de beste Notarissen voor jou
Kies uit +675 top NotarissenKies uit +675 Notarissen in Nederland
1 - 10 van 11 resultaten
Stouthart & Hilber notarissen Schagen
8,1
place
Loet 45 Schagen

Stouthart & Hilber notarissen heeft kantoren in Schagen en Den Helder. Wij zijn een middelgroot kantoor in Noord-Holland en bieden een zeer uitgebreid pakket notariële diensten aan in alle disciplines:
- onroerend goed;
- ondernemingsrecht;
- familierecht; en
- echtscheidingen. (www.simpelscheiden.nl)
Stouthart & Hilber notarissen biedt voormelde notariële diensten aan tegen scherpe tarieven. Laat u niet misleiden door goedkope internet tarieven van collega notaris kantoren. In de meeste gevallen komen hier namelijk nog tientallen euro's bij voor extra werkzaamheden, welke werzaamheden bij ons op kantoor gewoon in het standaard tarief zijn begrepen.
Het kantoor geniet een zeer goede reputatie en beschikt over deskundige medewerkers. Klantvriendelijkheid, persoonlijke benadering en integriteit zijn begrippen die bij ons hoog in het vaandel staan.
Wij zijn maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur zowel telefonisch als per email bereikbaar voor het beantwoorden van al uw vragen. Uiteraard bent u ook van harte welkom voor een persoonlijk onderhoud met een van onze medewerkers.
Stouthart & Hilber Notarissen wordt gedreven in de vorm van een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid en is de enige opdrachtnemer van alle notariële dienstverleningen in de ruimste zin des woords. Op de dienstverleningen zijn van toepassing de algemene voorwaarden van Stouthart & Hilber Notarissen Schagen B.V. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Griffie van de Rechtbank te Alkmaar en zijn hier te vinden.

place
Loet 45, 1741 BN, Schagen
star
18 beoordelingen
timelapse
18 jaar in bedrijf
Van Leersum & Van der Ploeg Notarissen B.V.
8,3
place
Werkgebied Schagen

Tot 1 januari 2013 was ons kantoor genaamd: Winter & Van Leersum Notarissen.
Mr. R.H.C. (Rein) Winter heeft per die datum zijn ambt als notaris beëindigd.
Mr. N.M.E. (Nicolette) van der Ploeg-Pot is hem opgevolgd en heeft de samenwerking met Mr. G.J. (Gerard) van Leersum voortgezet.
Mr. Winter is aan het kantoor verbonden gebleven als adviseur.
De huisstijl is aangepast aan de nieuwe naam. De stijl van het huis is echter niet veranderd.
Laagdrempelig, met kennis van zaken en met veel persoonlijke aandacht en betrokkenheid, leveren wij aan zowel particuliere als zakelijke cliënten kwalitatief goede diensten op alle notariële rechtsgebieden.
De communicatielijnen binnen onze organisatie zijn kort en wij geven u altijd een heldere uitleg.
Ons kantoor is gevestigd in het centrum van Heiloo, op ca.100 meter afstand van het witte kerkje en winkelcentrum 't Loo.
Aan de achterzijde (Heerenweg) bevindt zich ons eigen parkeerterrein.
Naast de akten van Mr. Van Leersum, Mr. Van der Ploeg-Pot en Mr. Winter, bewaren wij ook de akten die voor J.J. van Wijk, de ambtsvoorganger van Mr. Winter, in de jaren 1986 tot en met 1991 zijn verleden.
Van Leersum & Van der Ploeg Notarissen is aangesloten bij NHN-Notarissen, een samenwerkingsverband van notariskantoren in Noord-Holland. Deze vereniging heeft als voornaamste doel het verhogen van het kennisniveau en notariële vaardigheden van de aangesloten leden.

place
Werkgebied Schagen
star
10 beoordelingen
timelapse
28 jaar in bedrijf
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven.

Keuzehukp.svgKeuzehukp.svg
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven.

Keuzehukp.svgKeuzehukp.svg
miniwizard.svg
Meerdere prijsopgaven ontvangen
Binnen 3 stappen in 1 minuut
Locatie
Schagen
check
  • geheel vrijblijvend
  • vergelijk de beste notarissen

Wat kost een notaris?

Een notaris kost tussen de 465,- en € 1120,- Een notaris mag zelf de tarieven bepalen, vraag daarom vooraf een offerte aan. Wat een notaris kost heeft ook te maken met wat uw specifieke wensen zijn.

465
592
784
1120
Veelgestelde vragen

Wat doet een notaris?

WAT DOET EEN NOTARIS?
Er vindt een gebeurtenis plaats in uw leven en u heeft een notaris nodig. Maar wat doet een notaris precies? Deze vraag wordt vaak gesteld en dat is niet zo verwonderlijk. De notaris is bevoegd om authentieke documenten op te maken die nodig zijn om tot bindende en rechtsgeldige afspraken te komen. Zo maakt de notaris zogeheten notariële akten op, zoals een testament en een levenstestament maar ook samenlevingscontracten, hypotheekaktes en transportaktes. Daarnaast heeft u ook voor veel zaken rondom uw onderneming een notaris nodig.

DESKUNDIG, ONAFHANKELIJK EN ONPARTIJDIG
Notarissen worden door de koning benoemd en leggen een officiële eed af. Ze zijn te allen tijde deskundig, onafhankelijk en onpartijdig. Notarissen geven juridisch advies waarbij de belangen van alle betrokkenen in ogenschouw worden genomen. De hieruit voortkomende afspraken worden door de notaris vastgelegd in een notariële akte. Hiermee wordt aan alle betrokken partijen duidelijkheid verschaft. Mocht er op enig moment ergens twijfel over ontstaan, dan biedt deze notariële akte helderheid.

HET WERKGEBIED
Soms is het wettelijk verplicht om naar een notaris te gaan en soms is dit verstandig om te doen. Het werkgebied van de notaris bestaat uit het opstellen van aktes voor uw persoonlijke situatie zoals testamenten, levenstestamenten, schenkingsovereenkomsten, huwelijkse voorwaarden en samenlevingscontracten. Ook bij het kopen en verkopen van vastgoed heeft u een notaris nodig. Onder andere voor het opstellen van de hypotheekakte. Ten slotte gaat u ook naar de notaris voor zaken rond uw onderneming. Denkt u dan aan het vastleggen van rechtsvormen, wijzigingen in de statuten, eigendomswijzigingen en aandelenwijzigingen.

Op zoek naar een goede notaris? We hebben de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een notaris?

WAT KOST EEN NOTARIS?
Veel mensen doen op een of meerdere momenten in hun leven een beroep op de notaris. Maar wat kost een notaris eigenlijk? Dit is sterk afhankelijk van waarvoor u naar de notaris toegaat. Kortom, het is afhankelijk van uw vraag en uw situatie. Daarnaast speelt ook de Notariswet van 1999 een rol. Hierin is opgenomen dat notarissen zelf hun tarieven mogen bepalen, zij het binnen een bepaalde bandbreedte. Het is daarom altijd raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen als u een notaris nodig heeft.

OFFERTEOPBOUW VAN EEN NOTARIS
In een offerte van de notaris vindt u doorgaans een vast bedrag voor zijn of haar werkzaamheden. Dit is vaak een uurtarief. In de offerte is het belangrijk dat het u duidelijk wordt gemaakt welke werkzaamheden gebruikelijk zijn en welke werkzaamheden als ‘extra’ worden bestempeld. Het honorarium van de notaris valt onder de gebruikelijke kosten en datzelfde geldt voor zijn of haar inschatting van de benodigde uren. Daarnaast is het gebruikelijk dat er een bedrag in rekening wordt gebracht voor elke akte in verband met het kwaliteitsfonds notariaat.

UW VRAAG EN SITUATIE
De hoogte van de notariskosten wordt verder bepaald door uw vraag en situatie. Zo kost een hypotheekakte of een transportakte/overdrachtsakte ongeveer 3,5% van uw hypotheekhoogte. Dan moet u denken aan € 700,- bij een bedrag van € 200.000,-. Stel, u wilt een BV oprichten, dan zijn de kosten gemiddeld € 800,- en voor een samenlevingscontract betaalt u gemiddeld ongeveer € 350,-. De kosten zijn dus volledig afhankelijk van uw wensen en het type akte dat u wilt. Doordat de kosten per notaris kunnen verschillen is het dus belangrijk dat u ze goed met elkaar vergelijkt.

Daarom hebben we de beste notarissen in uw regio al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een testament?

WAT KOST EEN TESTAMENT?
Het kan voor nabestaanden zeer waardevol zijn als u vastlegt wat er met uw nalatenschap moet gebeuren. Maar wat kost een testament eigenlijk? Op deze vraag kan niet een enkel antwoord worden gegeven. Een testament kan namelijk tussen de € 267,- en € 824,- kosten. Dit komt door een aantal zaken.

MAATWERK
Een testament op laten maken is maatwerk. Zo wordt de hoogte van de kosten onder meer bepaald door uw specifieke wensen. Bedenk daarom vooraf wat u precies in uw testament wilt vastleggen. Wilt u bijvoorbeeld iemand uitsluiten of wilt u geld schenken aan goede doelen? Naast financiële zaken, kunt u ook andere zaken in uw testament laten vastleggen. Denkt u dan aan de voogdij over uw kind(eren), het toewijzen van speciale bezittingen, het opnemen van legaten of het regelen van de bedrijfsopvolging. Al uw specifieke wensen worden vervolgens door de notaris in uw testament vastgelegd.

DE NOTARIS
U kunt uw testament alleen door een notaris laten opmaken. Dit kan alleen als u 16 jaar of ouder bent en in Nederland woont. Zodra u een testament heeft laten opmaken, blijft deze altijd geldig. Daarnaast zal de notaris uw testament aanmelden bij het Centraal Testamentenregister. Sinds 1999 mag de notaris zelf bepalen wat de kosten zijn voor het opmaken van een testament. Dit is mede de reden waarom er niet een enkel antwoord is op de vraag wat een testament precies kost. Daarom is het verstandig om 3 tot 4 offertes van de beste notarissen in uw regio op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een samenlevingscontract?

WAT KOST EEN SAMENLEVINGSCONTRACT?
Als u samen met iemand een gemeenschappelijke huishouding voert, kan het verstandig zijn uw vermogensrechtelijke verhoudingen vast te leggen. Dit doet u in een samenlevingscontract. Maar wat kost een samenlevingscontract eigenlijk? De kosten schommelen tussen de € 200,- en € 599,-. Het verschil in kosten wordt veroorzaakt door meerdere factoren zoals de hoeveelheid afspraken die u op wilt laten nemen. Daarnaast zijn notarissen vrij in het bepalen van hun tarieven.

AFSPRAKEN TIJDENS EN NA HET SAMENWONEN
U kunt een samenlevingscontract opstellen als u met iemand gaat samenwonen of al met iemand samenwoont. Dit kan uw partner zijn, maar ook een familielid of vriend waarmee u een gemeenschappelijk huishouden voert. In een samenlevingscontract worden afspraken tijdens en na het samenwonen vastgelegd. Denkt u dan aan de verdeling van de kosten voor de boodschappen bijvoorbeeld, maar ook van wie het meubilair is en de auto. Afspraken die na het samenwonen gemaakt kunnen worden zijn zaken als de inboedelverdeling na een scheiding. Maar ook: wie mag er in de woning blijven wonen?

NOTARIEEL SAMENLEVINGSCONTRACT
U kunt zelf een samenlevingscontract opstellen, maar het is verstandiger om dit door een notaris te laten doen. Sommige banken verstrekken bijvoorbeeld alleen een hypotheek als u een notarieel samenlevingscontract heeft en datzelfde geldt voor sommige pensioenfondsen. Omdat notarissen sinds 1999 zelf hun tarieven mogen bepalen, is dit mede de oorzaak van de verschillende kosten die u voor een samenlevingscontract betaalt. Daarom is het raadzaam om 3 tot 4 offertes op te vragen alvorens een notaris te kiezen die uw samenlevingscontract opstelt.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat kost een hypotheekakte?

WAT KOST EEN HYPOTHEEKAKTE?
U heeft uw droomhuis gekocht en een hypotheek afgesloten. Daarna vraagt uw hypotheekadviseur u welke notaris u heeft gekozen. Alleen de notaris is namelijk beëdigd om rechtsgeldige eigendomsaktes op te maken en aktes voor het afsluiten van een hypotheek. Hier zijn uiteraard kosten aan verbonden, maar wat kost een hypotheekakte eigenlijk? En zijn er meer notariskosten waar u rekening mee moet houden?

GEMIDDELDE KOSTEN HYPOTHEEKAKTE
Sinds 1999 is de Notariswet van kracht. Hierin staat dat notarissen binnen een bepaalde bandbreedte zelf hun tarieven mogen vaststellen. Met andere woorden, er gelden minimum- en maximumtarieven. Daardoor kunnen de notariskosten voor onder meer het opstellen van een hypotheekakte van elkaar verschillen. Gemiddeld kost het opstellen van een hypotheekakte ongeveer € 500,-. Datzelfde geldt voor de kosten voor het opmaken van een leveringsakte als u een bestaande woning koopt. Bij elkaar opgeteld komt u dan al gauw op € 1000,-.

BIJKOMENDE NOTARISKOSTEN
Bent u er dan al? Nee, want er zijn ook gebruikelijke bijkomende notariskosten. Bij de hypotheekakte zijn dit bijvoorbeeld de kosten voor het inschrijven in het kadaster. Deze kosten zijn € 120,- (excl. BTW). Ook zijn er bij een hypotheekakte de kosten voor de inschrijving kadaster royementsakte. Deze kosten zijn € 37,50 (excl. BTW). Verder zijn er nog de recherchekosten en deze kunnen variëren. De kosten hiervoor liggen rond de € 50,- (excl. 19% BTW). Omdat u ten slotte fiscaal voordeel kunt genieten bij het opstellen van een hypotheekakte door de notaris is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen.

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. Binnen één minuut kunt u veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

Wat is een levenstestament?

WAT IS EEN LEVENSTESTAMENT PRECIES?
In een testament wordt vastgelegd wat er moet gebeuren als u er niet meer bent, maar wat is een levenstestament precies? Mensen worden gemiddeld steeds ouder en kunnen in de laatste fase van hun leven lichamelijk of geestelijk achteruitgaan. Het is dan verstandig om er goed over na te denken wie uw belangen behartigt als u dit zelf niet meer kunt. Door een levenstestament op te stellen houdt u zelf de regie in handen en worden belangrijke zaken volgens uw wensen geregeld.

TWEE VOLMACHTEN EN EEN VERTROUWENSPERSOON
Doorgaans bestaat een levenstestament uit twee volmachten: een volmacht voor uw medische en persoonlijke belangen en een volmacht voor uw financiële belangen. Alle belangen die u geregeld wilt hebben, worden in één akte vastgelegd. Vooraf wijst u een vertrouwenspersoon aan die namens u mag handelen en u geeft hem of haar instructies in uw levenstestament. Dit kunnen globale kaders zijn, maar ook gedetailleerde aanwijzingen. U kunt ook zelf een levenstestament opstellen. Aan een zogeheten onderhandse akte kleven echter wel risico’s. Zo loopt u het risico dat uw bank deze onderhandse akte niet zal erkennen.

ROL VAN DE NOTARIS
Daarom stelt u uw levensdocument het beste bij een notaris op. De notaris zal eerst controleren of u wilsbekwaam bent tijdens het vastleggen en het ondertekenen van uw levenstestament. De notaris bewaart vervolgens de akte en geeft u een of meerdere afschriften. U bepaalt wie een afschrift ontvangt. Vaak zijn dit uw vertrouwenspersoon, uw bank (voor uw financiële belangen) en uw huisarts (voor uw medische belangen).

De beste notarissen in uw regio hebben we al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de kantoren die u aanspreken.

De beste notaris?

DE BESTE NOTARIS?
Wij hebben alle informatie die te vinden is over notarissen voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste notariskantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland zo’n 1.000 notariskantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is, spelen verschillende factoren een rol:

- Welke specialisatie; Testamenten? Onroerend goed? Bedrijven?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze geregistreerd notaris?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle notarissen in Nederland. Dit is een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE NOTARISSEN IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste notarissen per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de notarissen selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u de notaris gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 of 4 notarissen te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze voor uw notaris kunt maken.
Keurmerken
Vereniging van Estate Planners in het Notariaat2

De EPN waarborgt de kwaliteit van de dienstverlening van haar leden, speelt in op actuele maatschappelijke ontwikkelingen en wetgeving en bevordert de praktijkontwikkeling. Dit doet zij in nauw overleg met de KNB; waar nodig trekken de EPN en de KNB samen op.

Vereniging van mediators in het notariaat2

De VMN is een notariële specialistenvereniging op het gebied van mediation en scheidingsbemiddeling. De leden zijn allen als notaris of kandidaat-notaris werkzaam in de notariële praktijk en zijn speciaal opgeleid om op een onpartijdige manier te bemiddelen in allerlei conflicten.

Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

De KNB is een publiekrechtelijke beroepsorganisatie met een breed takenpakket. Alle (kandidaat-)notarissen zijn verplicht lid van de KNB.

Vereniging Notariële Registergoed Specialisten

De Vereniging voor Notariële Registergoeder Specialisten (NRS) is de specialistenvereniging in het notariaat inzake onroerende zaken.

.
Waarom Trustoo?
compare.svg
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

compare.svg
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij jou in de buurt met de beste overall scores.

compare.svg
Vergelijk makkelijk offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

De beste dienstverleners voor jou
Over trustooContactPrivacy statement
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl
}