pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Breda

Selecteer de dienst die u zoekt redo
1 - 10 van 28 resultaten
Vaak gekozen
Administratiekantoor PTFS
8,9
11 beoordelingen
info
Samen met ons professionele, klantgerichte team helpen we u graag om van uw onderneming een succes te maken. Wilt u uw administratie uitbesteden? Kies voor een tijdsbesparing en weet zeker dat uw financiële administratie in juiste handen is bij PTFS. Een goed georganiseerde financiële administratie biedt houvast en geeft inzicht. Deze kennis en inzichten benutten we graag om u te helpen met ondernemen. Zo dragen wij bij aan het succes van uw bedrijf en heeft u meer tijd om u te richten op het ondernemerschap. PTFS zorgt dat uw administratieve zaken op orde zijn en blijven. Met de online oplossingen Twinfield en Basecone maken we uw boekhouding altijd en overal inzichtelijk. We doen uw aangiftes, stellen rapportages op en zorgen dat u geen onnodige kosten maakt. Voor een vaste all-in prijs per maand. Geen verrassingen achteraf! www.ptfs.nl
place
Minervum 7065B Breda
8,9
star
11 beoordelingen
timelapse
12 jaar in bedrijf
Samen met ons professionele, klantgerichte team helpen we u graag om van uw onderneming een succes te maken. Wilt u uw administratie uitbesteden? Kies voor een tijdsbesparing en weet zeker dat uw financiële administratie in juiste handen is bij PTFS. Een goed georganiseerde financiële administratie biedt houvast en geeft inzicht. Deze kennis en inzichten benutten we graag om u te helpen met ondernemen. Zo dragen wij bij aan het succes van uw bedrijf en heeft u meer tijd om u te richten op het ondernemerschap. PTFS zorgt dat uw administratieve zaken op orde zijn en blijven. Met de online oplossingen Twinfield en Basecone maken we uw boekhouding altijd en overal inzichtelijk. We doen uw aangiftes, stellen rapportages op en zorgen dat u geen onnodige kosten maakt. Voor een vaste all-in prijs per maand. Geen verrassingen achteraf! www.ptfs.nl
Vaak gekozen
Gosens Accountancy en Administraties
8,5
0 beoordelingen
info
Persoonlijk, deskundig, accuraat. Zo zouden wij onszelf omschrijven. Gosens Accountancy en Administraties is uw partner bij al uw financiële vraagstukken. Die rol vervullen we op een proactieve manier. Wij denken mee, dragen oplossingen aan en maken soms ingewikkelde zaken helder en inzichtelijk voor u. Zoals u op deze site kunt zien, doen we dat in vele disciplines. Zonder arrogant te willen zijn: als het op financiën aankomt, is onze vakkennis groot. Wij werken veel voor ondernemers, zeker in het MKB. Dat doen we op het gebied van accountancy, administratie en fiscale aangiften. Daarnaast verstrekken we accountantsverklaringen en WKA-verklaringen. Een groot deel van onze toegevoegde waarde zit hem in onze rol als sparringpartner. Wij adviseren u op vele terreinen, zoals bedrijfswaardering en -opvolging, financieringsaanvragen en ondernemingsplannen. We leven ons in uw situatie in en maken een zakelijke afweging van uw kansen in de markt. Daarbij staan we altijd voor u klaar. Als ondernemer wilt u snel antwoord op vragen. Wij begrijpen dat, we zijn tenslotte zelf ook ondernemer. We zijn volledig geautomatiseerd en werken in de cloud. Aanlevering van gegevens kan via een ordner maar uiteraar dook volledig digitaal en alle tussenvormen. Wij werken zoveel mogelijk met vaste prijsafspraken voor vaste werkzaamheden. Vooraf duidelijkheid. Telefoontjes etc. worden nooit apart in rekening gebracht. Bij aanlevering van gegevens proberen we meteen de afronding te plannen zodat er duidelijkheid is over de doorlooptijd (mits we uiteraard over alle gegevens beschikken).
place
Asterdkraag 49 Breda
8,5
timelapse
8 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
Persoonlijk, deskundig, accuraat. Zo zouden wij onszelf omschrijven. Gosens Accountancy en Administraties is uw partner bij al uw financiële vraagstukken. Die rol vervullen we op een proactieve manier. Wij denken mee, dragen oplossingen aan en maken soms ingewikkelde zaken helder en inzichtelijk voor u. Zoals u op deze site kunt zien, doen we dat in vele disciplines. Zonder arrogant te willen zijn: als het op financiën aankomt, is onze vakkennis groot. Wij werken veel voor ondernemers, zeker in het MKB. Dat doen we op het gebied van accountancy, administratie en fiscale aangiften. Daarnaast verstrekken we accountantsverklaringen en WKA-verklaringen. Een groot deel van onze toegevoegde waarde zit hem in onze rol als sparringpartner. Wij adviseren u op vele terreinen, zoals bedrijfswaardering en -opvolging, financieringsaanvragen en ondernemingsplannen. We leven ons in uw situatie in en maken een zakelijke afweging van uw kansen in de markt. Daarbij staan we altijd voor u klaar. Als ondernemer wilt u snel antwoord op vragen. Wij begrijpen dat, we zijn tenslotte zelf ook ondernemer. We zijn volledig geautomatiseerd en werken in de cloud. Aanlevering van gegevens kan via een ordner maar uiteraar dook volledig digitaal en alle tussenvormen. Wij werken zoveel mogelijk met vaste prijsafspraken voor vaste werkzaamheden. Vooraf duidelijkheid. Telefoontjes etc. worden nooit apart in rekening gebracht. Bij aanlevering van gegevens proberen we meteen de afronding te plannen zodat er duidelijkheid is over de doorlooptijd (mits we uiteraard over alle gegevens beschikken).
De Kroon Adviseurs
8,6
11 beoordelingen
info
Wij bieden juridische, financiële en fiscale diensten aan professionele gastouders en zorgverleners, en overige zzp-ers. Zij kunnen gebruik maken van onze interessante en handige dienstenpakketten Brons, Zilver en Goud, allen voor een vaste prijs per maand. Inmiddels verzorgen wij voor honderden ZZP-ers de boekhouding en belastingzaken. Speciaal voor gastouders hebben wij ook een Stichting Gastouderfonds opgericht als voorziening tegen arbeidsongeschiktheid. Voor zorgbemiddelingsbureaus en zorginstellingen hebben wij het Fiscale Zorg-pakket ontwikkeld specifiek afgestemd rond de perikelen of een zorgverlener nu zelfstandig is of in dienstbetrekking en hoe dat het beste juridisch én feitelijk geregeld kan worden. Als u op één van de onderstaande links klikt, dan wordt u doorverwezen naar de desbetreffende website voor meer informatie.
place
Weidehek 32 Breda
8,6
star
11 beoordelingen
timelapse
13 jaar in bedrijf
Wij bieden juridische, financiële en fiscale diensten aan professionele gastouders en zorgverleners, en overige zzp-ers. Zij kunnen gebruik maken van onze interessante en handige dienstenpakketten Brons, Zilver en Goud, allen voor een vaste prijs per maand. Inmiddels verzorgen wij voor honderden ZZP-ers de boekhouding en belastingzaken. Speciaal voor gastouders hebben wij ook een Stichting Gastouderfonds opgericht als voorziening tegen arbeidsongeschiktheid. Voor zorgbemiddelingsbureaus en zorginstellingen hebben wij het Fiscale Zorg-pakket ontwikkeld specifiek afgestemd rond de perikelen of een zorgverlener nu zelfstandig is of in dienstbetrekking en hoe dat het beste juridisch én feitelijk geregeld kan worden. Als u op één van de onderstaande links klikt, dan wordt u doorverwezen naar de desbetreffende website voor meer informatie.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Admindo
8,3
2 beoordelingen
info
Ik heb bij diverse accountantskantoren gewerkt en wilde een klein en vast aanspreekpunt voor klanten met een grote service. Daarom heb ik in 2002 Admindo opgericht. Mijn doel is om ondernemers in het midden- en kleinbedrijf meer �n beter te ondersteunen bij alle werkzaamheden, waar de ondernemer zich eigenlijk niet mee bezig wil of kan houden. Als ondernemer wil je je hoofdzakelijk bezig houden met datgene waarin jij goed bent, het uitoefenen van jouw eigen onderneming. Daar de werkzaamheden zich in de loop van 2003 en 2004 zo uitgebreid hebben, is Admindo per 1 januari 2005 een fulltime onderneming geworden. Dit zodat aan alle klanten de grote service gegeven wordt, zoals van Admindo verwacht mag worden. In september 2009 zijn wij verhuisd naar ons nieuwe adres, waar wij u graag ontvangen met een lekker kopje koffie of thee."
place
van de Reijtstraat 50 Breda
8,3
star
2 beoordelingen
timelapse
18 jaar in bedrijf
Ik heb bij diverse accountantskantoren gewerkt en wilde een klein en vast aanspreekpunt voor klanten met een grote service. Daarom heb ik in 2002 Admindo opgericht. Mijn doel is om ondernemers in het midden- en kleinbedrijf meer �n beter te ondersteunen bij alle werkzaamheden, waar de ondernemer zich eigenlijk niet mee bezig wil of kan houden. Als ondernemer wil je je hoofdzakelijk bezig houden met datgene waarin jij goed bent, het uitoefenen van jouw eigen onderneming. Daar de werkzaamheden zich in de loop van 2003 en 2004 zo uitgebreid hebben, is Admindo per 1 januari 2005 een fulltime onderneming geworden. Dit zodat aan alle klanten de grote service gegeven wordt, zoals van Admindo verwacht mag worden. In september 2009 zijn wij verhuisd naar ons nieuwe adres, waar wij u graag ontvangen met een lekker kopje koffie of thee."
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

OAMKB Breda
8,2
3 beoordelingen
info
OAMKB is een organisatie met een landelijk dekkend netwerk van ondernemende accountants, administrateurs, adviseurs en fiscalisten. Dit geeft een absolute kwaliteitsgarantie op alle administratieve vlakken. Er is 24/7 toegang tot je eigen administratie, zodat je altijd weet hoe je onderneming ervoor staat. We zijn altijd gemakkelijk te bereiken via de e-mail, Skype en telefoon. Heb je een keer een dringende vraag die niet kan wachten? Is dat op een ongewoon tijdstip? Geen probleem! We staan altijd voor je klaar. Hierdoor heb je meer tijd om je passie uit te voeren. Er zijn geen onverwachte kosten, want er wordt een vaste prijs per maand gerekend, dat is wel zo prettig. De informatie van je onderneming is altijd toegankelijk en inzichtelijk wanneer je maar wilt. Als er aanpassingen zijn word je direct op de hoogte gesteld van de veranderingen. Ik begrijp als geen ander hoe belangrijk het is om een goede financiële administratie te hebben, want ik ben tenslotte zelf ook ondernemer.
place
Stadionstraat 11c10 Breda
8,2
star
3 beoordelingen
timelapse
7 jaar in bedrijf
OAMKB is een organisatie met een landelijk dekkend netwerk van ondernemende accountants, administrateurs, adviseurs en fiscalisten. Dit geeft een absolute kwaliteitsgarantie op alle administratieve vlakken. Er is 24/7 toegang tot je eigen administratie, zodat je altijd weet hoe je onderneming ervoor staat. We zijn altijd gemakkelijk te bereiken via de e-mail, Skype en telefoon. Heb je een keer een dringende vraag die niet kan wachten? Is dat op een ongewoon tijdstip? Geen probleem! We staan altijd voor je klaar. Hierdoor heb je meer tijd om je passie uit te voeren. Er zijn geen onverwachte kosten, want er wordt een vaste prijs per maand gerekend, dat is wel zo prettig. De informatie van je onderneming is altijd toegankelijk en inzichtelijk wanneer je maar wilt. Als er aanpassingen zijn word je direct op de hoogte gesteld van de veranderingen. Ik begrijp als geen ander hoe belangrijk het is om een goede financiële administratie te hebben, want ik ben tenslotte zelf ook ondernemer.
Administratiekantoor Kees van Galen
8,1
13 beoordelingen
info
Voordat ik besloot om belastingadviseur te worden, heb ik vele jaren gewerkt in de sociale verzekeringen, bank- en verzekeringswezen en financiële administratie en qua opleiding heb ik een fiscaal juridische achtergrond. Als belastingadviseur en boekhouder bezorg ik u als ondernemer tijd en ruimte, zodat u zich in uw vak en uw klantenkring kunt verdiepen. Door u de boekhouding en allerhande belastingzaken uit handen te nemen, creëer ik die tijd en ruimte voor u. Da's een belangrijke zorg minder! Belastingadviezen, boekhoudingen, opstellen van jaarverslagen, het verzorgen van belastingaangiftes, BTW rapporten en het schrijven van businessplannen zijn mijn belangrijkste activiteiten. Wat ik belangrijk vind is om uitstekende service te bieden, klantgericht en oplossingsgericht tewerk te gaan. Ik ben gevestigd in Breda, maar in dit digitale tijdperk is afstand een betrekkelijk begrip.
place
Grote Houw 246 Breda
8,1
star
13 beoordelingen
timelapse
9 jaar in bedrijf
Voordat ik besloot om belastingadviseur te worden, heb ik vele jaren gewerkt in de sociale verzekeringen, bank- en verzekeringswezen en financiële administratie en qua opleiding heb ik een fiscaal juridische achtergrond. Als belastingadviseur en boekhouder bezorg ik u als ondernemer tijd en ruimte, zodat u zich in uw vak en uw klantenkring kunt verdiepen. Door u de boekhouding en allerhande belastingzaken uit handen te nemen, creëer ik die tijd en ruimte voor u. Da's een belangrijke zorg minder! Belastingadviezen, boekhoudingen, opstellen van jaarverslagen, het verzorgen van belastingaangiftes, BTW rapporten en het schrijven van businessplannen zijn mijn belangrijkste activiteiten. Wat ik belangrijk vind is om uitstekende service te bieden, klantgericht en oplossingsgericht tewerk te gaan. Ik ben gevestigd in Breda, maar in dit digitale tijdperk is afstand een betrekkelijk begrip.
Administratie-Advieskantoor Van Wanrooij
7,7
2 beoordelingen
info
Mijn naam is Eddie van Wanrooij. De afgelopen 10 jaar heb ik als assistent accountant gewerkt op een accountantskantoor. En nu is de tijd aangebroken om ondernemen en administratieve dienstverlening te combineren in Administratie- Advieskantoor van Wanrooij. Ik verwerk de administratie allemaal vanuit een administratiekantoor aan huis. Hierdoor heb ik een lage kostenstructuur en kan ik de administratie efficiënt verzorgen geheel naar uw wens. Ontzorgen en laagdrempeligheid zijn voor mij belangrijke aspecten in het samenwerken met klanten. Mijn klantenkring bestaat hoofdzakelijk uit eenmanszaken, ZZP-ers, winkeliers, handelsbedrijven, dienstverleners en vrije beroepen. Ik werk voornamelijk voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en ben net als u ook zelfstandig ondernemer!
place
Meidoornstraat 135 Breda
7,7
star
2 beoordelingen
timelapse
7 jaar in bedrijf
Mijn naam is Eddie van Wanrooij. De afgelopen 10 jaar heb ik als assistent accountant gewerkt op een accountantskantoor. En nu is de tijd aangebroken om ondernemen en administratieve dienstverlening te combineren in Administratie- Advieskantoor van Wanrooij. Ik verwerk de administratie allemaal vanuit een administratiekantoor aan huis. Hierdoor heb ik een lage kostenstructuur en kan ik de administratie efficiënt verzorgen geheel naar uw wens. Ontzorgen en laagdrempeligheid zijn voor mij belangrijke aspecten in het samenwerken met klanten. Mijn klantenkring bestaat hoofdzakelijk uit eenmanszaken, ZZP-ers, winkeliers, handelsbedrijven, dienstverleners en vrije beroepen. Ik werk voornamelijk voor ondernemers in het midden- en kleinbedrijf en ben net als u ook zelfstandig ondernemer!
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl