logo
De beste 1150+ zonnepanelen-installateurs voor jou
Bekijk ook de Top 10 zonnepanelen-installateurs in Amsterdam
De mannen van de Pannen.jpgGreenfocus.jpgDe Koning Energie.jpg
+
ContactOver onsErvaringOpdrachtenReviewsFAQ
arrow_forward_ios

DLE.Energy

local_offerInstallQ Gecertificeerd
gradeEchte Installateur
place
Overschiestraat 65, Amsterdam
timelapse8 jaar in bedrijf
TOP PRO
(150)score_fullscore_fullscore_fullscore_fullscore_full9,5
Kom in contact met DLE.Energy
checkGratis en vrijblijvendGratis en vrijblijvend
Of neem contact op via:
Of neem contact op via:

Over DLE.Energy:

Ons bedrijf bedient zowel particuliere als zakelijke klanten door heel Nederland. We richten ons op het verduurzamen van gebouwen, met diensten als gedetailleerd advies, isolatie en de installatie van zonnepanelen en warmtepompen."

Trustoo Top Pro

Top Pro’s leveren consistent geweldige kwaliteit, waardoor ze tot de allerbeste dienstverleners op Trustoo behoren.

top_pro
top_score

Vorige awards

info
top_pro_2024
Top Pro 2024
top_score_2024
Top Score 2024
top_pro_2023
Top Pro 2023
top_score_2023
Top Score 2023

Expertise

Zonnepanelen
All electric warmtepomp
Integraal verduurzamingsadvies
Meterkast vervangen
Zakelijk & Particulier
Hybride warmtepompen
SCOPE12
Schuindak
Platdak
Felsdak
Isolatie
Spouwmuurisolatie
Dakisolatie
Vloer- en Bodumisolatie
Thuisbatterij
Propaan warmtepompen
Warmtepomp
Volledig elektrische warmtepomp (geen cv)
Hybride warmtepomp (i.c.m. cv)
Schuin dak
Plat dak of dakkapel
Beide (schuin & plat dak of dakkapel)
Anders / weet ik nog niet
Openingstijden
Vandaag geopend - Sluit om 18:00
expand_more
Maandag
-
09:00 tot 18:00
Dinsdag
-
09:00 tot 18:00
Woensdag
-
09:00 tot 18:00
Donderdag
-
09:00 tot 18:00
Vrijdag
-
09:00 tot 18:00
Zaterdag
-
Gesloten
Zondag
-
Gesloten

Waarom voor ons kiezen?

check_circleWij reageren snel en werken altijd op basis van een maatwerk advies!
check_circleWij installeren zowel hybride als all electric warmtepompen!
check_circleWij zijn gecertificeerd en werken volgens de geldende normen!
check_circleLid van Techniek Nederland
check_circleWij plaatsen ook isolatie en zonnepanelen! (geen dakkapellen)

Garantie

info
verified_userWij bieden garantie

Video's

arrow_forward_ios

Ervaring & vakmanschap

Ervaring

timelapse8 jaar in bedrijf
star150 reviews
people_outline35 medewerkers
timeline29 jaar ervaring

Lid van

Techniek Nederland
Echte Installateur
Centraal Register Techniek
Stichting Emissiepreventie Koudetechniek
Regionaal Energieloket

Opleidingen en certificaten

schoolInstallQ Zonnestroomsystemen
schoolCertificaat F-gassen (BRL100 + BRL200 + STEK)
schoolBRL 9500: Energieprestatie Gebouwen
schoolEnergielabels en Energieprestatie Advies Woningen
schoolEnergielabels en Energieprestatie Advies Utiliteit

Uitgevoerde opdrachten (3)

arrow_forward_ios
  • foto 1 van project Zonnepanelen felsdak
    foto 2 van project Zonnepanelen felsdak
    foto 3 van project Zonnepanelen felsdak
    Zonnepanelen felsdak
  • foto 1 van project Warmtepomp + Zonnepanelen
    foto 2 van project Warmtepomp + Zonnepanelen
    foto 3 van project Warmtepomp + Zonnepanelen
    Warmtepomp + Zonnepanelen
  • foto 1 van project Zonnepanelen
    foto 2 van project Zonnepanelen
    Zonnepanelen

Reviews over DLE.Energy

info_outline
Uitstekend 4,5
starstarstarstarstar_half
150 reviews uit 2 bronnen

Reviews van andere bronnen

Ayman & Eileen starstarstarstarstar
12 mei 2025 op klantenvertellen.nl
Great introduction and assistance by Eveline - After a long and overwhelming search online for the right choice on our heat pump, having our first meeting with Eveline gave us a good feeling about settling with DLE. Great communication, support, and follow up on our questions.
There was a hick-up and delay by the planning department on the delivery date, but it was moved to an earlier time with the help of Eveline.
The installation team (Ugur and his associate) were very friendly and good at their job.
Lees meer
Dylan starstarstarstarstar
30 apr. 2025 op klantenvertellen.nl
Goede communicatie , open , eerlijk - Afgelopen maand door DLE een hybride warmtepomp en zonnepanelen laten plaatsen, goede communicatie met Evelien gehad over de plan van aanpak en wat bij ons huis goed past. Echt een bedrijf waar je als wel gewaardeerde klant behandeld wordt! Van A tot Z alles perfect geregeld en volgens afspraak! Ook de werklui zei vakbekwaam en weten waar ze mee bezig zijn! Al met al zeer tevreden en zal ik in de toekomst zeker DLE weer bellen !
Lees meer
R starstarstarstarstar
3 apr. 2025 op klantenvertellen.nl
De ervaring is als zeer prettig ervaren - Renovatie project met verduurzaming dit hield in erg veel geregel vanaf mijn kant maar ook gelijktijdig met dle in gesprek om alle punten vloeibaar over elkaar heen te laten lopen. Het was een hele uitdaging! Communicatie begin perfect het werk zelf zeer tevreden over. Communicatie in het midden soms lastig aangezien je hier net zelf een extra stap in moet zetten om snel informatie te krijgen hierin zouden ze nog aandacht aan kunnen besteden om de klant iets meer te ontzorgen en dat alles doorvloeit Communicatie einde perfect ook voor extra vragen mbt facturering en of onderhoud al met al super partij en alles gedaan wat gedaan moest worden! Ik geef een 8 als de communicatie in het midden iets verbeterd word en de klant hierin meeneemt dan gaat in de toekomst dit zowiezo naar een 10.
Lees meer
Maarten starstarstarstarstar_half
21 mrt. 2025 op klantenvertellen.nl
DLE maakt goede afspraken, komt deze ook na en dit gaat in goed overleg met mij als klant - DLE neemt genoeg tijd voor een heldere uitleg over de producten en denkt hierbij mee met mij als klant.
Vanaf het eerste contact t/m het tekenen van de offerte ben ik ontzettend goed geholpen door Eveline. Haar ondersteuning heeft mij goed geholpen om een beslissing te kunnen nemen.
Maar ook tijdens en na de installatie van onze warmtepomp.
Het instaleren is door vakkundige medewerkers gedaan met uitleg tijdens de werkzaamheden.
Na de installatie zijn de oude ordedelen, verpakkingen en materialen meegenomen. Tevens wordt alles schoon opgeleverd.
Ook na de installatie is er goed contact en indien nodig staat de monteur gelijk voor mij klaar. Dat kan via WhatsApp maar komt ook naar mijn huis.
Lees meer
Ram starstarstarstarstar
12 mrt. 2025 op klantenvertellen.nl
Best advise but bad execution - From day 1 I was interacting with Eveline on the installation of the heat pump and through multiple interactions she understood the exact requirements and iteratively helped me get the right product for my house. It took hours of discussions and follow up discussions and questions, which were answered promptly via call and email and follow up questions from me which were also dealt with in a good timeframe. The empathy she showed towards the discussions and effort she put into understanding my situation and recommending a good solution puts her as the best sales consultant to deal with in any deal. She makes sure that she's not trying to sell a product but tries to find a solution within the parameters of the client to arrive at a very good solution. Highly recommend her.
But then why only 3 stars?
Well, the moment the deal goes away from sales desk (Eveline's) is where the problem is. It's not by design but by the situation DLE finds itself in. It's a startup with a limited number of employees and shuffling around multiple clients requests to complete is the installation is where DLE falters very badly. My dates were changed thrice for no fault of mine, as the installation team did not understand my availability and this pushed my installation date by months before an escalation to Eveline and intervention brought it back by some degree but still quite a bit of delay to get an installation date.
Then the installation happened and it was flawless, except the company forgot to deliver one piece of equipment which though was not critical for the pump's function, is needed to complete the setup. This part came 2 months after the installation was complete!
The user manual given by the manufacturer does not include fully the operational aspects of the pump. Again it took months to get those answered. Even after that the answers were very academic and not operationally useful. It was as though DLE was trying to do a tick the box exercise. 1/2 to be continued...
Lees meer
Enes Akin starstarstarstarstar_half
12 mrt. 2025 op klantenvertellen.nl
Reliable company with room for improvement - I have been overall content with the experience of buying and installing my hybrid heat pump. Indy was knowledgeable in guiding me through the process of choosing the right product. She was also a reliable working partner whenever I needed support with anything related to this. The installer Ugur was quite professional and meticulous in his job.

I think that the company has room for improvement regarding its internal communications and organizing their business processes. Their finance department made several mistakes such as sending me wrong invoices and reminders for these wrong invoices. All issues were eventually resolved but required unnecessary effort and communication from my side. I did not find it pleasant to receive several reminders about wrongful invoices despite all my warnings.

I would recommend other people to do business with DLE. Good quality products, good customer service.
Lees meer
jeroen vd Poel starstarstarstarstar
9 mrt. 2025 op google
Bij dit bedrijf duurt alles maanden voordat iets opgelost is , niks meer vernomen
Wees gewaarschuwd
Lees meer
Lars Hockx starstarstarstarstar_half
7 mrt. 2025 op klantenvertellen.nl
Top contact met Indy van DLE - Ondanks de vele drukte heeft Indy ons goed op de hoogte gehouden van de status van onze warmtepomp. Ook reageerde ze binnen een paar uur al op onze vragen. Als extra hulp heeft ze ons ook geholpen met het aanvragen van de subsidie door een simpele video call. Verbeterpunt: het zou voor de status van installatie fijner zijn als er een mail komt met de verwachte installatie datum. En/of installatiedatum inplannen. Het inplannen van de installatiedatum duurde namelijk vrij lang.
Lees meer
Ruben de Vries starstarstarstarstar
6 mrt. 2025 op klantenvertellen.nl
Heel tevreden - Voor het verduurzamen van een appartement had ik een warmtepompboiler nodig. Door het contact met Eveline Emons was er een goede communicatie en verliep het proces goed. Ik ben erg tevreden met DLE.
Lees meer
Kimberly starstarstarstarstar
11 feb. 2025 op klantenvertellen.nl
Goede, vriendelijke partij - Wij hebben zonnepanelen laten plaatsen door DLE en we zijn heel tevreden. Ze zijn goed bereikbaar bij vragen of overige zaken.
Lees meer
Jaap starstarstarstarstar
25 jan. 2025 op klantenvertellen.nl
zeer positief! - Vanaf eerste contact, daarna schouw en legplan voor zonnepanelen t/m de installatie ervan; alles als plezierig en deskundig ervaren.
Contact was zoals het hoort.

Er werd rekening gehouden met onze wensen en alles werd duidelijk gecommuniceerd.
De uitvoerende technici hebben de klus uitstekend gedaan.
Lees meer
Dylan Laseur starstarstarstarstar
8 okt. 2024 op google
Geweldig partij, professioneel eerlijk en snel. Echte aanrader, zeker in deze sector!
Lees meer
Bob Alexandra starstarstarstarstar
14 sep. 2024 op google
Goed advies en meedenkende adviseur (Bob) die weet waar hij over praat.
Communicatie was erg goed en absoluut niet opdringerig, ik heb alles als zeer prettig ervaren.

Na de eerste offerte nog een paar keer contact gehad voor wat aanpassingen door te voeren wat totaal geen probleem was. Deze partij neemt de tijd om een optimaal systeem en een goede prijs voor u realiseren.

Helaas en met een dubbel gevoel heb ik toch gekozen voor een lokale partij die ook al de aircos bij ons heeft geplaatst maar dit heeft niks te maken met DLE.

Bob vond het net als ik jammer maar er was begrip.(Wie weet kunnen we in de toekomst nog iets voor elkaar betekenen.)

Ik kan geen enkel min punt benoemen in de ervaring die ik heb op gedaan met dit bedrijf.

Van mij krijgen ze een dikke duim en 5 sterren.
Lees meer
Arno Roeleveld starstarstarstarstar
11 jun. 2024 op google
Update 2. Het juridische hulp bevestigt dat DLE fout heeft gehandeld en de jurist bevestigt dat ik de oplossing mag uitvoeren. DLE werkt niet mee aan deze oplossing. Namelijk DLE heeft de waterrommel onder de laminaten achtergelaten en DLE ruimt dat niet op. Dan heb ik een ander bedrijf ingeschakeld om dit te herstellen. Het factuur voor DLE is verminderd door deze herstelkosten.

Update 1
Naar aanleiding van de reactie van DLE op mijn review hierbij mijn reactie. Ik heb DLE 4x per e-mail gevraagd of DLE het water onder de laminaten weg wil halen. Dat kan door de laminaten tijdelijk weg te halen. Maar DLE vertelde elke keer dat DLE dit klus niet uitvoert, namelijk:
1. DLE mailde op 19 januari dat het droogtijd moet geven. Maar we hebben al 24 dagen tijd gegeven. Het wordt niet droog. De zolder is ongeveer 17 graden en het ventileert daar voldoende. De opgehangen kledingwas daar wel binnen één of twee dagen droog.
2. DLE stuurde een monteur om de situatie te rapporteren. De monteur vertelde mij dat hij het water onder de laminaten wel kon voelen. Maar later mailde DLE mij dat de monteur DLE vertelde dat er geen water onder de laminaten zit. Ik moest dan het vochtmeter meten. Volgens deze meting zit het water wel in de laminaten. Dat betekent dat DLE (of monteur) heeft gelogen over het rapportage van de monteur.
3. DLE mailde mij dat ik een luchtontvochtiger kan huren. Het waterlekkage is veroorzaakt op 4 januari 2024. Vandaag is 11 april 2024 en dat is 3 maanden verder. Maar het water onder de laminaten gaat niet weg na 3 maanden lang, omdat het onder de laminaten afgesloten is. De luchtontvochtiger in de zolder zal dus niet helpen.
DLE heeft mij over de luchtontvochtiger gemaild op 20, 26 maart en 5 april. Ik moest dan elke keer herhalen dat een luchtontvochtiger niet zal helpen.
DLE en ik blijven eigen standpunten herhalen. Dat is niet meer sprake van open gesprek, zoals u in uw review noemt, maar eindeloze gesprek zonder resultaat.

Tijdens de offertefase heb ik DLE gemaild: ”Wordt de rommel netjes opgeruimd achtergelaten?” DLE mailde: “Natuurlijk, wij zullen alles meenemen!”

Daarna gaf ik een akkoord voor deze opdracht. Deze opdracht bevat twee taken: rommel (ook water) opruimen en warmtepomp installeren. DLE heeft één taak van het installeren uitgevoerd en DLE is later van zijn gedachte veranderd dat DLE het tweede taak van de rommel (water) opruimen niet gaat uitvoeren. DLE neemt zijn opdracht dus niet serieus en DLE is wel nalatig. Want DLE voert deze tweede taak niet uit.

Meeste info, die ik hier heb genoemd, kan onderbouwd worden met bewijzen van video’s, foto’s en e-mails.

Oorspronkelijk
DLE veroorzaakte een groot waterlekkage van 372 liter in de zolder. De hele zoldervloer was nat en de plafond en vloer van de woonlaag onder de zolder waren ook nat.
DLE heeft dat voor een klein deel opgelost en ze liet een groot deel achter, namelijk er zit nog het water onder de laminaten in de zolder. DLE stuurde zijn monteur om de situatie te rapporteren. De monteur vertelde mij dat hij inderdaad het water onder de laminaten voelde. Maar DLE mailde mij later dat de monteur zei dat er geen water onder de laminaten zit. De monteur en DLE vertelden mij dus verschillende verhaal. Dan heb ik een vochtmeter onder de laminaten gemeten. Volgens deze meter is het water nog steeds aanwezig. Dat betekent dat DLE (of monteur) zijn verhaal heeft gewijzigd. Dat is vervelend. Nu is drie maanden later en er zit nog steeds water onder de laminaten. Er zit een isolatielaag onder de laminaten. De isolatiefunctie van deze laag werkt niet meer, omdat het water in deze isolatie zit. Er kan later nog schimmel en stank komen. Dat is de schade. DLE mailde mij dat DLE het water onder de laminaten niet gaat weghalen. Dat betekent dat DLE zijn opdracht niet uitvoert. In deze opdracht staat dat DLE zijn rommel (water) moet opruimen. Het is wel vervelend dat DLE zijn opdracht niet voltooit. Daarom raad ik DLE jullie NIET aan.
Lees meer
barış starstarstarstarstar
8 mei 2024 op google
warmtepomp aangeschaft bij DLE. Eerst een brand op mijn terras tijdens de installatie, waardoor rond 4m2 van de terras was beschadigd. oké ongelukken kunnen gebeuren dacht ik.

Na blussen van de brand, gingen ze door met installatie maar kregen de warmtepomp niet werken. Toen moesten ze Daikin bellen en pas over één maand heeft Daikin de installatie goedgemaakt(want de DLE mannen hebben niet genoeg ervaring met de warmtepomp)

Intussen kreeg ik herinneringen van DLE finance dat ik het resterende bedrag moest betalen, anders ik extra rente moest betalen. Ik weigerde betalen totdat DLE voor mijn dakterras een oplossing vond. ik belde dus de account manager en hij zei dat ik eigenlijk wettelijk geen rechten heb om niet te betalen (verwijzen naar hun voorwaarden in het contract) maar ze doen me "favor" en dat ik niet hoef te betalen.

Misschien hebben ze wettelijk gelijk maar dit is niet hoe een account manager een klant spreekt na oorzaken van schade door brand, en één maand bezig te zijn met installatie van een warmtepomp.

Ongelukken kunnen gebeuren, daar heb ik begrip voor maar dan moet je tenminste leren je excuses aanbieden op een nette manier.
Lees meer
Toon bronnenexpand_more

FAQ - veelgestelde vragen aan DLE.Energy

Waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen?
Omdat wij particulieren en bedrijven in Nederland integraal helpen bij het verduurzamen. Onze klanten zijn tevreden omdat wij écht met ze mee denken en een op maat gemaakt aanbod doen. Wij zoeken altijd naar een optimum tussen investering versus terugverdientijd, zorgen dat de installatie van morgen past in een meer jaren verduurzamingsplan en verzorgen service zodat onze klanten altijd beschikken over een goed werkende duurzame installatie die klaar is voor de toekomst.
Wat kun je vertellen over je werkwijze?
DLE kijkt verder dan de toepassing van alleen een warmtepomp of zonnepanelen installatie. ‘Begin met het einde in zicht’, dat is ons motto. Dit zorgt ervoor dat het altijd mogelijk is om on advies uit te breiden met toekomstige technieken en innovaties in de energiemarkt.

In de uitgebreide analyse duikt DLE op basis van de beschikbare gegevens gedetailleerd in de energiehuishouding van de woning en brengt met behulp van rekenmethoden de bestaande situatie minutieus in kaart. Daarop volgt een op maat gemaakt advies dat bij interesse door DLE in eigen beheer kan worden uitgevoerd.

Een woning opname door energieadviseur kost (1 à 1,5 uur) Waarna we de installatie concepten voor de Warmtepomp en de Zonnepanelen in detail uitwerken.
Helpen jullie ook zakelijke klanten?
Ja! DLE.energy is dé partner voor zowel EP-W (Woningbouw) als EP-U (Utiliteitsbouw). We leveren zowel energielabels en maatwerkadviezen. Maar verzorgen ook de installatie van zonnepanelen en warmtepomp.
Kunnen jullie voorzien in een installatie mét SCOPE12 keuring?
Ja, wij kunnen u van een installatie voorzien met SCOPE12 keuring. Wij ontzorgen u in het volledige traject. Van adviesgesprek tot en met een gekeurde zonnepanelen installatie.

* Keuring en constructierapport worden gedaan door een onafhankelijke partij.
Passen jullie ook de meterkast aan?
Ja! Wij moeten bij het aansluiten de meterkast conform de NEN1010 achterlaten. Daarom zijn wij er tijdens een technische schouw altijd scherp op of de meterkast aangepast of vervangen moet worden. Wij installeren zowel 1 fase als 3 fase kasten.
Welk type dak plaatst DLE?
Dakpannen
Bitumen (zowel plat als schuin dak)
EPDM
Fels daken
PVC

Gecontroleerd door Trustoo

checkmarkEmail en telefoon gecontroleerd door eigenaar.
checkmarkKVK gegevens gecontroleerd.
checkmarkLanger dan 1 jaar Premium Partner.
checkmarkBankrekening geverifieerd.
checkmarkLidmaatschap InstallQ deze maand geverifieerd.
Kom in contact met DLE.Energy
checkGratis en vrijblijvendGratis en vrijblijvend

Vergelijkbare zonnepanelen-installateurs in de buurt

Duurzaamheid & installatie: specialisten in Amsterdam

Andere plaatsen