Verzamel reviews en bouw je online reputatie verder uit!

Gepubliceerd op 14-04-2021

Verzamel reviews en bouw je online reputatie verder uit!

Vroeger was mond-tot-mond de belangrijkste bron van nieuwe klanten. In dit digitale tijdperk kijken steeds meer mensen tegenwoordig eerst op het internet. Reviews spelen hier een belangrijke rol in de keuze voor een bedrijf.

Volgens recent onderzoek leest 80% van de consumenten eerst de reviews voordat ze contact opnemen met een bedrijf. Bij Trustoo zijn reviews ook een belangrijk onderdeel van je bedrijfsprofiel en tellen deze ook mee in de Trustoo score. Daarom is het belangrijk om als ondernemer hier actief mee bezig te zijn. In deze blog helpen we je op de juiste weg zodat reviews niet tegen je, maar juist voor je kunnen gaan werken.

Vraag om reviews

Positieve reviews komen niet vanzelf. Het is tegenwoordig heel gebruikelijk om bij bestaande klanten of na een afgeronde opdracht te vragen om een review. Als alles naar wens is verlopen, dan werken klanten hier graag aan mee! Het beste is om dit persoonlijk te doen. Vraag aan de klant in een telefonisch of fysiek gesprek of ze een beoordeling achter willen laten. Als ze dit willen kun je daarna eenvoudig een e-mail sturen via Trustoo met een reviewlink. Ook kun je de openbare review link toevoegen in de handtekening van je e-mail. Klanten kunnen dan zelf kiezen of zij een review achter willen laten, zonder dat het expliciet gevraagd wordt.

Alle reviews op een rijtje

Naast Trustoo zijn er ondertussen tal van platformen waar je reviews kunt verzamelen. Ook op Google en bijvoorbeeld Facebook kun je reviews verzamelen. De kans is groot dat je op één van deze websites al reviews hebt staan. Ook deze reviews kun je toevoegen aan je Trustoo profiel, zodat je niet op nul hoeft te beginnen.

Omgaan met negatieve reviews

Al is je dienstverlening nog zo goed, vroeg of laat kan het een keer voorkomen dat je tegen een negatieve review aanloopt. Dit hoeft helemaal niet het einde van de wereld te zijn! Wees open en ga het gesprek aan zonder in discussie te treden:

  • Reageer altijd op een review
  • Blijf kalm en vermijd discussie
  • Geef aan dat je graag (persoonlijk) het gesprek aan gaat.

Voorbeeld van reactie:

"Bedankt voor uw feedback. Wij streven naar 100% klanttevredenheid. Uit uw review begreep ik dat we dat bij u niet hebben waargemaakt. Ik neem graag zo snel mogelijk persoonlijk contact met u op om het probleem op te lossen."

Plaats de Trustoo widget op je website

Ben je al bekend met de Trustoo widget? Met deze widget kun je de Trustoo score aan al jouw websitebezoekers tonen. Heb je er weer een mooie review bij, waardoor je score omhoog gaat, dan wordt de widget automatisch geüpdatet. Je kunt de widget helemaal naar wens stylen, zodat deze altijd mooi op je website past. Ga vanuit je dashboard onder het tabje reviews > widget om de widget te plaatsen.

Wil je even sparren over hoe je het beste reviews kunt verzamelen? Onze specialisten staan klaar om je hierbij te helpen! Je kunt ons bereiken op 020 26 21 267.

Meer lezen? Lees ook een van onze andere blogs:

Optimaliseer je bedrijfsprofiel met deze 6 tips

10 onmisbare tips om jouw aanvragen op te volgen

miniwizard.svgStaat jouw bedrijf al in de top 10?

Vragen of suggesties? Laat het ons weten!

Bij Trustoo stellen we onze gegevens zorgvuldig samen en verbeteren we onze diensten continu. We krijgen dan ook graag feedback van gebruikers en bedrijven. Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

foto.jpg
place
Teleportboulevard 140, 1043 EJ Amsterdam

Heb je een bedrijf?

Check onze bedrijfspagina voor veelgestelde vragen en ontdek wat Trustoo voor jouw bedrijf kan betekenen.

Bekijk bedrijfspagina

Blijf op de hoogte