Laatste review van Andrei Stanasel , mijn fout , hij staat ingepland op vrijdag in mijn agenda , terwijl we donderdag hadden afgesproken , als Andrei gewoon ff gebeld had , dan was het meteen opgelost , ik ga nu kijken of hij vrijdag nog kan.
Mijnheer van der Laan ga ik eerst bespreken,mijn reply op mijnheer Bart vind u verderop in de tekst .
Mijnheer van der Laan heeft gelijk , mijn website loopt achter wat het uurloon betreft .
Ik reken tegenwoordig €50 p/u ex , geen €55 zoals hr. v/d Laan aangeeft.
In de offerte die ik stuurde staat het bedrag goed aangegeven.
Ik heb daar ook aangegeven dat de groepenkast eigenlijk te oud is ,
maar met een kunstgreep heb ik hem aan weten te passen .
Mijnheer vroeg of ik een afzuigkap en een inductiekookplaat wilde kopen voor hem.
Dat heb ik gedaan. In zo'n geval is het normaal dat je daar een "wederverkopers toeslag" voor rekent , want je neemt ahw. het risico voor het apparaat , die heb ik in dit geval niet berekent , om de offerte wat aantrekkelijker te maken .Had ik beter niet kunnen doen ,want het bleek dat de Atag kookplaat die de klant besteld had niet zonder meer geschikt voor was voor 2 x 230 V , maar dat stond wel op de keukenloods website. Hij bleek geschikt voor 2 x 400V , dus dat heb ik aan moeten passen .
Onder de inductiekookplaat stond een vriezer , maar tijdens montage blijkt dat de vriezer
te dicht bij de kookplaat staat, de reden : er loopt een afvoerleiding onder de vriezer ,
die moest ik onvoorzien lager aanleggen.
Dit heb ik de volgende dag( op 5 mei) allemaal in orde gemaakt ,
gewone uurtarief aangehouden , en al het extra werk niet berekend ,
enkel de prijs van de 5 aderige kabel wat verhoogd.....inhalig hè ?
en nu door naar mijnheer Bart
Bart R is een haatzaaier ;hij heeft gelijk wat de hoge prijs betreft ,hij heeft mij niet direct benaderd , maar via een spoed-website ...tja ,die vragen een flinke toeslag.
Ik heb in totaal € 120 verdiend , de rest gaat naar het bemiddelingsburo.
Nu de storing :mijnheer gaf aan dat hij een cv storing had, wel warmwater , geen cv. Dat betekent vaak een kapotte driewegklep , die heb ik van tevoren bij de groothandel gehaald om tijd te besparen , de klant woont nl in Loosdrecht en ik in Amsterdam
Eenmaal bij de ketel blijkt de bestaande klep goed te werken ,verder gezocht .
Bestaande thermostaat losgehaald , uit mijn voorraad een andere thermostaat gemonteerd , de ketel functioneert prima nu.
De klant blijkt een Google Nest thermostaat te hebben , de ontvanger had hij achter de wasmachine gepropt ,tegen het metalen huis .
Dat mag niet volgens de instructies, want dan ontvangt hij geen signalen.
De ontvanger goed opgehangen en deze via de handbediening laten werken.
Ik heb mijnheer Bart daarna verteld dat ik niet weet hoe hij al de thermostaat instellingen op zijn smartphone heeft geregeld en ik heb hem geadviseerd om dit met de helpdesk van de Nest thermostaat op te nemen....waarom ?
Ik was nl bang dat ik daarna nog een klacht aan mijn broek zou krijgen dat ik aan zijn telefoon gezeten had ,ik wilde zo snel mogelijk weg hier , wat een nare man !
Daarna kon ik dus weer terug rijden naar mijn groothandel en kon ik gelukkig de driewegklep retourneren .
Jawel ,€ 120 verdiend, na aftrek belasting hou ik ong € 80 over.
Door alle gedoe ben ik 4 uur bezig geweest , dus € 20 p/u .
Ik heb nu besloten om nooit meer via bemiddelingsburos te werken....weer wat geleerd !