Trustoo logode beste Notarissen voor jou
Kies uit +625 top NotarissenKies uit +625 Notarissen in Nederland
thumb_up_altHet meest complete overzicht
local_offerBespaar tot 40%
verified_userObjectief en onafhankelijk

Notarissen in Bilthoven

Sortering:
Resultaat 1-10 van 28 notarissen in Bilthoven. Het meest complete overzicht. Leg het goed vast met de beste notarissen in uw regio.

De notarissen kunnen u helpen met het opstellen van verschillende documenten (notariële aktes), zoals:

• Testament: vastleggen wat er moet gebeuren na uw overlijden.
• Levenstestament: vastleggen wat er moet gebeuren wanneer u zelf geen beslissingen meer kunt nemen.
• Leverings- en hypotheekakte: verplichte aktes voor de levering van uw woning en het afsluiten van een hypotheek.
• Koopcontract: vastleggen van de gemaakte afspraken tussen koper en verkoper.
• Samenlevingscontract: vastleggen van afspraken met de persoon waarmee u een huishouden vormt.
• Verklaring van erfrecht: een document waarin staat wie de erfgenamen zijn van de overleden persoon.

Ook kunt u in Bilthoven bij een notariskantoor terecht voor zaken rondom uw onderneming, zoals het vastleggen van de rechtsvorm, een statutenwijziging of de oprichting van uw bedrijf.

In Bilthoven hebben wij 28 goede notarissen gevonden. De notariskantoren in Bilthoven hebben een gemiddelde Trustoo-score van een 8.7. Welke notaris u ook kiest, via Trustoo maakt u een goede keuze voor een notaris. We kunnen u ook helpen door direct prijsopgaven aan te vragen bij verschillende notarissen. Zo kunt u eenvoudig de notarissen vergelijken en de notaris kiezen die bij u past.
Lees meer...
photo_size_select_actual18
1. Notarissen Houwing van Beek
8,5
place
Soestdijkseweg Zuid 267, Bilthoven

Als notarissen leggen we alles goed vast in notariële akten, dat speekt vanzelf. Maar onze betrokkenheid gaat veel verder. Zo is familierecht bij ons niet zomaar familierecht. Het gaat niet alleen om het ondertekenen van een testament, een levenstestament of het opstellen van een samenlevingscontract. Wij willen graag weten wie jij bent, wat er bij jou past en wat je wilt bereiken. Essentieel voor nu, maar ook voor later.

Verder helpen we je graag met onze service op het gebied van onroerend goed, bijvoorbeeld als je een huis koopt. Want heb je er wel eens aan gedacht dat die aankoop misschien gevolgen heeft voor je huwelijkse voorwaarden of je testament? We kijken het voor je na en gaan uit van het totaalplaatje. Zo kom jij achteraf niet voor verrassingen te staan.

Een aparte tak van sport is onze afdeling ondernemingsrecht. We hebben veel kennis in huis en daar zijn we trots op. Samen een bedrijf starten, begint met het maken van goede afspraken. Daar komt vaak meer bij kijken dan je denkt. Ook bij ingewikkelde zaken kunnen we je uitstekend helpen en werken we samen met jouw advocaat, fiscalist, accountant en financieel planner.

Waar je ook voor komt, je krijgt altijd heldere uitleg. We spreken duidelijke taal. We nemen de tijd om je te leren kennen op een tijdstip dat jou uitkomt. Wij zijn Notarissen Houwing van Beek. Altijd betrokken. Altijd dichtbij.
...

placeSoestdijkseweg Zuid 267, 3721 AE, Bilthoven
grade12 beoordelingen
timelapse26 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
photo_size_select_actual3
2. Hoekstra & Partners Notarissen
Premium partner van Trustoo
flash_on reageert snel
8,8
place
Werkgebied Bilthoven

Hoekstra & Partners Notarissen is een samenwerkingsverband van notarissen met ieder een eigen protocol. Iedere notaris heeft zijn eigen vestigingsplaats, voert zijn eigen prijsbeleid en personeelsbeleid. Ieder kantoor heeft ook zijn eigen specialismen, zodat door samen te werken deze specialismen gedeeld kunnen worden. Door de topografische spreiding van de kantoren kan een groot deel van Nederland op notarieel gebied worden bediend.

Het jaar 1992 is het begin geweest van wat zich nu kenmerkt als één van de grootste notariële dienstverleners in Noord Nederland. In Langweer in Friesland werd Yntze Hoekstra benoemd tot notaris. Enkele jaren later besloot hij zijn kantoor te verplaatsen naar Sint Nicolaasga, dit kantoor bestaat tot op de dag van vandaag, maar wordt nu geleid door Ko Beijaard.

Eind jaren ’90 begon de samenwerking pas eerst goed vorm te krijgen. Met kantoren in Heerenveen, Drachten, Leeuwarden, Groningen, Gorredijk en Sneek ontstond een samenwerkingsverband van 7 kantoren. Vanwege diverse ontwikkelingen is deze samenwerking ontbonden, waarna Hoekstra & Partners Notarissen ontstond. Eerst nog met kantoren in Sint Nicolaasga, Leeuwarden en Groningen, maar al snel ook een kantoor in Zwolle en Utrecht en tegenwoordig een kantoor in Tilburg.
...

place
Werkgebied Bilthoven
grade489 beoordelingen
timelapse28 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
photo_size_select_actual5
4. Notariskantoor Stigter & Leskens B.V.
9,0
place
Werkgebied Bilthoven

Letterlijk en figuurlijk laagdrempelig

Wij vinden het belangrijk dat uw zaak alle zorg, tijd en aandacht krijgt. Niet alleen een akte, maar altijd een goed advies is wat wij bieden. Graag ontmoeten wij u op ons kantoor!
Visie

Vanaf het begin staat ons kantoor bekend als een organisatie met 'korte lijnen'. Wij zien direct contact met de cliënt en overleg met andere adviseurs als onmisbaar voor een goed advies en een correcte inhoud van de akte.

Onze cliënten komen uit Houten en de wijde omgeving. Het hele team werkt nauw samen om de cliënten goed van dienst te zijn. Graag zetten wij een 'stapje meer' om een opdracht tot een goed einde te brengen! Steeds vaker weten onze relaties en cliënten ons dan ook te vinden voor complexere opdrachten op het gebied van estate planning, herstructurering van bedrijven en bedrijfs onroerend goed.
Het kantoor van start tot nu

In 1990 vestigde notaris mr. J.C.C.M. Receveur zich in een nieuw kantoorverzamelgebouw aan De Molen 89, vlak achter het winkelcentrum Het Rond. Met de uitbreiding van Houten als Vinexgemeente, waarbij naast het aantal inwoners ook het aantal bedrijven in Houten sterk toenam, werd dit het tweede notariskantoor in Houten.

Bij de pensionering van notaris Receveur in 2006 werd het kantoor in eerste instantie voortgezet als Soede & Stigter notarissen. Vanaf 2007 is mevrouw mr. E.M. Stigter de enige notaris, en kreeg het kantoor de naam Notariskantoor Stigter. Inmiddels is Houten nog verder uitgebreid en heeft Houten-Zuid een eigen centrum: Castellum. Notariskantoor Stigter is sinds 2012 dan ook opgeschoven naar het nieuwe middelpunt van Houten: Het Spoor!

Per januari 2018 zijn mevrouw E.M. Stigter en mevrouw C.C. Leskens-Beugelink partners geworden en kreeg het kantoor de naam Notariskantoor Stigter & Leskens. U vindt het kantoor nog steeds in een zelfstandig kantoorgebouw aan Het Spoor 72; prima bereikbaar en goed te vinden door de duidelijke naamsvermelding
...

place
Werkgebied Bilthoven
grade41 beoordelingen
timelapse10 jaar in bedrijf
checkGratis en vrijblijvend
miniwizard.svgWaarom via logo_small.svg
  • De beste bedrijven
  • Bespaar tot 30%
  • Gratis en vrijblijvend
  • Rechtstreeks contact

Wat kost een notaris?

Een notaris kost gemiddeld tussen de 400,- en € 800,- Een notaris mag zelf de tarieven bepalen, vraag daarom vooraf een offerte aan. Wat een notaris kost heeft ook te maken met wat uw specifieke wensen zijn.

200
400
800
1200

Veelgestelde vragen

Wat doet een notaris?

Er vindt een gebeurtenis plaats in uw leven en u heeft een notaris nodig. Maar wat doet een notaris precies? Deze vraag wordt vaak gesteld en dat is niet zo verwonderlijk. De notaris is bevoegd om authentieke documenten op te maken die nodig zijn om tot bindende en rechtsgeldige afspraken te komen. Zo maakt de notaris zogeheten notariële akten op, zoals een testament en een levenstestament maar ook samenlevingscontracten, hypotheekaktes en transportaktes. Daarnaast heeft u ook voor veel zaken rondom uw onderneming een notaris nodig.

DESKUNDIG, ONAFHANKELIJK EN ONPARTIJDIG
Notarissen worden door de koning benoemd en leggen een officiële eed af. Ze zijn te allen tijde deskundig, onafhankelijk en onpartijdig. Notarissen geven juridisch advies waarbij de belangen van alle betrokkenen in ogenschouw worden genomen. De hieruit voortkomende afspraken worden door de notaris vastgelegd in een notariële akte. Hiermee wordt aan alle betrokken partijen duidelijkheid verschaft. Mocht er op enig moment ergens twijfel over ontstaan, dan biedt deze notariële akte helderheid.

HET WERKGEBIED
Soms is het wettelijk verplicht om naar een notaris te gaan en soms is dit verstandig om te doen. Het werkgebied van de notaris bestaat uit het opstellen van aktes voor uw persoonlijke situatie zoals testamenten, levenstestamenten, schenkingsovereenkomsten, huwelijkse voorwaarden en samenlevingscontracten. Ook bij het kopen en verkopen van vastgoed heeft u een notaris nodig. Onder andere voor het opstellen van de hypotheekakte. Ten slotte gaat u ook naar de notaris voor zaken rond uw onderneming. Denkt u dan aan het vastleggen van rechtsvormen, wijzigingen in de statuten, eigendomswijzigingen en aandelenwijzigingen.

Op zoek naar een goede notaris? We hebben de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.
Lees meer...

Wat kost een notaris?

Veel mensen doen op een of meerdere momenten in hun leven een beroep op de notaris. Maar wat kost een notaris eigenlijk? Dit is sterk afhankelijk van waarvoor u naar de notaris toegaat. Kortom, het is afhankelijk van uw vraag en uw situatie. Daarnaast speelt ook de Notariswet van 1999 een rol. Hierin is opgenomen dat notarissen zelf hun tarieven mogen bepalen, zij het binnen een bepaalde bandbreedte. Het is daarom altijd raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen als u een notaris nodig heeft.

OFFERTEOPBOUW VAN EEN NOTARIS
In een offerte van de notaris vindt u doorgaans een vast bedrag voor zijn of haar werkzaamheden. Dit is vaak een uurtarief. In de offerte is het belangrijk dat het u duidelijk wordt gemaakt welke werkzaamheden gebruikelijk zijn en welke werkzaamheden als ‘extra’ worden bestempeld. Het honorarium van de notaris valt onder de gebruikelijke kosten en datzelfde geldt voor zijn of haar inschatting van de benodigde uren. Daarnaast is het gebruikelijk dat er een bedrag in rekening wordt gebracht voor elke akte in verband met het kwaliteitsfonds notariaat.

UW VRAAG EN SITUATIE
De hoogte van de notariskosten wordt verder bepaald door uw vraag en situatie. Zo kost een hypotheekakte of een transportakte/overdrachtsakte ongeveer 3,5% van uw hypotheekhoogte. Dan moet u denken aan € 700,- bij een bedrag van € 200.000,-. Stel, u wilt een BV oprichten, dan zijn de kosten gemiddeld € 800,- en voor een samenlevingscontract betaalt u gemiddeld ongeveer € 350,-. De kosten zijn dus volledig afhankelijk van uw wensen en het type akte dat u wilt. Doordat de kosten per notaris kunnen verschillen is het dus belangrijk dat u ze goed met elkaar vergelijkt.

Daarom hebben we de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.
Lees meer...

Wat kost een testament?

Het kan voor nabestaanden zeer waardevol zijn als u vastlegt wat er met uw nalatenschap moet gebeuren. Maar wat kost een testament eigenlijk? Op deze vraag kan niet een enkel antwoord worden gegeven. Een testament kan namelijk tussen de € 267,- en € 824,- kosten. Dit komt door een aantal zaken.

MAATWERK
Een testament op laten maken is maatwerk. Zo wordt de hoogte van de kosten onder meer bepaald door uw specifieke wensen. Bedenk daarom vooraf wat u precies in uw testament wilt vastleggen. Wilt u bijvoorbeeld iemand uitsluiten of wilt u geld schenken aan goede doelen? Naast financiële zaken, kunt u ook andere zaken in uw testament laten vastleggen. Denkt u dan aan de voogdij over uw kind(eren), het toewijzen van speciale bezittingen, het opnemen van legaten of het regelen van de bedrijfsopvolging. Al uw specifieke wensen worden vervolgens door de notaris in uw testament vastgelegd.

DE NOTARIS
U kunt uw testament alleen door een notaris laten opmaken. Dit kan alleen als u 16 jaar of ouder bent en in Nederland woont. Zodra u een testament heeft laten opmaken, blijft deze altijd geldig. Daarnaast zal de notaris uw testament aanmelden bij het Centraal Testamentenregister. Sinds 1999 mag de notaris zelf bepalen wat de kosten zijn voor het opmaken van een testament. Dit is mede de reden waarom er niet een enkel antwoord is op de vraag wat een testament precies kost. Daarom is het verstandig om 3 tot 4 offertes van de beste notarissen in uw regio op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.
Lees meer...

Wat kost een samenlevingscontract?

Als u samen met iemand een gemeenschappelijke huishouding voert, kan het verstandig zijn uw vermogensrechtelijke verhoudingen vast te leggen. Dit doet u in een samenlevingscontract. Maar wat kost een samenlevingscontract eigenlijk? De kosten schommelen tussen de € 200,- en € 599,-. Het verschil in kosten wordt veroorzaakt door meerdere factoren zoals de hoeveelheid afspraken die u op wilt laten nemen. Daarnaast zijn notarissen vrij in het bepalen van hun tarieven.

AFSPRAKEN TIJDENS EN NA HET SAMENWONEN
U kunt een samenlevingscontract opstellen als u met iemand gaat samenwonen of al met iemand samenwoont. Dit kan uw partner zijn, maar ook een familielid of vriend waarmee u een gemeenschappelijk huishouden voert. In een samenlevingscontract worden afspraken tijdens en na het samenwonen vastgelegd. Denkt u dan aan de verdeling van de kosten voor de boodschappen bijvoorbeeld, maar ook van wie het meubilair is en de auto. Afspraken die na het samenwonen gemaakt kunnen worden zijn zaken als de inboedelverdeling na een scheiding. Maar ook: wie mag er in de woning blijven wonen?

NOTARIEEL SAMENLEVINGSCONTRACT
U kunt zelf een samenlevingscontract opstellen, maar het is verstandiger om dit door een notaris te laten doen. Sommige banken verstrekken bijvoorbeeld alleen een hypotheek als u een notarieel samenlevingscontract heeft en datzelfde geldt voor sommige pensioenfondsen. Omdat notarissen sinds 1999 zelf hun tarieven mogen bepalen, is dit mede de oorzaak van de verschillende kosten die u voor een samenlevingscontract betaalt. Daarom is het raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen alvorens een notaris te kiezen die uw samenlevingscontract opstelt.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.
Lees meer...

Wat kost een hypotheekakte?

U heeft uw droomhuis gekocht en een hypotheek afgesloten. Daarna vraagt uw hypotheekadviseur u welke notaris u heeft gekozen. Alleen de notaris is namelijk beëdigd om rechtsgeldige eigendomsaktes op te maken en aktes voor het afsluiten van een hypotheek. Hier zijn uiteraard kosten aan verbonden, maar wat kost een hypotheekakte eigenlijk? En zijn er meer notariskosten waar u rekening mee moet houden?

GEMIDDELDE KOSTEN HYPOTHEEKAKTE
Sinds 1999 is de Notariswet van kracht. Hierin staat dat notarissen binnen een bepaalde bandbreedte zelf hun tarieven mogen vaststellen. Met andere woorden, er gelden minimum- en maximumtarieven. Daardoor kunnen de notariskosten voor onder meer het opstellen van een hypotheekakte van elkaar verschillen. Gemiddeld kost het opstellen van een hypotheekakte ongeveer € 500,-. Datzelfde geldt voor de kosten voor het opmaken van een leveringsakte als u een bestaande woning koopt. Bij elkaar opgeteld komt u dan al gauw op € 1000,-.

BIJKOMENDE NOTARISKOSTEN
Bent u er dan al? Nee, want er zijn ook gebruikelijke bijkomende notariskosten. Bij de hypotheekakte zijn dit bijvoorbeeld de kosten voor het inschrijven in het kadaster. Deze kosten zijn € 120,- (excl. BTW). Ook zijn er bij een hypotheekakte de kosten voor de inschrijving kadaster royementsakte. Deze kosten zijn € 37,50 (excl. BTW). Verder zijn er nog de recherchekosten en deze kunnen variëren. De kosten hiervoor liggen rond de € 50,- (excl. 19% BTW). Omdat u ten slotte fiscaal voordeel kunt genieten bij het opstellen van een hypotheekakte door de notaris is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.
Lees meer...

Wat is een levenstestament?

In een testament wordt vastgelegd wat er moet gebeuren als u er niet meer bent, maar wat is een levenstestament precies? Mensen worden gemiddeld steeds ouder en kunnen in de laatste fase van hun leven lichamelijk of geestelijk achteruitgaan. Het is dan verstandig om er goed over na te denken wie uw belangen behartigt als u dit zelf niet meer kunt. Door een levenstestament op te stellen houdt u zelf de regie in handen en worden belangrijke zaken volgens uw wensen geregeld.

TWEE VOLMACHTEN EN EEN VERTROUWENSPERSOON
Doorgaans bestaat een levenstestament uit twee volmachten: een volmacht voor uw medische en persoonlijke belangen en een volmacht voor uw financiële belangen. Alle belangen die u geregeld wilt hebben, worden in één akte vastgelegd. Vooraf wijst u een vertrouwenspersoon aan die namens u mag handelen en u geeft hem of haar instructies in uw levenstestament. Dit kunnen globale kaders zijn, maar ook gedetailleerde aanwijzingen. U kunt ook zelf een levenstestament opstellen. Aan een zogeheten onderhandse akte kleven echter wel risico’s. Zo loopt u het risico dat uw bank deze onderhandse akte niet zal erkennen.

ROL VAN DE NOTARIS
Daarom stelt u uw levensdocument het beste bij een notaris op. De notaris zal eerst controleren of u wilsbekwaam bent tijdens het vastleggen en het ondertekenen van uw levenstestament. De notaris bewaart vervolgens de akte en geeft u een of meerdere afschriften. U bepaalt wie een afschrift ontvangt. Vaak zijn dit uw vertrouwenspersoon, uw bank (voor uw financiële belangen) en uw huisarts (voor uw medische belangen).

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.
Lees meer...

De beste notaris?

Wij hebben alle informatie die te vinden is over notarissen voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste notariskantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland zo’n 1.000 notariskantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is, spelen verschillende factoren een rol:

- Welke specialisatie; Testamenten? Onroerend goed? Bedrijven?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze geregistreerd notaris?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle notarissen in Nederland. Dit is een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE NOTARISSEN IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste notarissen per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de notarissen selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u de notaris gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 of 4 notarissen te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze voor uw notaris kunt maken.
Lees meer...

Hoe verloopt het contact met de notaris ivm COVID-19/Corona?

Gezien de huidige omstandigheden bieden we je graag de mogelijkheid om de prijsopgave en het contact met de notarissen geheel online plaats te laten vinden. De gezondheid van een ieder die van onze service gebruikt maakt en de notarissen die bij ons zijn aangesloten staat centraal.

We bieden meerdere mogelijkheden aan om met notarissen in contact te komen. Zo kun je eenvoudig en snel je prijsopgave ontvangen én deze online met de notaris bespreken. Ook kun je eenvoudig een terugbelverzoek doen met het bedrijf naar keuze als je het liever telefonisch afhandelt. In deze tijd zijn de meeste bedrijven telefonisch juist erg goed bereikbaar.

De bespreking van de notariële werkzaamheden kan in de meeste gevallen online en/of telefonisch. Zo ook de voorbereiding en het opstellen van aktes. Voor het passeren van aktes is er vaak wel een afspraak nodig - daarbij worden uiteraard de voorschriften voor het houden van voldoende afstand in acht genomen.

Toch liever de afspraak later inplannen? En niet te veel vertraging oplopen? Bekijk dan samen met de notaris wat de mogelijkheden zijn om alvast een afspraak voor een andere datum te maken en de voorbereiding nu al te doen.
Lees meer...
Keurmerken & Lidmaatschappen
Vereniging van Estate Planners in het Notariaat

De EPN waarborgt de kwaliteit van de dienstverlening van haar leden, speelt in op actuele maatschappelijke ontwikkelingen en wetgeving en bevordert de praktijkontwikkeling. Dit doet zij in nauw overleg met de KNB; waar nodig trekken de EPN en de KNB samen op.
Lees meer...

 Vereniging van Mediators in het Notariaat

De VMN is een notariële specialistenvereniging op het gebied van mediation en scheidingsbemiddeling. De leden zijn allen als notaris of kandidaat-notaris werkzaam in de notariële praktijk en zijn speciaal opgeleid om op een onpartijdige manier te bemiddelen in allerlei conflicten.
Lees meer...

Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

De KNB is een publiekrechtelijke beroepsorganisatie met een breed takenpakket. Alle (kandidaat-)notarissen zijn verplicht lid van de KNB.
Lees meer...

Netwerk Notarissen

Netwerk Notarissen vormt een organisatie van ruim 150 Nederlandse notariskantoren. Zij werken nauw samen en kunnen zo mensen beter van dienst zijn op de kruispunten van hun leven.
Lees meer...

.
Waarom Trustoo?
compare.svg
De beste bedrijven voor jou

We hebben alles voor je op een rijtje gezet

compare.svg
Vergelijk en bespaar

Vergelijk prijsopgaven en bespaar tot 30%

compare.svg
Direct contact

In één minuut direct contact, zonder tussenpersoon