pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Notarissen in Emmer-Compascuum en omgeving

Ik zoek een notaris voor redo
1 - 10 van 10 resultaten
Vechtstede Notarissen - vestiging Hardenberg
8,5
22 beoordelingen
info
Op meerdere momenten in uw leven krijgt u te maken met de wet. Bijvoorbeeld bij trouwen, samenwonen of scheiden, bij een huis kopen of verkopen, een bedrijf beginnen, bij erven of schenken. Dan is het goed dat u iemand vertrouwt, die u kent, die met u meedenkt, en de zaken voor u regelt. Daarvoor bent u bij Vechtstede Notarissen aan het goede adres. Regel het zoals u dat wilt In de wet is veel voor u geregeld. Maar, wetten zijn gemaakt voor 'alle Nederlanders', niet voor uw persoonlijke situatie. Regelt u niets, dan valt u onder de algemene wet. Vechtstede Notarissen helpt u uw zaken te regelen, zoals ú dat wilt. Dat levert rust op, omdat u weet waar u aan toe bent. En vaak kan een goede regeling ook nog eens veel belasting besparen. Vechtstede Notarissen adviseert u zo over de wet, dat u er persoonlijk het beste uithaalt. Dat doen we samen in een team van vijf notarissen en een aantal kandidaat-notarissen, met allen hun eigen specialisme, en een staf van zo’n 30 medewerkers. Geschiedenis - sinds 1811 Vechtstede Notarissen is van oudsher hét notariskantoor van Hardenberg. Al sinds notaris Crull in 1811 in Hardenberg met zijn notariskantoor begon, staat Vechtstede Notarissen in de regio bekend als betrouwbaar, vakkundig, betrokken en servicegericht. Vechtstede Notarissen is de laatste jaren uitgegroeid tot een kantoor met drie vestigingen, door de overname van het notariskantoor van notaris E. Fikkert in Dalfsen. Toen het notariskantoor van notaris P.A.G.M. van der Hout stopte, heeft Vechtstede Notarissen ook in Nieuwleusen een kantoor geopend. Eén plus één is drie De vijf notarissen in het Vechtdal hebben bewust gekozen voor deze samenwerking.Vijf weten meer dan één. Alle notarissen van Vechtstede Notarissen hebben naast kennis van de algemene praktijk een eigen specialisme en zijn door vakstudie en opleiding altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Er kan gebruik gemaakt worden van elkaars kennis en op die manier krijgt een cliënt het beste. NICO Notarissen NICO Notarissen is een samenwerkingsverband van de grotere Nederlandse notariskantoren verspreid over Nederland. Een samenwerkingsverband op alle denkbare gebieden, maar altijd vanuit één basisgedachte: de kracht van het delen. NICO kantoren delen kennis, producten, innovaties en het netwerk waarin zij opereren met elkaar. De deelnemende kantoren hebben met elkaar gemeen dat zij hun onderneming op een kwalitatief hoog niveau wensen te voeren en in Nederland tot de meest gerenommeerde kantoren behoren. NICO kent 16 deelnemende kantoren met meer dan 200 juristen. Doordat NICO Notarissen een landelijke dekking heeft van kwalitatief hoogwaardige, innoverende en servicegerichte notariskantoren zijn wij een goede partij om samen te werken met landelijke partijen. Is uw organisatie op zoek naar een partner voor notariële dienstverlening in alle regio’s van Nederland die een constante kwaliteit levert en waarmee u vaste afspraken kunt maken, dan is NICO uw partner. Door de uitwisseling van kennis opereren onze juristen op het hoogste niveau. Daarmee kunnen we elke klus op notarieel juridisch gebied aan. Plaatselijk, regionaal, landelijk en internationaal Hoewel Vechtstede Notarissen regionaal een belangrijke rol speelt, strekt haar specialisme zich inmiddels ook landelijk en internationaal uit. Vechtstede Notarissen werkt onder andere nauw samen met een Duitse collega en neemt deel aan grensoverschrijdend overleg over fiscale en juridische aangelegenheden. Een Nederlander die in Duitsland woont, is bij Vechtstede Notarissen aan het goede adres. Veelzijdige dienstverlening U kunt bij ons altijd terecht! Zowel voor de koop van een huis, de vestiging van een hypotheek, als voor specialistisch maatwerk op het gebied van ondernemingsrecht, echtscheiding en mediation, agrarisch recht, fiscaal recht, estateplanning, vastgoedrecht en kerkrecht. Persoonlijk en betrokken Wij hechten veel waarde aan een goede, langdurige relatie met onze cliënten, zodat u er in elke fase van uw leven op kunt vertrouwen dat uw zaken perfect geregeld zijn. Daarom: Vechtstede Notarissen, Goed Geregeld!
place
Werkgebied Emmer-Compascuum
8,5
star
22 beoordelingen
timelapse
11 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Op meerdere momenten in uw leven krijgt u te maken met de wet. Bijvoorbeeld bij trouwen, samenwonen of scheiden, bij een huis kopen of verkopen, een bedrijf beginnen, bij erven of schenken. Dan is het goed dat u iemand vertrouwt, die u kent, die met u meedenkt, en de zaken voor u regelt. Daarvoor bent u bij Vechtstede Notarissen aan het goede adres. Regel het zoals u dat wilt In de wet is veel voor u geregeld. Maar, wetten zijn gemaakt voor 'alle Nederlanders', niet voor uw persoonlijke situatie. Regelt u niets, dan valt u onder de algemene wet. Vechtstede Notarissen helpt u uw zaken te regelen, zoals ú dat wilt. Dat levert rust op, omdat u weet waar u aan toe bent. En vaak kan een goede regeling ook nog eens veel belasting besparen. Vechtstede Notarissen adviseert u zo over de wet, dat u er persoonlijk het beste uithaalt. Dat doen we samen in een team van vijf notarissen en een aantal kandidaat-notarissen, met allen hun eigen specialisme, en een staf van zo’n 30 medewerkers. Geschiedenis - sinds 1811 Vechtstede Notarissen is van oudsher hét notariskantoor van Hardenberg. Al sinds notaris Crull in 1811 in Hardenberg met zijn notariskantoor begon, staat Vechtstede Notarissen in de regio bekend als betrouwbaar, vakkundig, betrokken en servicegericht. Vechtstede Notarissen is de laatste jaren uitgegroeid tot een kantoor met drie vestigingen, door de overname van het notariskantoor van notaris E. Fikkert in Dalfsen. Toen het notariskantoor van notaris P.A.G.M. van der Hout stopte, heeft Vechtstede Notarissen ook in Nieuwleusen een kantoor geopend. Eén plus één is drie De vijf notarissen in het Vechtdal hebben bewust gekozen voor deze samenwerking.Vijf weten meer dan één. Alle notarissen van Vechtstede Notarissen hebben naast kennis van de algemene praktijk een eigen specialisme en zijn door vakstudie en opleiding altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Er kan gebruik gemaakt worden van elkaars kennis en op die manier krijgt een cliënt het beste. NICO Notarissen NICO Notarissen is een samenwerkingsverband van de grotere Nederlandse notariskantoren verspreid over Nederland. Een samenwerkingsverband op alle denkbare gebieden, maar altijd vanuit één basisgedachte: de kracht van het delen. NICO kantoren delen kennis, producten, innovaties en het netwerk waarin zij opereren met elkaar. De deelnemende kantoren hebben met elkaar gemeen dat zij hun onderneming op een kwalitatief hoog niveau wensen te voeren en in Nederland tot de meest gerenommeerde kantoren behoren. NICO kent 16 deelnemende kantoren met meer dan 200 juristen. Doordat NICO Notarissen een landelijke dekking heeft van kwalitatief hoogwaardige, innoverende en servicegerichte notariskantoren zijn wij een goede partij om samen te werken met landelijke partijen. Is uw organisatie op zoek naar een partner voor notariële dienstverlening in alle regio’s van Nederland die een constante kwaliteit levert en waarmee u vaste afspraken kunt maken, dan is NICO uw partner. Door de uitwisseling van kennis opereren onze juristen op het hoogste niveau. Daarmee kunnen we elke klus op notarieel juridisch gebied aan. Plaatselijk, regionaal, landelijk en internationaal Hoewel Vechtstede Notarissen regionaal een belangrijke rol speelt, strekt haar specialisme zich inmiddels ook landelijk en internationaal uit. Vechtstede Notarissen werkt onder andere nauw samen met een Duitse collega en neemt deel aan grensoverschrijdend overleg over fiscale en juridische aangelegenheden. Een Nederlander die in Duitsland woont, is bij Vechtstede Notarissen aan het goede adres. Veelzijdige dienstverlening U kunt bij ons altijd terecht! Zowel voor de koop van een huis, de vestiging van een hypotheek, als voor specialistisch maatwerk op het gebied van ondernemingsrecht, echtscheiding en mediation, agrarisch recht, fiscaal recht, estateplanning, vastgoedrecht en kerkrecht. Persoonlijk en betrokken Wij hechten veel waarde aan een goede, langdurige relatie met onze cliënten, zodat u er in elke fase van uw leven op kunt vertrouwen dat uw zaken perfect geregeld zijn. Daarom: Vechtstede Notarissen, Goed Geregeld!
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Kral & Schukken Netwerk Notarissen
8,3
16 beoordelingen
info
Welkom bij Kral & Schukken Netwerk Notarissen. Dé Netwerknotaris in Emmen. Onze notarissen en kandidaat-notarissen staan altijd voor je klaar om de belangrijkste momenten van je leven goed te regelen. We staan je graag bij met gedegen advies en we wijzen je graag op juridische valkuilen die je zelf nooit had ontdekt. We kunnen je onder andere helpen als je een huis wilt kopen, bij de oprichting van je eigen bedrijf of om de huwelijkse voorwaarden goed te regelen. Maar ook op minder vrolijke momenten zijn we je steun en toeverlaat. Zoals bij het maken van een testament of het regelen van een scheiding. Maar we kunnen je bijvoorbeeld ook adviseren of het slim is om een erfenis te accepteren, die minder lucratief is dan het lijkt. Bij Kral & Schukken werken uitsluitend Netwerknotarissen. En dat zijn niet zomaar notarissen en kandidaat-notarissen. Netwerknotarissen houden elkaar scherp en helder, we delen kennis en adviseren elkaar, zodat we samen jou beter kunnen helpen. Ook hier in Emmen.
place
Werkgebied Emmer-Compascuum
8,3
star
16 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Welkom bij Kral & Schukken Netwerk Notarissen. Dé Netwerknotaris in Emmen. Onze notarissen en kandidaat-notarissen staan altijd voor je klaar om de belangrijkste momenten van je leven goed te regelen. We staan je graag bij met gedegen advies en we wijzen je graag op juridische valkuilen die je zelf nooit had ontdekt. We kunnen je onder andere helpen als je een huis wilt kopen, bij de oprichting van je eigen bedrijf of om de huwelijkse voorwaarden goed te regelen. Maar ook op minder vrolijke momenten zijn we je steun en toeverlaat. Zoals bij het maken van een testament of het regelen van een scheiding. Maar we kunnen je bijvoorbeeld ook adviseren of het slim is om een erfenis te accepteren, die minder lucratief is dan het lijkt. Bij Kral & Schukken werken uitsluitend Netwerknotarissen. En dat zijn niet zomaar notarissen en kandidaat-notarissen. Netwerknotarissen houden elkaar scherp en helder, we delen kennis en adviseren elkaar, zodat we samen jou beter kunnen helpen. Ook hier in Emmen.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Notariskantoor Oosterhesselen
8,1
13 beoordelingen
info
Er zijn dingen veranderd in de notariswereld. Eén van deze dingen is dat sinds 1 oktober 1999 de vaste tarieven van notarissen verleden tijd zijn. Dit betekent dat als u bijvoorbeeld een huis koopt, de kosten van de transport- en de hypotheekakte niet langer bij iedere notaris hetzelfde zijn. Ook de tarieven voor testamenten, samenlevingscontracten, huwelijksvoorwaarden en dergelijke kunnen voortaan per notaris verschillen. Als u binnenkort een notaris nodig heeft, loont het dus de moeite om van te voren te informeren naar de tarieven. Het uitgangspunt bij de dienstverlening van Notariskantoor Oosterhesselen is zorg te dragen voor een goede kwaliteit tegen een zo laag mogelijke prijs. Vanzelfsprekend kunt u ook altijd contact opnemen met één van de medewerkers van Notariskantoor Oosterhesselen. Zij vertellen u er graag meer over.
place
Werkgebied Emmer-Compascuum
8,1
star
13 beoordelingen
timelapse
15 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Er zijn dingen veranderd in de notariswereld. Eén van deze dingen is dat sinds 1 oktober 1999 de vaste tarieven van notarissen verleden tijd zijn. Dit betekent dat als u bijvoorbeeld een huis koopt, de kosten van de transport- en de hypotheekakte niet langer bij iedere notaris hetzelfde zijn. Ook de tarieven voor testamenten, samenlevingscontracten, huwelijksvoorwaarden en dergelijke kunnen voortaan per notaris verschillen. Als u binnenkort een notaris nodig heeft, loont het dus de moeite om van te voren te informeren naar de tarieven. Het uitgangspunt bij de dienstverlening van Notariskantoor Oosterhesselen is zorg te dragen voor een goede kwaliteit tegen een zo laag mogelijke prijs. Vanzelfsprekend kunt u ook altijd contact opnemen met één van de medewerkers van Notariskantoor Oosterhesselen. Zij vertellen u er graag meer over.
Aa en Hunze Notariaat
7,5
0 beoordelingen
info
Notariaat Zuidlaren & Aa en Hunze is een veelzijdig notariskantoor met een enthousiast team van drie notarissen en een team van ervaren medewerkers. Het notariskantoor is gevestigd in Zuidlaren en Gieten. Als team geven we alle aandacht aan verdieping en perfectionering van onze dienstverlening, werksfeer en teamgeest. We willen onze positie in Drenthe en Groningen versterken en uitbouwen, door consistent te werken aan kwaliteit en toegankelijkheid. We spelen graag een rol in plaatselijke en regionale evenementen, en we zijn betrokken bij maatschappelijke en culturele organisaties. Verder ondersteunen we kunstenaars door ze te laten exposeren in onze kantoren, met vrije toegang voor iedereen. Op deze website houden we u op de hoogte van de evenementen en exposities. Notariaat Zuidlaren & Aa en Hunze is succesvol. Alle medewerkers van het kantoor weten waar ze voor staan en zijn zich ervan bewust dat het notariële werk dat zij doen een maatschappelijke verantwoordelijkheid met zich meebrengt. De notaris levert rechtszekerheid en is een onpartijdig deskundige op juridisch en fiscaal gebied. Voor een aantal zaken kunt u niet om de notaris heen. U bent bijvoorbeeld wettelijk verplicht de notaris in te schakelen voor een testament, schenking, erfenis, de aankoop van een huis of bedrijfspand, de oprichting van een BV of de overdracht van aandelen. Steeds vaker zijn we ook adviseur voor juridische kwesties. Wij proberen altijd samen met u alle mogelijkheden te bekijken en te zoeken naar rechtszekere antwoorden, ook als we daar een langere weg voor moeten bewandelen. Dit ziet u terug in ons motto: ‘wij leiden u naar rechtszekerheid’.
place
Werkgebied Emmer-Compascuum
7,5
timelapse
2 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Notariaat Zuidlaren & Aa en Hunze is een veelzijdig notariskantoor met een enthousiast team van drie notarissen en een team van ervaren medewerkers. Het notariskantoor is gevestigd in Zuidlaren en Gieten. Als team geven we alle aandacht aan verdieping en perfectionering van onze dienstverlening, werksfeer en teamgeest. We willen onze positie in Drenthe en Groningen versterken en uitbouwen, door consistent te werken aan kwaliteit en toegankelijkheid. We spelen graag een rol in plaatselijke en regionale evenementen, en we zijn betrokken bij maatschappelijke en culturele organisaties. Verder ondersteunen we kunstenaars door ze te laten exposeren in onze kantoren, met vrije toegang voor iedereen. Op deze website houden we u op de hoogte van de evenementen en exposities. Notariaat Zuidlaren & Aa en Hunze is succesvol. Alle medewerkers van het kantoor weten waar ze voor staan en zijn zich ervan bewust dat het notariële werk dat zij doen een maatschappelijke verantwoordelijkheid met zich meebrengt. De notaris levert rechtszekerheid en is een onpartijdig deskundige op juridisch en fiscaal gebied. Voor een aantal zaken kunt u niet om de notaris heen. U bent bijvoorbeeld wettelijk verplicht de notaris in te schakelen voor een testament, schenking, erfenis, de aankoop van een huis of bedrijfspand, de oprichting van een BV of de overdracht van aandelen. Steeds vaker zijn we ook adviseur voor juridische kwesties. Wij proberen altijd samen met u alle mogelijkheden te bekijken en te zoeken naar rechtszekere antwoorden, ook als we daar een langere weg voor moeten bewandelen. Dit ziet u terug in ons motto: ‘wij leiden u naar rechtszekerheid’.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Type akte

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een notaris?

expand_more
WAT DOET EEN NOTARIS?
Er vindt een gebeurtenis plaats in uw leven en u heeft een notaris nodig. Maar wat doet een notaris precies? Deze vraag wordt vaak gesteld en dat is niet zo verwonderlijk. De notaris is bevoegd om authentieke documenten op te maken die nodig zijn om tot bindende en rechtsgeldige afspraken te komen. Zo maakt de notaris zogeheten notariële akten op, zoals een testament en een levenstestament maar ook samenlevingscontracten, hypotheekaktes en transportaktes. Daarnaast heeft u ook voor veel zaken rondom uw onderneming een notaris nodig.

DESKUNDIG, ONAFHANKELIJK EN ONPARTIJDIG
Notarissen worden door de koning benoemd en leggen een officiële eed af. Ze zijn te allen tijde deskundig, onafhankelijk en onpartijdig. Notarissen geven juridisch advies waarbij de belangen van alle betrokkenen in ogenschouw worden genomen. De hieruit voortkomende afspraken worden door de notaris vastgelegd in een notariële akte. Hiermee wordt aan alle betrokken partijen duidelijkheid verschaft. Mocht er op enig moment ergens twijfel over ontstaan, dan biedt deze notariële akte helderheid.

HET WERKGEBIED
Soms is het wettelijk verplicht om naar een notaris te gaan en soms is dit verstandig om te doen. Het werkgebied van de notaris bestaat uit het opstellen van aktes voor uw persoonlijke situatie zoals testamenten, levenstestamenten, schenkingsovereenkomsten, huwelijkse voorwaarden en samenlevingscontracten. Ook bij het kopen en verkopen van vastgoed heeft u een notaris nodig. Onder andere voor het opstellen van de hypotheekakte. Ten slotte gaat u ook naar de notaris voor zaken rond uw onderneming. Denkt u dan aan het vastleggen van rechtsvormen, wijzigingen in de statuten, eigendomswijzigingen en aandelenwijzigingen.

Op zoek naar een goede notaris? We hebben de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een notaris?

expand_more
WAT KOST EEN NOTARIS?
Veel mensen doen op een of meerdere momenten in hun leven een beroep op de notaris. Maar wat kost een notaris eigenlijk? Dit is sterk afhankelijk van waarvoor u naar de notaris toegaat. Kortom, het is afhankelijk van uw vraag en uw situatie. Daarnaast speelt ook de Notariswet van 1999 een rol. Hierin is opgenomen dat notarissen zelf hun tarieven mogen bepalen, zij het binnen een bepaalde bandbreedte. Het is daarom altijd raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen als u een notaris nodig heeft.

OFFERTEOPBOUW VAN EEN NOTARIS
In een offerte van de notaris vindt u doorgaans een vast bedrag voor zijn of haar werkzaamheden. Dit is vaak een uurtarief. In de offerte is het belangrijk dat het u duidelijk wordt gemaakt welke werkzaamheden gebruikelijk zijn en welke werkzaamheden als ‘extra’ worden bestempeld. Het honorarium van de notaris valt onder de gebruikelijke kosten en datzelfde geldt voor zijn of haar inschatting van de benodigde uren. Daarnaast is het gebruikelijk dat er een bedrag in rekening wordt gebracht voor elke akte in verband met het kwaliteitsfonds notariaat.

UW VRAAG EN SITUATIE
De hoogte van de notariskosten wordt verder bepaald door uw vraag en situatie. Zo kost een hypotheekakte of een transportakte/overdrachtsakte ongeveer 3,5% van uw hypotheekhoogte. Dan moet u denken aan € 700,- bij een bedrag van € 200.000,-. Stel, u wilt een BV oprichten, dan zijn de kosten gemiddeld € 800,- en voor een samenlevingscontract betaalt u gemiddeld ongeveer € 350,-. De kosten zijn dus volledig afhankelijk van uw wensen en het type akte dat u wilt. Doordat de kosten per notaris kunnen verschillen is het dus belangrijk dat u ze goed met elkaar vergelijkt.

Daarom hebben we de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een testament?

expand_more
WAT KOST EEN TESTAMENT?
Het kan voor nabestaanden zeer waardevol zijn als u vastlegt wat er met uw nalatenschap moet gebeuren. Maar wat kost een testament eigenlijk? Op deze vraag kan niet een enkel antwoord worden gegeven. Een testament kan namelijk tussen de € 267,- en € 824,- kosten. Dit komt door een aantal zaken.

MAATWERK
Een testament op laten maken is maatwerk. Zo wordt de hoogte van de kosten onder meer bepaald door uw specifieke wensen. Bedenk daarom vooraf wat u precies in uw testament wilt vastleggen. Wilt u bijvoorbeeld iemand uitsluiten of wilt u geld schenken aan goede doelen? Naast financiële zaken, kunt u ook andere zaken in uw testament laten vastleggen. Denkt u dan aan de voogdij over uw kind(eren), het toewijzen van speciale bezittingen, het opnemen van legaten of het regelen van de bedrijfsopvolging. Al uw specifieke wensen worden vervolgens door de notaris in uw testament vastgelegd.

DE NOTARIS
U kunt uw testament alleen door een notaris laten opmaken. Dit kan alleen als u 16 jaar of ouder bent en in Nederland woont. Zodra u een testament heeft laten opmaken, blijft deze altijd geldig. Daarnaast zal de notaris uw testament aanmelden bij het Centraal Testamentenregister. Sinds 1999 mag de notaris zelf bepalen wat de kosten zijn voor het opmaken van een testament. Dit is mede de reden waarom er niet een enkel antwoord is op de vraag wat een testament precies kost. Daarom is het verstandig om 3 tot 4 offertes van de beste notarissen in uw regio op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een samenlevingscontract?

expand_more
WAT KOST EEN SAMENLEVINGSCONTRACT?
Als u samen met iemand een gemeenschappelijke huishouding voert, kan het verstandig zijn uw vermogensrechtelijke verhoudingen vast te leggen. Dit doet u in een samenlevingscontract. Maar wat kost een samenlevingscontract eigenlijk? De kosten schommelen tussen de € 200,- en € 599,-. Het verschil in kosten wordt veroorzaakt door meerdere factoren zoals de hoeveelheid afspraken die u op wilt laten nemen. Daarnaast zijn notarissen vrij in het bepalen van hun tarieven.

AFSPRAKEN TIJDENS EN NA HET SAMENWONEN
U kunt een samenlevingscontract opstellen als u met iemand gaat samenwonen of al met iemand samenwoont. Dit kan uw partner zijn, maar ook een familielid of vriend waarmee u een gemeenschappelijk huishouden voert. In een samenlevingscontract worden afspraken tijdens en na het samenwonen vastgelegd. Denkt u dan aan de verdeling van de kosten voor de boodschappen bijvoorbeeld, maar ook van wie het meubilair is en de auto. Afspraken die na het samenwonen gemaakt kunnen worden zijn zaken als de inboedelverdeling na een scheiding. Maar ook: wie mag er in de woning blijven wonen?

NOTARIEEL SAMENLEVINGSCONTRACT
U kunt zelf een samenlevingscontract opstellen, maar het is verstandiger om dit door een notaris te laten doen. Sommige banken verstrekken bijvoorbeeld alleen een hypotheek als u een notarieel samenlevingscontract heeft en datzelfde geldt voor sommige pensioenfondsen. Omdat notarissen sinds 1999 zelf hun tarieven mogen bepalen, is dit mede de oorzaak van de verschillende kosten die u voor een samenlevingscontract betaalt. Daarom is het raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen alvorens een notaris te kiezen die uw samenlevingscontract opstelt.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een hypotheekakte?

expand_more
WAT KOST EEN HYPOTHEEKAKTE?
U heeft uw droomhuis gekocht en een hypotheek afgesloten. Daarna vraagt uw hypotheekadviseur u welke notaris u heeft gekozen. Alleen de notaris is namelijk beëdigd om rechtsgeldige eigendomsaktes op te maken en aktes voor het afsluiten van een hypotheek. Hier zijn uiteraard kosten aan verbonden, maar wat kost een hypotheekakte eigenlijk? En zijn er meer notariskosten waar u rekening mee moet houden?

GEMIDDELDE KOSTEN HYPOTHEEKAKTE
Sinds 1999 is de Notariswet van kracht. Hierin staat dat notarissen binnen een bepaalde bandbreedte zelf hun tarieven mogen vaststellen. Met andere woorden, er gelden minimum- en maximumtarieven. Daardoor kunnen de notariskosten voor onder meer het opstellen van een hypotheekakte van elkaar verschillen. Gemiddeld kost het opstellen van een hypotheekakte ongeveer € 500,-. Datzelfde geldt voor de kosten voor het opmaken van een leveringsakte als u een bestaande woning koopt. Bij elkaar opgeteld komt u dan al gauw op € 1000,-.

BIJKOMENDE NOTARISKOSTEN
Bent u er dan al? Nee, want er zijn ook gebruikelijke bijkomende notariskosten. Bij de hypotheekakte zijn dit bijvoorbeeld de kosten voor het inschrijven in het kadaster. Deze kosten zijn € 120,- (excl. BTW). Ook zijn er bij een hypotheekakte de kosten voor de inschrijving kadaster royementsakte. Deze kosten zijn € 37,50 (excl. BTW). Verder zijn er nog de recherchekosten en deze kunnen variëren. De kosten hiervoor liggen rond de € 50,- (excl. 19% BTW). Omdat u ten slotte fiscaal voordeel kunt genieten bij het opstellen van een hypotheekakte door de notaris is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat is een levenstestament?

expand_more
WAT IS EEN LEVENSTESTAMENT PRECIES?
In een testament wordt vastgelegd wat er moet gebeuren als u er niet meer bent, maar wat is een levenstestament precies? Mensen worden gemiddeld steeds ouder en kunnen in de laatste fase van hun leven lichamelijk of geestelijk achteruitgaan. Het is dan verstandig om er goed over na te denken wie uw belangen behartigt als u dit zelf niet meer kunt. Door een levenstestament op te stellen houdt u zelf de regie in handen en worden belangrijke zaken volgens uw wensen geregeld.

TWEE VOLMACHTEN EN EEN VERTROUWENSPERSOON
Doorgaans bestaat een levenstestament uit twee volmachten: een volmacht voor uw medische en persoonlijke belangen en een volmacht voor uw financiële belangen. Alle belangen die u geregeld wilt hebben, worden in één akte vastgelegd. Vooraf wijst u een vertrouwenspersoon aan die namens u mag handelen en u geeft hem of haar instructies in uw levenstestament. Dit kunnen globale kaders zijn, maar ook gedetailleerde aanwijzingen. U kunt ook zelf een levenstestament opstellen. Aan een zogeheten onderhandse akte kleven echter wel risico’s. Zo loopt u het risico dat uw bank deze onderhandse akte niet zal erkennen.

ROL VAN DE NOTARIS
Daarom stelt u uw levensdocument het beste bij een notaris op. De notaris zal eerst controleren of u wilsbekwaam bent tijdens het vastleggen en het ondertekenen van uw levenstestament. De notaris bewaart vervolgens de akte en geeft u een of meerdere afschriften. U bepaalt wie een afschrift ontvangt. Vaak zijn dit uw vertrouwenspersoon, uw bank (voor uw financiële belangen) en uw huisarts (voor uw medische belangen).

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

De beste notaris?

expand_more
DE BESTE NOTARIS?
Wij hebben alle informatie die te vinden is over notarissen voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste notariskantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland zo’n 1.000 notariskantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is, spelen verschillende factoren een rol:

- Welke specialisatie; Testamenten? Onroerend goed? Bedrijven?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze geregistreerd notaris?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle notarissen in Nederland. Dit is een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE NOTARISSEN IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste notarissen per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de notarissen selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u de notaris gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 of 4 notarissen te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze voor uw notaris kunt maken.
Keurmerken
arrow_forward_ios
Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl