Als eenmanszaak zijn wij al sinds 2008 om met veel plezier diverse werkzaamheden te verrichten voor het Midden en Kleinbedrijf op het gebied van accountancy en fiscaliteit, zoals:
Administraties
Het inrichten daarvan op basis van de informatiebehoeften van de ondernemer, het voeren daarvan on line , eventueel in samenwerking met de ondernemer.
Loon- en personeelsadministratie
Loonberekeningen, loonaangiften, pensioenaangiften, salarisspecificaties, uitbetalingsstaten, bijhouden van de reserveringen, jaaropgaven e.d. E.e.a. met behulp van de salarissoftware van Logihuis.
Verslaggeving
Samenstellen en bespreken van jaarrekeningen, publicatiestukken t.b.v. MKB Bedrijven, waaronder B.V.'s, eenmanszaken, ZZP ers, freelancers en VOF's.
Fiscale werkzaamheden
Samenstellen van de aangifte Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Dividendbelasting met alle daaruit voortvloeiende werkzaamheden, zoals behandeling vragen fiscus, bezwaarschriften, aanvraag of wijziging voorlopige aanslagen of toeslagen, aangiften omzetbelasting en opgaven I.C.P. dan wel het indienen van een verzoek tot uitstel van betaling. Hierbij maken we gebruik van de professionele software van Tecknow.
Overige werkzaamheden
Advisering inzake oprichting B.V. met opstelling van diverse overeenkomsten, zoals lijfrenteovereenkomst, rekening-courant overeenkomst, managementovereenkomst.
Verder opstelling van allerhande overeenkomsten, zoals de VOF overeenkomst of een geldleningsovereenkomst.
Opdrachtaanvaarding geschiedt altijd na bespreking d.m.v. een uitgebreide opdrachtbevestiging, waarin afspraken en te hanteren tarieven worden vastgelegd. Een exemplaar van de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden is een vast onderdeel daarvan.