Wat is een sales-ready lead?
Een hoogwaardige lead is iemand die opzettelijk zijn contactgegevens verstrekt op jouw website en expliciet commerciële interesse toont in jouw dienst. Dit kan bijvoorbeeld iemand zijn die een offerte aanvraagt of zich aanmeldt voor een tijdsgebonden (bindend) aanbod.
Belangrijk om op te merken is dat dit geen garantie is voor verkoop. Het omzetten van een lead naar een verkoop is de verantwoordelijkheid van jou of jouw team. Het daadwerkelijke aantal leads en verkopen is natuurlijk sterk afhankelijk van jouw markt en de aantrekkelijkheid van jouw aanbieding.
Belangrijk om op te merken is dat dit geen garantie is voor verkoop. Het omzetten van een lead naar een verkoop is de verantwoordelijkheid van jou of jouw team. Het daadwerkelijke aantal leads en verkopen is natuurlijk sterk afhankelijk van jouw markt en de aantrekkelijkheid van jouw aanbieding.
Wat zou een effectieve lead generatie strategie zijn?
Ons belangrijkste doel is om leads voor jou te genereren in een specifiek gebied in termen van straal en jouw aanbod. Laten we je een voorbeeld geven: Stel, je hebt een wellnessbedrijf voor vrouwen. Je biedt verschillende behandelingen en services aan, maar we beginnen met 1 serviceaanbieding.
Effectieve leadgeneratie komt neer op het volgende:
Wat is jouw meest effectieve eerste contactpunt met een potentiële (langdurige) klant –> Dit is jouw Lead product, bijvoorbeeld: een groep meditatiesessie.
Hoe kunnen we de drempel om deel te nemen aan dit 'lead product' zo laag mogelijk maken –> Denk aan een tijdige korting, onweerstaanbaar aanbod, bijvoorbeeld: alleen deze maand 90% korting voor nieuwe klanten.
We zullen vervolgens alle marketing rond dit onweerstaanbare aanbod opbouwen.
Belangrijk is dat je deze first-time klanten vervolgens moet upsellen naar een maandelijkse 'meditatie'-deal of misschien wat privélessen of andere services die je hebt.
Effectieve leadgeneratie komt neer op het volgende:
Wat is jouw meest effectieve eerste contactpunt met een potentiële (langdurige) klant –> Dit is jouw Lead product, bijvoorbeeld: een groep meditatiesessie.
Hoe kunnen we de drempel om deel te nemen aan dit 'lead product' zo laag mogelijk maken –> Denk aan een tijdige korting, onweerstaanbaar aanbod, bijvoorbeeld: alleen deze maand 90% korting voor nieuwe klanten.
We zullen vervolgens alle marketing rond dit onweerstaanbare aanbod opbouwen.
Belangrijk is dat je deze first-time klanten vervolgens moet upsellen naar een maandelijkse 'meditatie'-deal of misschien wat privélessen of andere services die je hebt.
Wat is mijn lead product?
Het leadproduct is in feite de eerste stap in de klantreis die hopelijk resulteert in een verkoop en een langdurige relatie. Door jouw leadproduct eenvoudig en duidelijk te houden, vergroot je de kans dat potentiële klanten die eerste stap zetten en betrokken raken bij jouw bedrijf. Onthoud, soms is minder meer, en een duidelijk en gemakkelijk te begrijpen leadproduct kan net zo effectief zijn als een meer uitgebreid product.
Hier zijn 2 voorbeelden:
Privésportschool: Bied een gratis introductieles of workshop aan. Bijvoorbeeld, een dansschool kan een gratis salsales geven, in de hoop dat deelnemers zich aanmelden voor een volledige cursus om meer ingewikkelde bewegingen te leren.
Gezondheids- en Wellnesscentrum: Een gereduceerde eerste gezondheids- en wellnessbeoordeling. Dit geeft individuen inzicht in hun gezondheidstoestand en opent de weg voor hen om uitgebreide wellnessprogramma's of therapiesessies te verkennen die het centrum aanbiedt.
Hier zijn 2 voorbeelden:
Privésportschool: Bied een gratis introductieles of workshop aan. Bijvoorbeeld, een dansschool kan een gratis salsales geven, in de hoop dat deelnemers zich aanmelden voor een volledige cursus om meer ingewikkelde bewegingen te leren.
Gezondheids- en Wellnesscentrum: Een gereduceerde eerste gezondheids- en wellnessbeoordeling. Dit geeft individuen inzicht in hun gezondheidstoestand en opent de weg voor hen om uitgebreide wellnessprogramma's of therapiesessies te verkennen die het centrum aanbiedt.
Wat is een één-service-aanbieding?
Eén-service-aanbieding = één ingang in jouw sales funnel. Meerdere service-aanbiedingen = meerdere ingangen in jouw sales funnel.
In onze vorige FAQ 'Wat zou een effectieve leadgeneratiestrategie zijn' spraken we over één serviceaanbieding. Hieronder staat een voorbeeld als je meer serviceaanbiedingen hebt (dus meerdere ingangen in jouw sales funnel!).
In onze vorige FAQ 'Wat zou een effectieve leadgeneratiestrategie zijn' spraken we over één serviceaanbieding. Hieronder staat een voorbeeld als je meer serviceaanbiedingen hebt (dus meerdere ingangen in jouw sales funnel!).
Wat als ik meer dan één service aanbiedt?
Stel, je bent een multidisciplinaire aannemer die elke denkbare service voor huisverbetering doet. Hier is een voorbeeld van 3 serviceaanbiedingen:
Service 1: Mensen die op zoek zijn naar of isolatiediensten nodig hebben.
Service 2: Mensen die op zoek zijn naar of zonne-installatiediensten nodig hebben.
Service 3: Mensen die op zoek zijn naar of nieuwe ramen geïnstalleerd willen hebben.
Elke serviceaanbieding vereist zijn eigen online marketingbenadering. Hoewel de doelgroep kan overlappen, is de 'pijn' van de klant die je oplost uniek voor elke service. Dit vereist zijn eigen Google-benadering en zijn eigen advertentiebenadering.
Meer services betekent dat je de bovengenoemde resultaten en kosten kunt vermenigvuldigen met het aantal services dat je wilt promoten.
Service 1: Mensen die op zoek zijn naar of isolatiediensten nodig hebben.
Service 2: Mensen die op zoek zijn naar of zonne-installatiediensten nodig hebben.
Service 3: Mensen die op zoek zijn naar of nieuwe ramen geïnstalleerd willen hebben.
Elke serviceaanbieding vereist zijn eigen online marketingbenadering. Hoewel de doelgroep kan overlappen, is de 'pijn' van de klant die je oplost uniek voor elke service. Dit vereist zijn eigen Google-benadering en zijn eigen advertentiebenadering.
Meer services betekent dat je de bovengenoemde resultaten en kosten kunt vermenigvuldigen met het aantal services dat je wilt promoten.
Wat als ik meer dan één locatie heb?
Geweldig, dat is ons specialisme waarvoor we kortingen beschikbaar hebben. Neem contact met ons op.