pinchWij zetten alles voor u op een rij
pinchObjectief en onafhankelijk
pinchVergelijk makkelijk offertes

De 10 beste Boekhouders in Heerenveen en omgeving

Selecteer de dienst die u zoekt redo
1 - 10 van 21 resultaten
Vaak gekozen
OAMKB Fryslan
8,8
3 beoordelingen
info
20 jaar ervaring in echt goed advies! En Echt goed werken! De administratie is vaak een rompslomp, het kost geld en het levert niets op. Het is een kostenpost en ondernemers maken liever omzet. Echt goed werken in administratie betekent dat je administratie juist bijdraagt aan de bedrijfsdoelen. Een hoog geautomatiseerde online administratie met een financieel professional ernaast zorgt voor inzicht en advies en beter ondernemen. Klanten geven OAMKB gemiddeld een 9 in de maandelijkse beoordeling. DE ADMINISTRATIE IS ALTIJD KLAAR. Je moet zo weinig mogelijk tijd en geld kwijt zijn aan je administratie. Daarom digitaliseren we de administratie en vermijden dubbel werk. We zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk met online administratie om kan gaan. JE GAAT VANZELF MEE MET ALLE INNOVATIES. We gebruiken alleen de meest innovatieve, veilige software en blijven voortdurend vernieuwen en verbeteren. Je hebt geen grote veranderingen in je bedrijf, maar blijft stap voor stap een moderne ondernemer. We koppelen zoveel mogelijk software aan elkaar, altijd met als doel je bedrijf te verlossen van de boekhouding en om meer informatie uit de cijfers te kunnen halen waardoor je als ondernemer beter kunt besturen. WE ZIJN JE VRAGEN VOOR. Door voor realtime cijfers te zorgen en jou in te lichten over de aankomende regelingen die voor jouw bedrijf van belang zijn dragen we bij aan de bloei van je onderneming. Vanuit onze organisatie houden we je continu op de hoogte van de aankomende regelingen en belangrijke informatie, het hele jaar door. JE MAG ALTIJD BELLEN, MAILEN, APPEN.Je mag geen drempel kennen om met ons te communiceren. Telefoongesprekken en e- mailverkeer zijn daarom in de maandprijs inbegrepen. Bij complexere onderwerpen communiceren we per telefoon of in een persoonlijk gesprek. De afspraken worden daarna per e-mail vastgelegd. JE BEPAALT ZELF HOEVEEL GEAUTOMATISEERD WORDT. Sommige ondernemers hebben veel behoefte aan automatisering en anderen willen er juist zo weinig mogelijk mee te maken hebben. We passen onze dienstverlening en de mate van automatisering aan jou aan. VASTE PRIJZEN, VOORAF GEMAAKT. We spreken een vaste prijs van tevoren af, per maand of per opdracht. Ook maken we duidelijke afspraken over de werkzaamheden. OOK EEN VASTE PRIJS VOORAF VOOR EXTRA WERKZAAMHEDEN. BEDRIJFSADVIES. OAMKB levert, bovenop de informatie uit jouw up-to-date administratie, op regelmatige tijden bedrijfsadvies afhankelijk van jouw behoefte. MILIEUVRIENDELIJK, MVO EN PAPIERLOOS. OAMKB houdt rekening met het milieu en de maatschappij. We gaan voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en met heel OAMKB koppelen we onze acties regelmatig aan een goed doel. We zoeken de balans tussen mensen, planeet, welvaart en samenwerking.
place
Werkgebied Heerenveen
8,8
star
3 beoordelingen
timelapse
1 jaar in bedrijf
20 jaar ervaring in echt goed advies! En Echt goed werken! De administratie is vaak een rompslomp, het kost geld en het levert niets op. Het is een kostenpost en ondernemers maken liever omzet. Echt goed werken in administratie betekent dat je administratie juist bijdraagt aan de bedrijfsdoelen. Een hoog geautomatiseerde online administratie met een financieel professional ernaast zorgt voor inzicht en advies en beter ondernemen. Klanten geven OAMKB gemiddeld een 9 in de maandelijkse beoordeling. DE ADMINISTRATIE IS ALTIJD KLAAR. Je moet zo weinig mogelijk tijd en geld kwijt zijn aan je administratie. Daarom digitaliseren we de administratie en vermijden dubbel werk. We zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk met online administratie om kan gaan. JE GAAT VANZELF MEE MET ALLE INNOVATIES. We gebruiken alleen de meest innovatieve, veilige software en blijven voortdurend vernieuwen en verbeteren. Je hebt geen grote veranderingen in je bedrijf, maar blijft stap voor stap een moderne ondernemer. We koppelen zoveel mogelijk software aan elkaar, altijd met als doel je bedrijf te verlossen van de boekhouding en om meer informatie uit de cijfers te kunnen halen waardoor je als ondernemer beter kunt besturen. WE ZIJN JE VRAGEN VOOR. Door voor realtime cijfers te zorgen en jou in te lichten over de aankomende regelingen die voor jouw bedrijf van belang zijn dragen we bij aan de bloei van je onderneming. Vanuit onze organisatie houden we je continu op de hoogte van de aankomende regelingen en belangrijke informatie, het hele jaar door. JE MAG ALTIJD BELLEN, MAILEN, APPEN.Je mag geen drempel kennen om met ons te communiceren. Telefoongesprekken en e- mailverkeer zijn daarom in de maandprijs inbegrepen. Bij complexere onderwerpen communiceren we per telefoon of in een persoonlijk gesprek. De afspraken worden daarna per e-mail vastgelegd. JE BEPAALT ZELF HOEVEEL GEAUTOMATISEERD WORDT. Sommige ondernemers hebben veel behoefte aan automatisering en anderen willen er juist zo weinig mogelijk mee te maken hebben. We passen onze dienstverlening en de mate van automatisering aan jou aan. VASTE PRIJZEN, VOORAF GEMAAKT. We spreken een vaste prijs van tevoren af, per maand of per opdracht. Ook maken we duidelijke afspraken over de werkzaamheden. OOK EEN VASTE PRIJS VOORAF VOOR EXTRA WERKZAAMHEDEN. BEDRIJFSADVIES. OAMKB levert, bovenop de informatie uit jouw up-to-date administratie, op regelmatige tijden bedrijfsadvies afhankelijk van jouw behoefte. MILIEUVRIENDELIJK, MVO EN PAPIERLOOS. OAMKB houdt rekening met het milieu en de maatschappij. We gaan voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en met heel OAMKB koppelen we onze acties regelmatig aan een goed doel. We zoeken de balans tussen mensen, planeet, welvaart en samenwerking.
Vaak gekozen
Looncentrum.nl
8,3
0 beoordelingen
info
Looncentrum.nl - uw ideale partner voor financiële administratie en salarisverwerking. Looncentrum.nl is aanvankelijk begonnen als specialist in salarisverwerking. Door de groeiende vraag naar een compleet pakket hebben wij ons aanbod verbreed. U kunt bij ons terecht voor elk aspect van uw administratie. - Financiële administratie - Looncentrum.nl neemt u de volledige financiële administratie uit handen. Wij houden alles periodiek bij en werken met de nieuwste online boekhoudprogramma’s. Zo is uw administratie altijd up-to-date en overzichtelijk. - Zakelijke belastingaangiften - Naast het bijhouden van uw administratie verzorgen wij voor u de aangifte omzetbelasting, loonheffing, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting. - Jaarrekening - Na afloop van elk boekjaar moet de jaarrekening gemaakt worden. Deze stellen wij voor u op, en regelen de deponering van de publicatiebalans bij de Kamer van Koophandel. - Salarisverwerking - De loonstroken en de bijbehorende overzichten zoals journaalposten, betaalstaten etc. worden door ons samengesteld. Ook de bijbehorende aangiften naar de belastingdienst en de pensioenfondsen zijn zaken die het Looncentrum.nl voor u regelt. Wij werken met een klantportaal, waarin u en uw werknemers toegang hebben tot loonstroken. Hierin wijzigt u gemakkelijk stamgegevens, of geeft u gewerkte uren door. Ook vindt u hier de aangifte loonheffing en andere door u gewenste overzichten. - Fiscaal advies - Bij Looncentrum.nl bent u ook aan het juiste adres voor (fiscaal) advies. Wij beschikken over en netwerk van experts en kunnen u voorzien van deskundig advies over o.a. financieringsvraagstukken, het opstarten van een onderneming, prognoses en tussentijdse cijfers en uw administratieve processen.
place
Werkgebied Heerenveen
8,3
timelapse
9 jaar in bedrijf
Looncentrum.nl - uw ideale partner voor financiële administratie en salarisverwerking. Looncentrum.nl is aanvankelijk begonnen als specialist in salarisverwerking. Door de groeiende vraag naar een compleet pakket hebben wij ons aanbod verbreed. U kunt bij ons terecht voor elk aspect van uw administratie. - Financiële administratie - Looncentrum.nl neemt u de volledige financiële administratie uit handen. Wij houden alles periodiek bij en werken met de nieuwste online boekhoudprogramma’s. Zo is uw administratie altijd up-to-date en overzichtelijk. - Zakelijke belastingaangiften - Naast het bijhouden van uw administratie verzorgen wij voor u de aangifte omzetbelasting, loonheffing, vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting. - Jaarrekening - Na afloop van elk boekjaar moet de jaarrekening gemaakt worden. Deze stellen wij voor u op, en regelen de deponering van de publicatiebalans bij de Kamer van Koophandel. - Salarisverwerking - De loonstroken en de bijbehorende overzichten zoals journaalposten, betaalstaten etc. worden door ons samengesteld. Ook de bijbehorende aangiften naar de belastingdienst en de pensioenfondsen zijn zaken die het Looncentrum.nl voor u regelt. Wij werken met een klantportaal, waarin u en uw werknemers toegang hebben tot loonstroken. Hierin wijzigt u gemakkelijk stamgegevens, of geeft u gewerkte uren door. Ook vindt u hier de aangifte loonheffing en andere door u gewenste overzichten. - Fiscaal advies - Bij Looncentrum.nl bent u ook aan het juiste adres voor (fiscaal) advies. Wij beschikken over en netwerk van experts en kunnen u voorzien van deskundig advies over o.a. financieringsvraagstukken, het opstarten van een onderneming, prognoses en tussentijdse cijfers en uw administratieve processen.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

Vaak gekozen
AHNETA
7,8
7 beoordelingen
info
Ahneta Advies werkt al vele jaren als zelfstandig adviesbureau. Wij zijn belastingadviseurs voor zowel bedrijven (MKB) als ook voor particulieren. Ahneta Advies is gespecialiseerd in: Voor bedrijven; Verzorging van de complete bedrijfsboekhouding. Controle van de door u ingevoerde boekhouding. Opstellen van jaarrekeningen. Verzorging van loonadministratie inclusief periodieke aangifte. Verzorging van periodieke aangifte BTW. Verzorging van aangifte VPB (Vennootschapsbelasting). Advisering bij bedrijfsovernames. Voor particulieren; Advisering bij en de afhandeling van aangiftebiljetten recht van successie. Advisering bij en afhandeling van aangiftebiljetten schenkingsrechten. Advisering op gebied van Estate Planning (vermogensplanning). Advisering en afhandeling van de aangifte inkomstenbelasting. Advisering en afhandeling van bezwaar- en beroepschriften.
place
Werkgebied Heerenveen
7,8
star
7 beoordelingen
timelapse
8 jaar in bedrijf
Ahneta Advies werkt al vele jaren als zelfstandig adviesbureau. Wij zijn belastingadviseurs voor zowel bedrijven (MKB) als ook voor particulieren. Ahneta Advies is gespecialiseerd in: Voor bedrijven; Verzorging van de complete bedrijfsboekhouding. Controle van de door u ingevoerde boekhouding. Opstellen van jaarrekeningen. Verzorging van loonadministratie inclusief periodieke aangifte. Verzorging van periodieke aangifte BTW. Verzorging van aangifte VPB (Vennootschapsbelasting). Advisering bij bedrijfsovernames. Voor particulieren; Advisering bij en de afhandeling van aangiftebiljetten recht van successie. Advisering bij en afhandeling van aangiftebiljetten schenkingsrechten. Advisering op gebied van Estate Planning (vermogensplanning). Advisering en afhandeling van de aangifte inkomstenbelasting. Advisering en afhandeling van bezwaar- en beroepschriften.
Kubus Heerenveen BV
7,4
6 beoordelingen
info
Administratie en boekhouding voor ZZP tot MKB Ons administratiekantoor helpt ondernemers uit geheel zuidwest Friesland. Van administratie tot fiscale boekhouding. Wij zijn 24/7 bereikbaar, werken met voordelige maandabonnementen en bieden volledige ontzorging in uw administratie. Van verwerking tot aangiftes, fiscale adviezen en jaarrekeningen. Wij zijn een zelfstandige administratiekantoor onder de vlag van de KUBUS Coöperatie, een landelijke franchise van administratiekantoren, accountants, fiscalisten en marketingspecialisten. Administratiekantoor KUBUS HEERENVEEN staat garant voor de fiscale expertise van de grote spelers met de charmes van het kleine boekhoudkantoor op de hoek!
place
Abe Lenstra Boulevard 38 Heerenveen
7,4
star
6 beoordelingen
timelapse
5 jaar in bedrijf
Administratie en boekhouding voor ZZP tot MKB Ons administratiekantoor helpt ondernemers uit geheel zuidwest Friesland. Van administratie tot fiscale boekhouding. Wij zijn 24/7 bereikbaar, werken met voordelige maandabonnementen en bieden volledige ontzorging in uw administratie. Van verwerking tot aangiftes, fiscale adviezen en jaarrekeningen. Wij zijn een zelfstandige administratiekantoor onder de vlag van de KUBUS Coöperatie, een landelijke franchise van administratiekantoren, accountants, fiscalisten en marketingspecialisten. Administratiekantoor KUBUS HEERENVEEN staat garant voor de fiscale expertise van de grote spelers met de charmes van het kleine boekhoudkantoor op de hoek!
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

CijferPlus Administratie
8,6
2 beoordelingen
info
CijferPlus maakt het u makkelijker en leuker Al onze diensten leveren we op maat. U bent degene die bepaalt. Daarbij maakt CijferPlus zich sterk voor een proactieve houding en een flexibele instelling waarbij kwaliteit voorop staat. Zo werken we met ‘SnelStart’ en 'Exact Online'. Gebruikersvriendelijke softwareprogramma's, waarbij SnelStart een intelligente uitwisselingsmogelijkheid kent, zodat u verder kunt werken terwijl wij uw administratie controleren. Daarnaast houden we onze kennis voortdurend op peil door het volgen van nieuwe ontwikkelingen op allerlei gebieden. En bij onze prijsafspraken beogen we dat bovenal onze opdrachtgever centraal staat. Want alleen onder deze voorwaarden kunnen we u optimaal van dienst zijn. Maak verder kennis met CijferPlus en lees onze geschiedenis, wat de aansluiting van CijferPlus Administratie bij NOAB voor u betekend en enkele referenties van onze klanten.
place
Werkgebied Heerenveen
8,6
star
2 beoordelingen
timelapse
14 jaar in bedrijf
done_all
Lid van:
CijferPlus maakt het u makkelijker en leuker Al onze diensten leveren we op maat. U bent degene die bepaalt. Daarbij maakt CijferPlus zich sterk voor een proactieve houding en een flexibele instelling waarbij kwaliteit voorop staat. Zo werken we met ‘SnelStart’ en 'Exact Online'. Gebruikersvriendelijke softwareprogramma's, waarbij SnelStart een intelligente uitwisselingsmogelijkheid kent, zodat u verder kunt werken terwijl wij uw administratie controleren. Daarnaast houden we onze kennis voortdurend op peil door het volgen van nieuwe ontwikkelingen op allerlei gebieden. En bij onze prijsafspraken beogen we dat bovenal onze opdrachtgever centraal staat. Want alleen onder deze voorwaarden kunnen we u optimaal van dienst zijn. Maak verder kennis met CijferPlus en lees onze geschiedenis, wat de aansluiting van CijferPlus Administratie bij NOAB voor u betekend en enkele referenties van onze klanten.
PJCadministraties
8,4
2 beoordelingen
info
U bent op zoek naar een vertrouwd Administratiekantoor in Gorredijk en omstreken? Dan bent u bij PJCadministraties aan het juiste adres. PJCadministraties is een efficiënt, no nonsens professioneel administratiekantoor met een hart voor ondernemen. PJCadministraties is een administratiekantoor dat zich voornamelijk richt op het midden- en kleinbedrijf. Onze kunde en kennis zetten wij in voor bedrijven in het MKB met alle rechtsvormen. Ook startende ondernemers begeleiden wij graag naar een succesvolle toekomst tegen een aantrekkelijk tarief. U bepaalt zelf welke zaken u aan ons uitbesteed. Of u nu uw volledige administratie wilt uitbesteden, alleen een jaarrekening wilt laten opmaken of uw belastingaangiften wilt laten verzorgen. Het uitvoeren van controle werkzaamheden op een door uzelf uitgevoerde administratie behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Ook kunnen wij u tijdelijke hulp bieden bij administratieve achterstand binnen uw onderneming. Wij doen u graag een offerte op maat toekomen, afhankelijk van de omvang en complexiteit van uw administratie en onderneming. Onze offerte is altijd gebaseerd op zeer concurrerende tarieven. Mocht u interesse hebben in onze dienstverlening of vragen hebben? Dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.
place
Werkgebied Heerenveen
8,4
star
2 beoordelingen
timelapse
14 jaar in bedrijf
U bent op zoek naar een vertrouwd Administratiekantoor in Gorredijk en omstreken? Dan bent u bij PJCadministraties aan het juiste adres. PJCadministraties is een efficiënt, no nonsens professioneel administratiekantoor met een hart voor ondernemen. PJCadministraties is een administratiekantoor dat zich voornamelijk richt op het midden- en kleinbedrijf. Onze kunde en kennis zetten wij in voor bedrijven in het MKB met alle rechtsvormen. Ook startende ondernemers begeleiden wij graag naar een succesvolle toekomst tegen een aantrekkelijk tarief. U bepaalt zelf welke zaken u aan ons uitbesteed. Of u nu uw volledige administratie wilt uitbesteden, alleen een jaarrekening wilt laten opmaken of uw belastingaangiften wilt laten verzorgen. Het uitvoeren van controle werkzaamheden op een door uzelf uitgevoerde administratie behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Ook kunnen wij u tijdelijke hulp bieden bij administratieve achterstand binnen uw onderneming. Wij doen u graag een offerte op maat toekomen, afhankelijk van de omvang en complexiteit van uw administratie en onderneming. Onze offerte is altijd gebaseerd op zeer concurrerende tarieven. Mocht u interesse hebben in onze dienstverlening of vragen hebben? Dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.
policy
Moeilijk om te kiezen?

Laat ons helpen; in 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven voor u

In 1 minuut 4 offertes van de best passende bedrijven

filter_list
Verfijn resultaten

Locatie

Boekhouder voor

Rechtsvorm

Keurmerken
Waarom Trustoo?
pinch
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

scale
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

price_tag
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes vergelijken, gratis en vrijblijvend.

Veelgestelde vragen

Wat doet een boekhouder?

expand_more
WAT DOET EEN BOEKHOUDER?
Een boekhouder verzorgt de boekhouding van bedrijven of zelfstandigen/particulieren. Met de boekhouding wordt de financiële administratie bedoeld. Boekhouden is het verwerken van uw financiële handelen, zoals de opbrengsten, kosten, schulden en/of bezittingen van uw bedrijf of uzelf. Een goede boekhouder kan zorgdragen voor de gehele financiële administratie en heeft veel fiscale kennis. Door op de hoogte te zijn van de meest recente kennis, kan de boekhouder de financiële voordelen zo goed mogelijk benutten. De boekhouder heeft een uitgebreid pakket aan mogelijke diensten. Zo stelt de boekhouder financiële rapportages op, regelt de salarisadministratie en zorgt ervoor dat de belastingaangiftes op tijd ingediend worden.

WETTELIJK VERPLICHT
Ieder bedrijf is wettelijk verplicht om een financiële administratie te voeren met een bewaartermijn van 7 jaar. Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht. Maar vanwege naheffingen door de belastingdienst is het verstandig om uw administratie 5 jaar te bewaren. Een boekhouder kan dus verschillende diensten uitvoeren. Zo houdt u meer tijd over (om te besteden aan uw bedrijf), weet u zeker dat de financiële cijfers kloppen, en hoeft u niet meer te stressen over financiële deadlines of bewaartermijnen.

FINANCIEEL ADVIES
Wanneer je een eigen bedrijf of een groot vermogen hebt, is het verstandig om regelmatig financieel advies in te winnen. Hoewel het niet de hoofdtaak van de boekhouder is, kan de boekhouder vaak wel financieel advies geven. Zo kan er door de boekhouder meegedacht worden en advies gegeven worden op zaken als subsidies, investeringen of andere kerncijfers.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER?
De meeste mensen en bedrijven houden zich dagelijks met heel andere dingen bezig dan boekhouden. Toch is het belangrijk dat u de financiële administratie op orde heeft, de juiste boekingen doet en het boekjaar correct afsluit. Boekhouders kunnen u daarbij helpen, maar wat kost een boekhouder? Dit is deels afhankelijk van uw specifieke wensen. Daarnaast mag een boekhouder zelf de tarieven bepalen. Doorgaans kost een boekhouder tussen de € 40,- en € 120,- per uur.

SPECIFIEKE WENSEN
Hetgeen een boekhouder precies doet kan per onderneming (of persoon) verschillen. Zo factureren veel ondernemers zelf, maar wordt de administratie aan een boekhouder uitbesteed. De mate waarin dit gebeurt is afhankelijk van uw specifieke wensen. Moet de boekhouder bijvoorbeeld maandelijks uw financiële transacties controleren en bijhouden of eens per jaar? Daarnaast kunt u een boekhouder inschakelen om de financiële verslagen over bepaalde periodes samen te stellen. Dan moet u onder andere denken aan het jaarverslag of de jaarrekening. De manier waarop u de gegevens aan uw boekhouder verstrekt, heeft ook invloed op de kosten.

GEGEVENSVERSTREKKING
Als u de gegevens rondom uw administratie in een softwareprogramma heeft staan, dan beïnvloedt dit het tarief van uw boekhouder. Want als u de gegevens niet digitaal kunt aanleveren, dan is de boekhouder extra tijd kwijt aan het uitzoeken van al uw papieren documenten. Het is daarom de overweging waard om te investeren in eenvoudige administratiesoftware. Ook is het raadzaam om meerdere offertes op te vragen alvorens u een boekhouder voor uw administratie kiest. U kunt dan onder meer vergelijken bij welke boekhouder een eventuele investering in administratiesoftware het meest loont.
We hebben de beste boekhouders in uw regio al voor u op een rijtje gezet. En u kunt binnen één minuut veilig en eenvoudig 4 prijsopgaven opvragen van de boekhouders die u aanspreken.

Wat kost een boekhouder voor ZZP?

expand_more
WAT KOST EEN BOEKHOUDER VOOR ZZP?
ZZP’ers kiezen er vaak voor om hun administratie uit te besteden, maar wat kost een boekhouder voor ZZP’ers? Dit is afhankelijk van de mate waarin u als ZZP’er gebruik wilt maken van de diensten van een boekhouder. Daarnaast spelen ook specifieke wensen een rol en datzelfde geldt voor de manier waarop u uw gegevens aanlevert. Het is daarom verstandig om vooraf 3 of 4 offertes op te vragen. Zo kunt u eenvoudig kiezen welke boekhouder het beste past bij uw situatie past.

MAANDELIJKS OF JAARLIJKS
Een van de eerste keuzes die u als ZZP’er moet maken is hoe vaak u de diensten van een boekhouder wilt inzetten. Wilt u bijvoorbeeld dat de boekhouder maandelijks uw financiële transacties controleert of is jaarlijks voldoende? Wat uw voorkeur ook heeft, het is onverstandig om op een boekhouder te besparen. Honderd euro meer of minder zal waarschijnlijk een beperkte invloed hebben op uw kosten. U moet als ZZP’er rekening houden met een bedrag tussen de € 79,- en € 92,- als u maandelijks een beroep doet op een boekhouder.

FINANCIËLE SPARRINGPARTNER
U kunt een boekhouder voor meer zaken gebruiken dan alleen de financiële administratie. Hij of zij kan ook uw financiële sparringpartner zijn. Zo voorzien de meeste boekhouders een ZZP’er van advies op het gebied van financiële zaken, belastingen, verzekeringen, contracten en ga zo maar door. De kosten heeft u dus snel terugverdiend. Het is daarom belangrijk een goede afweging te maken alvorens u met een boekhouder in zee gaat. Daarom kunt u het beste 3 of 4 offertes opvragen en daar de juiste keuze uit maken.

Wat kost belastingaangifte?

expand_more
WAT KOST BELASTINGAANGIFTE?
Veel particulieren en eenmanszaken kiezen ervoor om de aangifte van de belasting aan een boekhouder over te laten. De reden hiervoor is dat boekhouders veel beter op de hoogte zijn van belastingvoordelen en aftrekposten. Daardoor wegen de kosten van een boekhouder vaak op tegen de opbrengsten. Maar wat kost belastingaangifte door een boekhouder nu eigenlijk? Dit verschilt onder meer of u als particulier gebruikmaakt van een boekhouder of bijvoorbeeld als ZZP’er.

MEERDERE OFFERTES OPVRAGEN
Ongeacht, of u nu als particulier of als eenmanszaak uw belastingaangifte uitbesteedt, kunt u de kosten hiervoor beperken. Bijvoorbeeld door bepaalde zaken zelf te regelen, door te onderhandelen over het tarief of door meerdere offertes op te vragen. Ervaring leert dat u door 3 of 4 offertes op te vragen een uitstekende keuze kunt maken. Doorgaans bent u als particulier een bedrag kwijt van onder de € 150,-. De gemiddelde kosten die u als ZZP’er betaalt liggen een stuk hoger. Dan moeten er immers ook jaarstukken opgemaakt worden. Denkt u dan aan een gemiddeld bedrag van € 1.000 per jaar.

DE ROL VAN DE BOEKHOUDER
Mogelijk vindt u dit een fors bedrag, maar in de meeste gevallen verdient uw boekhouder zichzelf terug. Soms zelfs in veelvoud. Zo is een goede boekhouder op de hoogte van alle relevante belastingregels. Daardoor weet hij of zij het maximale uit uw belastingaangifte te halen. Zo voorkomt u dat u een aftrekpost mist of belastingvoordelen over het hoofd ziet. Dit kan al snel honderden en soms wel duizenden euro’s opleveren.

Wat kost loonadministratie?

expand_more
WAT KOST LOONADMINISTRATIE?
Stel, uw bedrijf groeit en u gaat personeel aannemen. U krijgt dan te maken met het uitbetalen van salarissen en een complexere boekhouding. U moet elke maand loonaangifte doen en loonheffingen afdragen aan de Belastingdienst. Veel ondernemers kiezen er daarom voor om een boekhouder in te schakelen. Hij of zij weet als geen ander wat hiervan de regels zijn en hoe de boekhouding onderhouden moet worden. Maar wat zijn de kosten van loonadministratie precies?

LOODADMINISTRATIE: DE WERKZAAMHEDEN
Voorbeelden van onderdelen van de loonadministratie zijn bruto- en nettoloonberekeningen maken, jaaropgaven opstellen en aangiftes loonheffingen indienen. Tegelijkertijd moet u op de hoogte blijven van alle veranderingen rondom de fiscale en sociale wet- en regelgeving. Deze veranderen namelijk voortdurend. Naast dat de loonadministratie vrij ingewikkeld is, kan dit dus ook zeer tijdrovend zijn. Elke maand weer moet u tijd vrijmaken voor deze activiteit, tenzij u een goede boekhouder inschakelt. Hij of zij is op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving en weet hoe de loonadministratie correct uitgevoerd moet worden.

DE KOSTEN VOOR EEN BOEKHOUDER
Het bedrag dat u als ondernemer kwijt bent aan een boekhouder varieert. Zo kunt u ervoor kiezen om de complete loonadministratie uit te besteden of een deel hiervan. Wat uw voorkeur ook heeft: de meeste boekhouders hanteren heel betaalbare tarieven. Doorgaans betaalt u een vast tarief per medewerker of loonstrook. Dit tarief ligt tussen de € 5,- en € 12,50 per maand. Sommige boekhouders bieden u daarbij staffelkorting. Om deze reden doet u er verstandig aan om altijd 3 of 4 offertes op te vragen voordat u een boekhouder in de arm neemt.

Wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant?

expand_more
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN EEN BOEKHOUDER EN EEN ACCOUNTANT?
Soms worden de woorden ‘boekhouder’ en ‘accountant’ door elkaar gebruikt. Hier zit echter een belangrijk verschil tussen, maar wat is het verschil tussen een boekhouder en een accountant precies? Dit verschil begint al bij de titel. De titel van ‘boekhouder’ is geen beschermde titel en de titel van ‘accountant’ is dit wel. Verder wordt er bij de accountantstitel onderscheid gemaakt tussen een AA-accountant (Account-Administratieconsulent) en een RA (Registeraccountant).

AANSPRAKELIJKHEID
Een ander verschil tussen boekhouders en accountants is de aansprakelijkheid. Zo hoeft een boekhouder zich niet verplicht te verzekeren tegen foutief uitgevoerde werkzaamheden of foutief gegeven adviezen. Een account daarentegen is bij wet verplicht om een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. U heeft daardoor betere bescherming bij eventuele schade door foutieve werkzaamheden of foutief advies. Logischerwijs vindt u dit verschil in aansprakelijkheid terug in de tarieven.

VERSCHILLENDE WERKZAAMHEDEN
Meestal liggen de tarieven van accountants hoger dan die van boekhouders. Dit heeft echter niet alleen te maken met het verschil in aansprakelijkheid, maar ook met het verschil in werkzaamheden. Doorgaans onderhouden boekhouders de boekhouding van particulieren, instellingen en kleinere ondernemingen zoals eenmanszaken. Ook accountants onderhouden de boekhouding maar hebben vaak een meer controlerende rol dan uitvoerende rol. Zij behartigen complexere zaken dan de boekhouder en zijn vaak werkzaam voor grotere ondernemingen. Daarvoor stellen zij onder meer accountantsverklaringen op.

Ongeacht of u nu een boekhouder nodig heeft of een accountant, is het raadzaam 3 of 4 offertes op te vragen. Zo weet u zeker dat u ook financieel de juiste keuze maakt.

De beste boekhouder?

expand_more
DE BESTE BOEKHOUDER
Wij hebben alle informatie die te vinden is over boekhouders voor u op een rijtje gezet. Zodat u eenvoudig kunt kiezen wat het beste boekhoudkantoor is voor uw situatie en in uw regio.
Er zijn in Nederland duizenden boekhoudkantoren met allemaal hun eigen kenmerken. Bij het bepalen wie de beste is spelen verschillende factoren:

- Welke specialisatie; ZZP? Belasting? Salarisadministratie? Accountancy?
- Wat is hun achtergrond, opleiding, ervaring? Zijn ze gecertificeerd?
- Hebben ze reviews? Hoe veel en op welke sites? Wat wordt er gezegd?
- Is er veel informatie van ze bekend? Website, KvK, foto’s, social media?

Wij hebben al deze informatie voor u verzameld en op basis daarvan een score berekend voor alle boekhouders in Nederland. Een score die rekening houdt met al deze factoren. En de berekening van die score is voor ieder bedrijf gelijk, dus objectief.

TOP 10 BESTE BOEKHOUDERS IN UW REGIO
Op basis van deze score, hebben we een top 10 van beste boekhouders per woonplaats gemaakt. Dat bespaart u veel tijd en zoekwerk, want zo kunt u eenvoudig de boekhouders selecteren die u het meest aanspreken.

Heeft u een boekhouder gevonden die bij u past? Vraag dan een offerte aan of plan een kennismakingsgesprek. We raden u aan 3 á 4 boekhouders die u aanspreken te benaderen zodat u goed kunt vergelijken en een afgewogen keuze kunt maken.
Keurmerken
  • "NOAB is dé brancheorganisatie voor administratiekantoren en belastingadviseurs die zich richten op het MKB. Het NOAB-lidmaatschap wordt pas toegekend als een administratie- of belastingadvieskantoor zich richt op kwaliteit en aan een pakket van eisen voldoet."

  • Het Register Belastingadviseurs (RB) is met ruim 7.000 leden dé beroepsvereniging van belastingadviseurs voor het mkb. Zij kunnen bij het RB terecht voor belangenbehartiging richting overheid en politiek, vaktechnische informatie en ondersteuning in de beroepsuitoefening, opleidingen om RB te worden en PE-cursussen om hun kwaliteit en kennis op peil te houden. Ondernemers vinden in ‘hun’ RB een integer, pragmatisch adviseur met uitgebreide fiscale kennis en ervaring, en gevoel voor ondernemerschap.

Waarom Trustoo?
check
Het meest complete overzicht

Trustoo zet alles op een rij; reviews, ervaring en meer.

people
De beste bedrijven in uw regio

De beste aanbieders bij u in de buurt met de beste overall scores

euro_symbol
Vergelijk direct offertes

In een paar klikken 4 offertes aanvragen en vergelijken. Altijd gratis en vrijblijvend.

Vind de beste professional
© 2020 trustoo
info@trustoo.nl