat zorgt voor inzicht en overzicht. Voor optimale omstandigheden om klanten adequaat en gericht te bedienen. En dat is precies waar het team van Kantoor Vreugdenhil voor gaat en staat: de klant op alle fronten ontzorgen. Op een warme en betrokken manier. Met oog voor detail en de menselijke maat als voornaamste uitgangspunt
place
Werkgebied Kolham
8,3
star
2 beoordelingen
timelapse
17 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Kantoor Vreugdenhil is in 2003 opgericht door Yvonne de Vries-Vreugdenhil, een vakvrouw met ruime ervaring in de administratieve en secretariële dienstverlening. Ze koos bewust voor een combinatie van administratieve diensten en ondersteunende werkzaamheden. Voor zowel particuliere als zakelijke klanten, overheden, verenigingen en stichtingen. Dat zorgt voor inzicht en overzicht. Voor optimale omstandigheden om klanten adequaat en gericht te bedienen. En dat is precies waar het team van Kantoor Vreugdenhil voor gaat en staat: de klant op alle fronten ontzorgen. Op een warme en betrokken manier. Met oog voor detail en de menselijke maat als voornaamste uitgangspunt
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

L.H. Bolhuis, Adm. Dienstverlening
8,2
7 beoordelingen
info
Zoekt u een betrouwbare partner die zowel uw financiële- als uw salarisadministratie secuur verzorgt, en u ook van waardevolle adviezen voorziet? Kies dan voor Bolhuis Administraties & Belastingen. Ons administratiekantoor is sinds jaren gevestigd aan het Damsterdiep in Ten Post. Wij zijn een klein kantoor in de positieve zin des woords. Direct, betrouwbaar, nuchter en doelgericht. Precies zoals we het in Groningen graag zien. Wij kennen onze klanten en onze klanten kennen ons. Een goed contact vinden wij een vereiste voor een jarenlange samenwerking. Tegen een goede prijs/prestatieverhouding neemt Bolhuis Administraties & Belastingen u uw complete administratie, jaarrekening en fiscale aangifte professioneel uit handen, ongeacht wat voor bedrijf u heeft. Of het nu een eenmanszaak is of u meerdere BV's heeft, wij hebben de kennis en ervaring in huis. Wij staan ook voor particulieren klaar.
place
Werkgebied Kolham
8,2
star
7 beoordelingen
timelapse
16 jaar in bedrijf
Zoekt u een betrouwbare partner die zowel uw financiële- als uw salarisadministratie secuur verzorgt, en u ook van waardevolle adviezen voorziet? Kies dan voor Bolhuis Administraties & Belastingen. Ons administratiekantoor is sinds jaren gevestigd aan het Damsterdiep in Ten Post. Wij zijn een klein kantoor in de positieve zin des woords. Direct, betrouwbaar, nuchter en doelgericht. Precies zoals we het in Groningen graag zien. Wij kennen onze klanten en onze klanten kennen ons. Een goed contact vinden wij een vereiste voor een jarenlange samenwerking. Tegen een goede prijs/prestatieverhouding neemt Bolhuis Administraties & Belastingen u uw complete administratie, jaarrekening en fiscale aangifte professioneel uit handen, ongeacht wat voor bedrijf u heeft. Of het nu een eenmanszaak is of u meerdere BV's heeft, wij hebben de kennis en ervaring in huis. Wij staan ook voor particulieren klaar.
Administratiekantoor
8,2
25 beoordelingen
info
Van ondernemersplan tot belastingaangifte en van loonadministratie tot jaarrapport. Vaak maken wij vaste prijsafspraken: voor de BTW aangiften, de jaarrekening en de belastingaangiften vanaf € 300 excl. BTW per jaar voor ondernemers die zelf de boekhouding bijhouden tot € 3.000 excl. BTW voor een onderneming met meerdere personeelsleden waarbij wij de boekhouding invoeren. Hierbij inbegrepen de maandelijkse loonstrookjes, BTW aangiften, tussentijdse overzichten en het jaarwerk. Zie verder de prijslijst, vraag nadere informatie of maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Met name in de periode februari tot en met juli hebben we het erg druk en dan beperken we ons tot bestaande klanten. Mijn paper "EIGEN BAAS? IK!" met uitgebreide en begrijpelijke informatie over (het starten van) een onderneming staat op deze site en is te downloaden. Ook kun je op de Links-pagina een Excel-betand downloaden: de opzet van een boekhouding. Omdat wij een aantal kunstenaars in onze klantenkring hebben wordt onze etalage regelmatig gebruikt voor het exposeren van werken. Dit is de link voor de checklijst aangifte inkomstenbelasting, deze kunt u gebruiken om te kijken wat wij zoal nodig hebben voor het verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting voor zowel ondernemers als voor niet-ondernemers.
place
Werkgebied Kolham
8,2
star
25 beoordelingen
timelapse
34 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Van ondernemersplan tot belastingaangifte en van loonadministratie tot jaarrapport. Vaak maken wij vaste prijsafspraken: voor de BTW aangiften, de jaarrekening en de belastingaangiften vanaf € 300 excl. BTW per jaar voor ondernemers die zelf de boekhouding bijhouden tot € 3.000 excl. BTW voor een onderneming met meerdere personeelsleden waarbij wij de boekhouding invoeren. Hierbij inbegrepen de maandelijkse loonstrookjes, BTW aangiften, tussentijdse overzichten en het jaarwerk. Zie verder de prijslijst, vraag nadere informatie of maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Met name in de periode februari tot en met juli hebben we het erg druk en dan beperken we ons tot bestaande klanten. Mijn paper "EIGEN BAAS? IK!" met uitgebreide en begrijpelijke informatie over (het starten van) een onderneming staat op deze site en is te downloaden. Ook kun je op de Links-pagina een Excel-betand downloaden: de opzet van een boekhouding. Omdat wij een aantal kunstenaars in onze klantenkring hebben wordt onze etalage regelmatig gebruikt voor het exposeren van werken. Dit is de link voor de checklijst aangifte inkomstenbelasting, deze kunt u gebruiken om te kijken wat wij zoal nodig hebben voor het verzorgen van de aangifte inkomstenbelasting voor zowel ondernemers als voor niet-ondernemers.
Woldendorp B.V.
8,0
19 beoordelingen
info
Onze goed opgeleide en ervaren mensen zijn specialist in hun eigen vakgebied: financieel, fiscaal en/of juridisch. Ontwikkelingen in het vakgebied, maar ook in de branches waarin onze klanten werkzaam zijn, houden we nauwlettend in de gaten. Dat hoort bij ons werk. Ook zijn we ingeschreven bij het Register Belastingadviseurs, dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het MKB. Zo houden we onze fiscale kennis op peil en kunnen we u beter adviseren. Bij ons hebt u een vast aanspreekpunt. Die adviseur kent uw bedrijf en uw sector door en door. Waar nodig schakelt hij of zij de specialistische kennis van onze eigen juristen en fiscalisten in. Zo bieden wij dezelfde kwaliteit als ‘de grote jongens’, maar met de persoonlijke aanpak van een klein kantoor. En is uw aanspreekpunt een keer afwezig? Dan is er in ons team van zo’n 30 medewerkers altijd wel iemand die u graag verder helpt.
place
Werkgebied Kolham
8,0
star
19 beoordelingen
timelapse
25 jaar in bedrijf
Onze goed opgeleide en ervaren mensen zijn specialist in hun eigen vakgebied: financieel, fiscaal en/of juridisch. Ontwikkelingen in het vakgebied, maar ook in de branches waarin onze klanten werkzaam zijn, houden we nauwlettend in de gaten. Dat hoort bij ons werk. Ook zijn we ingeschreven bij het Register Belastingadviseurs, dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het MKB. Zo houden we onze fiscale kennis op peil en kunnen we u beter adviseren. Bij ons hebt u een vast aanspreekpunt. Die adviseur kent uw bedrijf en uw sector door en door. Waar nodig schakelt hij of zij de specialistische kennis van onze eigen juristen en fiscalisten in. Zo bieden wij dezelfde kwaliteit als ‘de grote jongens’, maar met de persoonlijke aanpak van een klein kantoor. En is uw aanspreekpunt een keer afwezig? Dan is er in ons team van zo’n 30 medewerkers altijd wel iemand die u graag verder helpt.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
  • "NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet."

  • Het Register Belastingadviseurs (RB) is met ruim 7.000 leden dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om RB te worden en PE-cursussen om hun kwaliteit en kennis op peil te houden. Ondernemers vinden in ‘hun’ RB een integer, pragmatisch adviseur met uitgebreide fiscale kennis en ervaring, en gevoel voor ondernemerschap.

Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl