Waarom ben je begonnen met dit type werk?
Een goede samenwerking en onderlinge communicatie zijn essentieel voor organisaties én het welzijn van medewerkers. In mijn werk als interimmanager en veranderkundige merkte ik dat het hier nogal eens aan schort. Ik wilde mij verder bekwamen in het bemiddelen bij conflicten en ben toen een mediationopleiding gaan volgen. Ik merkte dat ik er energie en voldoening uit haal om mensen (weer) met elkaar in verbinding te brengen. Zodat zij echt naar elkaar gaan luisteren en gezamenlijk op zoek gaan naar duurzame oplossingen.
Wat kun je vertellen over je werkwijze?
De Mediation wordt gestart met individuele voorgesprekken, waarna het eerste mediationgesprek met alle deelnemers gezamenlijk wordt gevoerd. Afhankelijk van de situatie kunnen een of meerdere gesprekken wenselijk en nodig zijn.
Waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen?
Ik begeleid mediations vanuit mijn oprechte interesse in mensen, beschik over goede luistervaardigheden en leidinggevende en veranderkundige ervaring. Review: '‘Hellen heeft door haar rustige, respectvolle benadering en zorgvuldige mediation de dialoog weer op gang gebracht.’
Wat is handig om te weten over je prijzen (kortingen of extra kosten)?
Mijn tarief is EUR 150 per uur, exclusief BTW. Meer informatie is op verzoek beschikbaar.
Welke relevante opleidingen of trainingen heb je gevolgd?
Ik heb zowel de basisopleiding mediation als de specialisatie arbeidsmediation gevolgd. Ook ben ik geslaagd voor zowel het theorie- als praktijkexamen van de Mediation federatie Nederland (MfN) en derhalve MfN-geregistreerd mediator.
Daarnaast heb ik ook de opleiding buurtbemiddeling gevolgd.
Daarnaast heb ik ook de opleiding buurtbemiddeling gevolgd.
Welk advies zou je geven aan klanten die op zoek zijn naar een bedrijf uit jouw branche?
Neem gerust vrijblijvend contact met mij op voor meer informatie.
Op welke recente opdracht ben je trots en waarom?
Een opdracht waarbij een werknemer van tevoren aangaf niet meer met diens leidinggevende te willen samenwerken en de organisatie te willen verlaten. Tijdens de mediationgesprekken kregen leidinggevende en medewerker meer begrip voor elkaar en hoorde de leidinggevende waar de medewerker mee zat en andersom. Uiteindelijk waren ze beiden positief over hun toekomstige samenwerking. Ze maakten afspraken over wat ze hiervoor van elkaar nodig hadden en hoe ze hun samenwerking konden blijven monitoren en bespreken. Beiden gingen vol vertrouwen hiermee aan de slag.
Wat zeggen klanten?
Een werknemer zei: ‘Het was spannend om mijn leidinggevende weer te zien, maar doordat we allebei ons verhaal konden vertellen, ontspande ik.’
Een HR manager zei: ‘Beide partijen voelden zich gehoord en konden zo gezamenlijk tot een duurzame oplossing komen. Een zeer professionele en prettige ervaring.’
Een directeur zei: ‘Hellen heeft door haar rustige, respectvolle benadering en zorgvuldige mediation de dialoog weer op gang gebracht.’
Een HR manager zei: ‘Beide partijen voelden zich gehoord en konden zo gezamenlijk tot een duurzame oplossing komen. Een zeer professionele en prettige ervaring.’
Een directeur zei: ‘Hellen heeft door haar rustige, respectvolle benadering en zorgvuldige mediation de dialoog weer op gang gebracht.’